//
کدخبر: ۲۰۴۹۱۸ //

رونمایی از ۲ آلبوم اصیل آذری در اختتامیه جشنواره شمس و مولانا در خوی

رئیس شورای شهر خوی از رونمایی دو آلبوم اصیل آذری در اختتامیه جشنواره شمس و مولانا خبر داد و گفت: همچنین رونمایی لباس‌های مختلف آذری و برگزاری تورهای گردشگری از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

رونمایی از 2 آلبوم اصیل آذری در اختتامیه جشنواره شمس و مولانا در خوی
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید مقدم عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری جشنواره ملی و همایش علمی بین‌المللی شمس و مولانا در سالن خانه مطبوعات استان برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان خوی، شمال‌غربی‌ترین شهر به کشور ترکیه است، که ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد، بنابراین معرفی ظرفیت‌های آن در تمامی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی از اهداف برگزاری آن به شمار می‌رود.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌های شهرستان خوی وجود آرامگاه پوریای ولی، آرامگاه شمس تبریزی و مرحوم آیت الله خویی و اینکه خوی در مسیر جاده ابریشم قرار دارد که همه اینها ظرفیت‌هایی هستند که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و همچنین قدمت این شهرستان برای مسافران و گردشگران تبیین شود.

رئیس شورای شهر خوی با اشاره به اینکه تعداد آثار رسیده شعر به این جشنواره 528 اثر بوده است گفت: در موسیقی نیز 268 و در تاپوگرافی 490 اثر در جشنواره شرکت کردند و از استان‌های آذربایجان‌شرقی و خراسان‌شمالی هفت اثر، فارس و آذربایجان‌غربی چهار اثر و از همدان، کردستان و قزوین سه اثر، به مرحله داوری ارسال شد.

وی تصریح کرد: در بخش شعر نیز آذربایجان‌غربی با 29 شعر ارسالی، استان برتر بوده و تهران با 24 و اصفهان و خراسان رضوی نیز با 21 شاعر در رده‌های بعدی بودند.

مقدم به دریافت 490 اثر از تاپوگرافی اشاره کرد و افزود: از این تعداد، 125 اثر به مرحله داوری راه یافته و استان‌های برتر در این زمینه، آذربایجان‌شرقی، قم، تهران، آذربایجان‌غربی و خراسان رضوی هستند.

وی از رونمایی دو آلبوم اصیل آذری در اختتامیه جشنواره خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن، رونمایی لباس‌های مختلف آذری و برگزاری تورهای گردشگری از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان