//
کدخبر: ۲۱۹۳۳۷ //
در اعتراض به حمله ترکیه به شمال سوریه؛

کیهان کلهر کنسرت استانبول را لغو کرد

کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی در اعتراض به حمله ارتش ترکیه بر علیه کردهای شمال سوریه کنسرت استانبول خود همراه با «رامبرانت تریو» را لغو کرد.

کیهان کلهر کنسرت استانبول را لغو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی در حاشیه کنسرت شب گذشته خود که در تالار «فستیوال هال لندن» برگزار شد، در اعتراض به حمله ارتش ترکیه علیه کردهای شمال سوریه کنسرت استانبول خود همراه با «رامبرانت تریو» را لغو کرد.

وی حین برگزاری این کنسرت ضمن ابراز تاسف از اقدام ارتش ترکیه گفت: این روزها روزهای سختی برای مردم کرد است. متاسفانه خشونت و جنگی علیه مردم کرد شمال سوریه به راه افتاده که باعث شده تا مردم کرد زیر سرکوب و ستم رنج بکشند. این جنک کشته‌شدگان و آوارگانی به همراه داشته و باعث می‌شود ما شاهد افزایش پناهجویان باشیم. موضوعی که برخی از سیاستمداران آن را متوجه نمی‌شوند.

کلهر با اشاره به کنسرت ۲۱ مهر که قرار بود در استانبول برگزار شود بیان کرد: قرار بود همراه با «رامبرانت تریو» طی روزهای آینده کنسرت را در استانبول داشته باشم. اما من به نشانه احترام به برادران و خواهران کرد این کنسرت را لغو می‌کنم. من امشب آخرین را اختصاص به اجرای یک قطعه آوازی داده‌ام که ویژه کودکان کرد درگیر جنگ اجرا می‌شود. به هر حال امیدوارن روزی همه ما در دنیایی زندگی کنیم که در آن خبری از جنگ نبوده و تمام کودکان دنیا در بستری امن بخوابند.

کیهان کلهر و مجموعه «رامبرانت تریو» اسفند ماه سال گذشته بود که آلبوم «هنوز پاییز است» را دسترس مخاطبان ایرانی و جهانی خود قرار دادند.«رامبرانت تریو» گروه سه نفره هلندی است که پیانو، درامز و کنترباس سازهای اصلی آن را تشکیل می‌دهند و از مهمترین و موفقترین آنسامبل‌های جز هلند به شمار می‌روند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان