//
کدخبر: ۲۳۷۷۶۶ //
مدیر ستاد فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه:

کرمانشاه این ظرفیت را دارد که پایتخت کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد باشد

۵۶۳ کانون در استان کرمانشاه فعال‌اند که سامانه «فهما» در مساجد به افراد این را توانایی می‌دهد که برنامه‌هایی که در ذهن دارند را اجرا کنند.

کرمانشاه این ظرفیت را دارد  که پایتخت کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، پیرامون اولین رویداد ملی «فهما» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین افشین کلات‌پور و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز چهارشنبه«25 دی» 1398 در سالن جلسات مدیر فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشین کلات‌پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این نشست اظهارداشت: استان کرمانشاه ظرفیت این را دارد پایتخت فرهنگی هنری مساجد باشد ودر بحث سامانه ملی فهما، کانون‌ها به عنوان پایتخت فرهنگی هنری ایران می‌تواند رویداد‌های مهمی در جامعه کنونی ایران باشد.

او افزود:  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ۱۸ اسفند ۱۳۷۱ تاسیس شده و از سال ۱۳۷۲ رسماً شروع به کار کرده‌اند، و امروز در ایران  ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند که ۵۶۳ کانون در استان کرمانشاه فعال هستند. که سامانه «فهما» در مساجد به افراد این را توانایی می‌دهد که برنامه‌هایی که در ذهن دارند را اجرا کنند.

مدیر ستاد فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه محورهای اصلی این کانون را  شامل ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت،  شبکه‌سازی و ساماندهی افرادی که وارد کانون می‌شدند را دارای شناسنامه می‌کنند و در سنین مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند، ارتقاء فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها که بر این اساس می‌توانند گروه‌های سرود، نمایش، تئاتر و حتی فیلم‌های کوتاه و تیزر‌ها را در سامانه بارگذاری کنند، ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی، که امکان تأسیس کتابخانه در کنار کانون را ایجاد می‌کند، پر کردن اوقات فراغت خصوصاً در فصل تابستان که به برنامه‌های گردش و اردو  معرفی می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور در ادامه سخنانش به پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند برپایی جشن‌های مردمی در دهه ولایت و بزرگداشت برنامه‌های دهه مبارک فجر، ورود به بحث فضای مجازی و رسانه، تولید فضا‌های مجازی ازجمله بازی‌های رایانه‌ای و ساخت اپلیکیشن‌های مختلف، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و گفت: ثبت ایده‌های فرهنگی بچه‌های مسجدکه می‌تواند خیلی از دوستان ما در شهر‌های مختلف دارای ایده، برنامه و طرح هستند که دیده نمی‌شوند. به این ترتیب ایده در سامانه بارگذاری می‌شود و مسئولین پس از بررسی از آن‌ها حمایت های لازم را داشته باشند.

او افزود:  طرح سامانه «فهما» در صورتی که درست اجرا شود طرح خوبی می‌تواند محسوب شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: طرح‌ها را به صورت بومی در استان کرمانشاه اجرا می‌کنیم که با فرهنگ، آداب، اخلاق و روحیات مردم این منطقه سازگار باشد، در همین راستا برنامه‌های خوب و مناسبی انتخاب و اجرا می‌شود و استانی که بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام کلات‌پور ادامه داد: در استان کرمانشاه شورای هماهنگی سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را راه اندازی کرده‌ایم،  این شورا به ریاست حجت‌الاسلام مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و به معاونت مهندس هوشنگ بازوند استاندار،  دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسماً از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است و در استان کرمانشاه هزار و ۱۱۹ مسجد ۵۶۳ مسجد با جمعیت بالغ بر ۳۰هزار نفر در این راستا در حال فعالیت می‌باشند که تا امروز ۱۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار امتیاز توسط کانون‌های کرمانشاه کسب شده است.

این مسئول در خاتمه سخنانش تاکیدکرد: هم استانی‌ها فرزندان خود را به نزدیک‌ترین مساجد محله برای عضویت معرفی کنند، حق عضویت در مساجد رایگان و شرایط سنی هم ندارد.

خبرنگار: مهین رحمانی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان