//
کدخبر: ۲۲۰۳۶۱ //

آقای استاندار کرمانشاه؛ جایگاه‌ جوانان کرمانشاهی در جامعه مشخص نیست

اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سال‌های اخیر، تلاشی نکرده تا از طریق ایجاد ساختارهای دولتی و فراهم‌سازی سهولت‌ها و تسهیلات مورد نیاز برای جوانان، مشوق‌های مؤثر برای افزایش نقش و مشارکت جوانان به‌وجود آورد، اگر هم اقدامی کرده آن هم برای تعدادی خاص که موافق‌شان بوده‌اند اما این تلاش‌ها نیز تاکنون در جلب اعتماد و باورمندی جوانان استان کرمانشاه نسبت به مسئولین و متولیان امور موثر واقعه نشده است و هنوز جوانان و جایگاه‌شان در جامعه مشخص نیست.

آقای استاندار کرمانشاه؛ جایگاه‌ جوانان کرمانشاهی در جامعه مشخص نیست

نهادهای مدنی، مسئولیت بزرگی در سمت‌ و سو دهی، رشد ظرفیتی، آگاهی‌دهی و ارتقای نقش جوانان در عرصه‌های مختلف دارند و باید این وظیفه‌ی بزرگ‌شان را به‌شکل درست و اساسی انجام دهند.

جوانى بهترین و حساس‌ترین دوره عمر هر موجودى بویژه انسان به حساب می‌آید. در همین دوره است که انسان می‌تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان و یا آن‌را تیره و تار سازد. قالب وجودى یک انسان در دوره جوانى شکل می‌گیرد و آینده او هم بر همین اساس رقم می‌خورد. در هر عصرى جوانان بیشتر مورد توجه‌اند و در شکل‌گیرى موضوع‌های مختلف در جوامع نقش مؤثرى ایفا می‌کنند.

آقای استاندار کرمانشاه؛ در تمام جوامع بدون در نظرداشت گرایش و ویژگی آن، توجه و تمرکز بر نخبه‌گرایی جوانان، فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم آموزشی، تربیتی، صحی و کاری و مشارکت سازنده و واقعی در پروسه‌های ملی و افزایش نقش آن‌ها در ساختارها و نهادهای دولتی و غیردولتی زمینه‌های رشد ظرفیتی و توسعه‌یی جوانان را موجب گردیده، جامعه به طرف ترقی و پیشرفت و همدیگرپذیری رهنمون می‌گردد.

جناب مهندس هوشنگ بازوند؛ جوانان زمانی سرمایه‌های جوامع به حساب می‌آیند که باید مورد توجه خاص قرار گیرند و از آن‌ها حمایت شوند تا در زمینه‌هایی که توان کاری دارند، گماریده شوند تا باشد ستون محکمی برای پایه‌های سطوح جامعه باشند؛ چون جوانان در هر جامعه محور حرکت به حساب می‌آیند. اگر آن حرکات سیاسی، فرهنگی، سازندگی و یا اجتماعی باشند، باز هم در صف نخست جوانان قرار دارند و یک قدم جلوتر از دیگران حرکت می‌کنند.

آقای استاندار کرمانشاه؛ جوامعی که امروزه از لحاظ علم و تکنولوژی حرف اول را می‌زنند؛ اما بنابر بعضی از سیاست‌هایی که دچار کمبود نسل جوان هستند، به مشکل برخورده و مجبوراند که برای رفع این بحران، در فکر آوردن نسل جوان از دیگر مناطق شوند. نمونه بارزش باز کردن دروازه‌های اروپا به روی نسل جوان سرزمین‌های اسلامی در این آواخر بوده است. اما متأسفانه در زادگاه من برای از بین بردن نسل جوان برنامه‌های دقیق و حساب شده‌ای را روی دست گرفته‌اند. هرچند جوانان کرمانشاهی که مسئولیت بزرگی در پیشرفت و سازندگی این دیار دارند و نقش این جوانان امروز در استان کرمانشاه خیلی کمرنگ‌ شده است، هنوز بعداز یکسال و شش ماهی که جناب آقای صابر رحیمی سکان اداره ورزش و جوانان را در دست گرفته است برای این قشر جوان برنامه‌ای ندارد و اهمیتی هم قائل نیست و شما هم به عنوان والی استان کرمانشاه اقدام چشمگیری انجام نداده‌ایدو  بیشتر از شما انتظار می‌رود که  قشر جوان را درک کنید و به آنان بها دهید.

هرچند که مسئولیت جوانان استان کرمانشاه و حمایت از آنان برعهده اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه است. اما، متاسفانه این اداره کل تنها از چند سمن برای  گزارش عملکردش حمایت کرده و برنامه‌ای نداردو بیشتر شعار می‌دهد تا عمل. جوانان شهر را رها شده‌اند و و تنها کار مدیریت  کرمانشاه این شده که هر چند وقت یکبار  سرپرستی جدید برای معاونت جوانانش منصوب نماید تا چرخه‌اش ادامه داشته باشد بدون توجه به خواسته جوانان این استان و این روند طی مدیریت جناب آقای صابر رحیمی هنوز ادامه دارد و پس از مدتی سرپرست را که اختیار چندانی ندارد را با همان سمن‌ها  که مورد حمایت شخص مدیرکل است  سرپرستان را زیر سئوال می‌برند و سرپرست دیگر معرفی می‌نماید.

جناب مهندس بازوند؛ یکی از شاخص‌های توسعه‌ی انسانی که سازمان ملل متحد از طریق آن میزان توسعه و رفاه در کشورها ارزیابی می‌کند، موجودیت جمعیت جوان است که یک عامل جدی تغییر، تحول و توسعه در تمام ابعاد پنداشته می‌شود. کشورهایی که جمعیت جوان‌شان را مدیریت سالم نموده و از آن استفاده مثبت نمودند به رفاه و توسعه دست یافتند اما کشورهایی که در این زمینه موفق نبودند، جمعیت جوان به یک چالش جدی فراراه ثبات و انکشاف اقتصادی-اجتماعی مبدل گردیده است.

سرمایه‌گذاری روی رشد استعداد جوانان، الگوسازی جوانان و متوجه‌سازی آن‌ها به انجام مسئولیت‌های خطیرشان، نقطه‌یی عطف در مشارکت معنادار جوانان در پروسه‌های دموکراتیک و حفظ ارزش‌های ملی است اما در کرمانشاه عکس این مورد انجام شده و تاکنون اقدامی برای قشر جوان انجام نگرفته و هر کاری هم انجام گرفته بیشتر  آن  نمادین بوده است باید عملکرد مدیر کل ورزش و جوانان در این مورد نقد قرار گیرد و آن هم جوابگو باشد  و اما چند باری هم به عنوان رسانه از ایشان خواستم هر دفعه به بهانه‌ای رد گرده و جلوی دوربین حاضر نشده است.

آقای استاندار کرمانشاه؛ اگر به سطح توسعه و رفاه در تمام کشور نظر انداخته شود، بیشترین سهم، تلاش و قربانی در این راستا محصول کار جوانان بوده که با فداکاری و زحمات‌شان، برای نسل‌های آینده راه و روش سازندگی و پیشرفت را به ارمغان گذاشته‌اند. جوانان آگاه، شایسته، نخبه و متعهد به ارزش‌های اساسی جامعه سنگ‌بنای یک جامعه‌ی سالم و ارزشمند را می‌گذارند و استفاده‌ی ابزاری جوانان، صدمه‌ی منفی بر تعهد ملی و شایستگی جوانان می‌گذارد در صورتی این قضیه هم در کرمانشاه روند دیگری طی  می‌کند و متاسفانه شما هم به علت مشغله زیاد کاری پیگیری جدی نکرده‌اید اگر چنانچه هم پیگیرهای انجام داده‌اید ما بی‌اطلاع هستیم؟

جناب مهندس بازوند؛ خود شما انسان دلسوزی و مدیر کارآمد هستید و شک هم ندارم که در نشریه سراسری به عنوان سردبیر در یادداشتی از عملکرد شما دفاع کردم هرچند در مدیریت اجرایی و پیگیری هم  یکی از بهترین‌های مدیران کشورمان هستید و بهتر از بنده که نگرانده این یادداشتم بر امور جوانان واقف هستید و می‌دانید که ملت‌هایی در تاریخ موفق بوده و به رفاه دست یافتند که رهبری امور را به عهده‌ی جوانان گذاشته یا به جوان اعتماد و باورمندی داشته‌اند. هرچند به هر میزانی که در یک جامعه، روی ظرفیت‌سازی و ایجاد انگیزه‌های سالم برای سهم و مشارکت واقعی جوانان در بخش‌های مختلف کار و توجه صورت گیرد، به همان میزان جوانان مسئولیت‌پذیر و هدفمند تربیت می‌شوند، فضای مثبت و سازنده‌ی زندگی باهم  به‌وجود می‌آید، جامعه به طرف ترقی و تعالی رهنمون می‌گردد نمونه بارز آن وقتی فضای کار برای مدیری جوان چون حسام‌الدین شیخی مدیر خبرگزاری برنا در کرمانشاه نیست چطور شما به عنوان استاندار کرمانشاه حرف از آمار بهبودی وضعیت اشتغال می‌زنید؟

هرچند که عملکرد حسام‌الدین شیخی سرپرست برنا کرمانشاه یک عملکرد روشن و کارآمد بوده، چرا که یک خبرگزاری فعال و پویا و حامی جوانان را شکل داده بود اما متاسفانه از او حمایت نشد. ما انتظار داریم از مدیران جوان چون آقای شیخی در عرصه مدیریت رسانه استفاده نماید و به جوانان بها بیشتری بدهید.

آقای استاندار کرمانشاه؛ آیا اطلاع دارید که برخی از  مسئولان استانداری از روزنامه‌های زرد حمایت می‌کنند و گروهی وارد رسانه کرده‌اند که روزنامه‌نگار نیستند و در آینده استان کرمانشاه را دچار چالش خواهند کرد و آیندگان درمورد شما قضاوت خواهند کرد و خواهند گفت که این حرکت در زمان تصدی  جناب بازوند استاندار کرمانشاه شروع شده است.

هرچند شما انسانی فرهیخت، مدیری توانمند و دلسوز هستید و خود هم دغدغه دارید که نام نیکی از خودتان باقی بگذارید و شبانه روز برای توسعه استان وقت گذاشته‌اید و زحمت زیادی برای کرمانشاه تا حال متحمل شده‌اید.

اما جناب مهندس بازوند؛ هنوز  برخی از استاندارهای سابق استان کرمانشاه با این جمله«در غرب کشور امنیت نیست» یا «کرمانشاه امنیت ندارد» از ضعف عملکردشان لاپوشانی می‌کردند و با این شعار دروغین از عملکردشان دفاع کرده‌اند در ذهن مردم این دیار باقی مانده و پاک نشده است و خوب می‌دانند با تلاش‌های مهندس بازوند و پیگیری‌های که انجام داده‌اید این شعار دروغین از بین رفته است ولی امروز در زمان مدیریت شما این موضوع  باعث نگرانی شده است بها دادند به برخی «از اشخاصی که روزنامه‌نگار نیستد و بها به فضای مجازی و کانال‌های که مجوز قانونی ندارند» یک  چالش جدید پیش روی این  استان  قرار گرفته است. پس رسانه «حرف اول و آخر» را می‌زند و یک قدرت مهم به حساب می‌رود. تقاضامندم که به این موضوع هم ورود پیدا کنید و جلوی آن را زودتر  بگیرید چون در قرن بیست‌ویکم «جنگ رسانه‌ای» شروع  خواهد شد و این افراد ناآگاه جلوی پیشرفت استان کرمانشاه و کشور مان را با ندانم کاری‌هاشان خواهند گرفت و آن وقت دیر خواهد شد و این را بنام مدیریت شما خواهند نوشت.

جناب آقای استاندار کرمانشاه؛ مردم کرمانشاه قدرشناس هستند و هنوز قدر استانداری که کار کرده خوب می‌دانند و بعداز فوتش مراسم ختم می‌گیرند به پاس زحماتش.

جناب مهندس بازوند؛ وضعیت نابسامان اداره ورزش و جوانان و ضعف مدیریت در این اداره کل در یک‌سال و شش ماه اخیر، بزرگ‌ترین مانع و سد راه رشد اجتماعی-فرهنگی جوانان در استان کرمانشاه بوده است، به‌گونه‌یی که جوانان کرمانشاهی از فرصت‌های برابر در این زمینه مساعد نبوده است و نمونه بارز آن بلاتکلیفی در معاونت جوانان حرف اول را می‌زند بگذریم هنوز هم تکلیف معاونت مالی این اداره هم مشخص نشده است که  نتیجه‌ی آن، این شده که وضعیت آشفته‌ی اداره ورزش و جوانان موجب ناامیدی بیشتر جوانان نسبت به آینده‌شان  شود.

  آقای استاندار کرمانشاه؛ اداره کل  ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سال‌های اخیر، تلاشی نکرده تا از طریق ایجاد ساختارهای دولتی و فراهم‌سازی سهولت‌ها و تسهیلات مورد نیاز برای جوانان، مشوق‌های مؤثر برای افزایش نقش و مشارکت جوانان به‌وجود آورد، اگر هم اقدامی کرده آن هم برای تعدادی خاص که موافق‌ عمکردشان بوده‌اند اما این تلاش‌ها نیز تاکنون در جلب اعتماد و باورمندی جوانان استان کرمانشاه نسبت به مسئولین و متولیان امور  مؤثر واقعه نبوده است.

جناب آقای استاندار؛ در صورتی که عدم توجه به اشتغال‌زایی و فراهم‌سازی امکانات برابر برای جوانان و پخش‌ و نشر روزافزون افکار و اندیشه‌های افراطی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، جوانان را در یک آزمون دشوار و سرنوشت‌ساز قرار داده که نمی‌توانند به‌درستی راه و روش آینده‌‌شان‌ را ترسیم و تعیین نمایند و به این ترتیب در برابر پدیده‌های منفی به‌گونه‌ی جدی آسیب‌پذیر می‌باشند.

با وجود همه‌ی نارسایی‌ها و مشکلاتی که دامنگیر جوانان است، اگر جوانی هم  مثل آقای شیخی پیدا بشود در رسانه‌ها حضور پررنگ داشته باشد و کاری انجام دهد اداره ورزش چوب لای چرخش می‌گذارد و حتی از وقت 5 دقیقه‌ای برای ارائه دغدغه‌هایش هم خودداری می‌کند و باعث دلسری این جوان را فراهم می‌نماید که منجر به استعفا کردن ایشان از سمتش به عنوان سرپرست خبرگاری برنا بشود. هرچند که جوانان با استعداد همانند شیخی‌ها  در استان کرمانشاه زیاد هستند اگر مورد توجه قرار گیرند پویا خواهند شد. اما دریغ از این توجه!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان