//
کدخبر: ۲۱۰۹۳۷ //

نت‌فلیکس از ترکیه خارج نمی‌شود

کمپانی بزرگ سریال‌سازی نت‌فلیکس٬ روند قانونی کسب مجوز فعالیت در ترکیه را آغاز کرده است.

 نت‌فلیکس از ترکیه خارج نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه جمهوریت٬ دیروز در فضای مجازی ترکیه و در برخی از رسانه‌های این کشور٬ خبر خروج شرکت آمریکایی نت‌فلیکس منتشر شد. منتشرکنندگان این خبر ادعا کردند که نظارت های قانونی دولت ترکیه بر فعالیت نت‌فلیکس موجب اعتراض مدیران این مجموعه شده و آنان تصمیم گرفته‌اند بازار محصولات فرهنگی ترکیه را ترک کنند. اما چند ساعت پیش٬ دفتر مدیریت کمپانی مزبور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد٬ نت‌فلیکس در راستای ارائه خدمات خود در 158 کشور جهان٬ روند قانونی کسب مجوز فعالیت در ترکیه را آغاز کرده و در این کشور می‌ماند.

ماجرای نظارت بر نت‌فلیکس از این قرار است که شورای نظارت بر اتحادیه دولتی رادیو تلویزیون‌های دولتی ترکیه تصمیم گرفته٬ انتشار تمام محصولات دیداری و شنیداری را منوط به کسب مجوز کند و در راستای همین هدف از نت‌فلیکس نیز خواسته شده برای تداوم فعالیت خود٬ مجوز بگیرد.

نت‌فلیکس در سال 1998 میلادی فعالیت خود را در آمریکا با ارسال دی‌وی‌دی های امانتی به آدرس منازل مشترکین خود آغاز کرد و بعدها دامنه فعالیت خود را به کانادا کشاند اما حالا دیگر٬ نت‌فلیکس یک شرکت ساده و کوچک نیتس و به یک کمپانی تولید سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده که نخستین محصول آن سریال  نیز خانه پوشالی بود که در مورد فساد در نهاد راست جمهوری آمریکا ساخته و پخش شد.

نت‌فلیکس در آمریکا٬ اروپا و چندین کشور  آسیایی٬ بر بستر اینترنت٬ محصولات خود را به شکل اشتراک ماهانه در اختیار مشتریانش می‌گذارد و مشترکین می توانند با پرداخت هزینه‌ای در حد 40 تا 50 یورو به مدت یک ماه و به شکل نامحدود٬ سریال های این کمپانی را ببینند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان