//
کدخبر: ۲۰۶۴۴۰ //

جشنواره موسیقی جوان پس از ۱۳ سال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ناصر نبی‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی افزود: این جشنواره قرار است تا ۲۵ مردادماه در بیرجند به همت انجمن موسیقی استان و موسسات هنری برگزار شود.

جشنواره موسیقی جوان پس از ۱۳ سال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وی با اشاره به اینکه کوچکترین عضو کنسرت سمفونیک ایران «هومن بهزادی» با ۱۰ سال سن از این استان است بیان کرد: جذب اقشار مختلف جامعه به موسیقی و هدایت استعدادهای ناشناخته جوانان استان از جمله اهداف این جشنواره است و بدون شک این جشنواره به شناخت استعدادها و ایجاد ارتباط موثر با فرهیختگان حوزه موسیقی استان کمک خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی جوان بعد از ۱۳ سال در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: امیدواریم این جشنواره پایدار شود و هر سال شاهد برگزاری جشنواره موسیقی در استان باشیم چرا که ایجاد نشاط و امید را در راستای برگزاری این جشنواره در استان به دنبال خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به موضوع راه‌اندازی اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان اشاره کرد و افزود: ‪۶ استان از نعمت این هنرستان بهره‌مند بودند و با تلاش های فراوان توانستیم این هنرستان را در حوزه خواهران در بیرجند راه‌اندازی کنیم و مهرماه امسال با سه رشته سینما، نمایش و نقاشی در مقاطع اول متوسطه آغاز به کار خواهد کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود و بخش غیررقابتی به نواهای نو و سازهای خاص مربوط است که به هنرمندان و علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

سید علی زمزم بیان کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان در سه گروه سنی مختلف هستند و بخش گروه نوازی بدون محدودیت سنی است.

وی گفت: همچنین در حاشیه این جشنواره تجلیل از بزرگان حوزه موسیقی استان را داریم و هومن بهزادی پدیده موسیقی استان و ملی نیز تجلیل خواهد شد.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش رقابتی جشنواره چهارشنبه و پنجشنبه در سالن گلبانگ بیرجند در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود گفت: تمامی موسسات فرهنگی هنری استان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم تیر امسال بوده است افزود: در بخش تکنوازی ۱۲۰ نفر و در بخش گروه نوازی ۱۶ گروه از شهرستان‌های فردوس، قاینات و سرایان ثبت‌نام کردند و تمامی سازهای ایرانی، کلاسیک و جهانی در این جشنواره به کار برده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان