//
کدخبر: ۲۱۰۲۵۰ //

نیازمند کنترل فضای مجازی هستیم

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه امروزه بسیاری از جاسوسی ها و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی در بستر فضای سایبر رخ می دهد، گفت:نیازمند مدیریت فضای مجازی و سایبر هستیم.

نیازمند کنترل فضای مجازی هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

یدالله موحد در کارگروه فرهنگی ارتباطی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت : در حوزه  جرائم امنیتی خیلی از دولت ها و کشورها سعی می نمایند از طریق حملات سایبری به اطلاعات محرمانه سایر کشورها دست یابند.
وی افزود: امروز فضای مجازی و سایبری یک واقعیت غیر قابل اجتناب است و به عنوان بخشی از زندگی مردم و بشریت محسوب می‌شود  و فرصت تکنولوژی ارتباطی که ایجاد شده، باعث گردیده خیلی از معادلات و مبادلات اقتصادی در این فضا شکل گیرند و فعالیت نمایند.
رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: امروزه  بحث  جرم شناسی سایبری  یکی از مسائل جدی محافل علمی جرم شناسی است و این جرایم روز به روز در حال توسعه هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری  از جرائم از فضای حقیقی در حال انتقال به فضای مجازی و سایبر هستند، افزود: امروزه خیلی از کلاهبرداری های بسیار کلان از طریق  جعل و سرقت اینترنتی در حوزه سایبر اتفاق می‌افتد  و شاهد هستیم هکرها به فضاهای خصوصی، تجاری، بازرگانی و بانکی افراد حقیقی و حقوقی وارد می شوند و سرقت های کلان انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه  فضای سایبر به یک آوردگاه جدی بین  قدرت ها، دولت ها، گروه ها و سازمان های مختلف تبدیل شده است، گفت: امروزه جرائم علیه امنیت ملی از سوی برخی دولت‌ها و اشخاص حقیقی در حال گسترش است و هر کشوری که در حوزه مبارزه سایبر ضعیف عمل کند بدون شک شکست خواهد خورد.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد:در حال حاضر بخش عظیمی از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی در فضای سایبر صورت می‌پذیرد و کسی نمی‌تواند فرهنگ را بدون استفاده از فضای سایبر به پیش ببرد و همانگونه که شاهدیم بستر بیشتر تهاجمات فرهنگی، شبیخون فرهنگی در فضای مجازی است.  
 وی بیان کرد: دادگستری استان کرمان در زمینه  ساماندهی فضای مجازی از چند سال قبل با توجه به وجود خلاء ها و ضعف های موجود اعلام آمادگی کرده است. و حتی یک طرح عملیاتی به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه داده است.
وی بحث مجهول بودن هویت کاربر ها در فضای مجازی را  یک فاجعه دانست و گفت: در حوزه فرهنگی هر فردی می‌تواند وارد فضای مجازی شود و هر مطلبی که خواست دراین فضا که با انبوه کاربران و مخاطبین با  سرعت بالا و اثر گذاری فوق العاده مواجه هستیم  منتشر نماید.
 وی ضمن یاداوری این مطلب که در سال ۱۳۸۸و پس از گذشت سال ها در نهایت در رابطه با فضای مجازی قوانینی به تصویب رسید و در برخی موارد جرم انگاری صورت پذیرفت، افزود:فضای مجازی نیازمند مدیریت است و هم فرصت است و هم یک تهدید و برای اینکه از تهدیدات کم کنیم و به فرصت ها بیفزاییم باید مدیریت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان