//
کدخبر: ۲۱۴۳۶۱ //

همکاری با کامکارها برای «صلح»/ سفر به قونیه با علیرضا قربانی

نوازنده شناخته شده سازهای کوبه‌ای درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود از همکاری با گروه «کامکارها» در یک فستیوال بین‌المللی، اجرای یک برنامه ویژه در فرانسه و حضور در قونیه برای کنسرت خبر داد.

همکاری با کامکارها برای «صلح»/ سفر به قونیه با علیرضا قربانی
به گزارش فرتاک نیوز،

زکریا یوسفی از پژوهشگران و نوازندگان شناخته شده سازهای کوبه‌ای که طی سال‌های اخیر همکاری‌های متعددی را با هنرمندان ایرانی و بین‌المللی در پروژه‌های مختلف داشته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته هفته آینده به کردستان عراق سفر می‌کنم که در این سفر افتخار دارم در کنار اعضای خانواده کامکارها از جمله اردشیر کامکار، اردوان کامکار، ارژنگ کامکار، ارسلان کامکار و شاهرخ هدایتی به عنوان خواننده در فستیوال «مسپو» حضور داشته باشم. طی این رویداد بین المللی که در شهرهای سلیمانیه و اربیل برگزار می‌شود ما همزمان با روز جهانی صلح هشت قطعه را اجرا می‌کنیم که چهار قطعه اول از کارهای جدید گروه کامکارها و چهار قطعه نیز مربوط به آثار پیشین این مجموعه تاثیرگذار حوزه موسیقی کشورمان است.

وی ادامه داد: فستیوال «مسپو» از جمله رویدادهایی است که هر سال میزبان موزیسین‌های کرد ساکن چند کشور مختلف است که از کشورمان گروه «کامکارها» به این فستیوال دعوت شده‌ایم. البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اولین اجرای ما در این رویداد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور در سلیمانیه و روز ۲۴ سپتامبرمصادف با ۲ مهر در اربیل خواهد بود. البته بنده این افتخار را داشتم که سال گذشته نیز در این فستیوال جضور داشته باشم که بر این اساس احتمال برگزاری چند کنسرت دیگر با همراهی تعدادی از نوازندگان بین‌المللی در قالب کنسرت‌های جداگانه وجود دارد که فکر می‌کنم در آن نوازندگانی از کشورهای تونس و روسیه نیز حضور داشته باشند.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای درباره فعالیت‌های دیگر خود در عرصه اجراهای بین‌المللی نیز گفت: چندی پیش هم همراه با تعدادی دیگر از دوستان هنرمندم از جمله حسام ناصری نوازنده سه تار و سازی به نام «مشتاق»، سیف‌الله شکری نوازنده چنگ، پویا سروش‌زاده نوازنده کمانچه برنامه مشترکی را در منطقه‌ای نزدیک شهر استراسبورگ برگزار کردیم که عمده این برنامه که با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف برگزار شد متمرکز بر«صداها و مسیرهای کهن» بود که ما این بار به سراغ اجرای آثار عبدالقادر مراغی در یک فضای کاملا آکوستیک رفتیم که خوشبختانه این برنامه‌ها نیز مورد استقبال قرار گرفت.

یوسفی در بخش پایانی صحبت‌های خود به برگزاری یک کنسرت در قونیه به خوانندگی علیرضا قربانی خبرداد و بیان کرد: بعد از برگزاری کنسرت سلیمانیه عراق در گرامیداشت مقام مولانا کنسرتی را روز سوم مهرماه در شهر قونیه برگزار می‌کنیم. در این کنسرت سامان صمیمی، پویا سرایی، میلاد محمدی و من به عنوان نوازنده و علیرضا قربانی به‌عنوان خواننده برنامه‌هایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان