//
کدخبر: ۲۲۰۱۷۱ //

زمان تشییع پیکر حسین دهلوی اعلام شد

پیکر حسین دهلوی صبح روز یکشنبه آینده از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.

 زمان تشییع پیکر حسین دهلوی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مراسم تشییع پیکر حسین دهلوی صبح یکشنبه 28 مهر 1398 از ساعت 09:30 از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. مقدمات این مراسم از سوی خانه موسیقی و موسسه هنرمندان پیشکسوت فراهم شده است. به علت انجام عملیات خاکبرداری و کارهای تعمیراتی در مقابل تالار وحدت، این مراسم از درِ سمتِ خیابان حافظ انجام می‌شود.

حسین دهلوی آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی صبح روز سه‌شنبه 23 مهر 1398 در 92 سالگی درگذشت.

حسین دهلوی، در سال 1306 در تهران به دنیا آمد. او موسیقی را از پنج سالگی نزد پدرش، معزالدین دهلوی که از شاگردان علی اکبر شهنازی بود، آغاز کرد و در 9 سالگی با تشویق مادرش به ساز ویولن علاقه‌مند شد. دهلوی در محضر  ابوالحسن صبا به یادگیری ویلون پرداخت و در هنرستان عالی موسیقی نزد حسین ناصحی و هایمو تویبر آهنگسازی را فرا گرفت. «باله بیژن و منیژه» و «سبکبال» از مشهورترین آثار  حسین دهلوی هستند.

حسین دهلوی علاوه بر ساخت و تنظیم آثار متعدد و رهبری ارکستر  آر زمینه موسیقی به رشته تحریر درآورده است. یکی از مهم‌ترین آثار حسین دهلوی کتاب پیوند شعر و موسیقی آوازی است که حاصل بیش از 40 سال تجربه وی در تلفیق موسیقی با شعر است. این کتاب جایزه کتاب سال را بدست آورد.

آخرین کوشش دهلوی در زمینه کارهای جمعی موسیقی ملی، پایه‌گذاری ارکستر مضرابی است که با همکاری 66 نفر از نوازندگان سازهای مضرابی ایرانی تشکیل شد و در سال 1372 روی صحنه رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان