//
کدخبر: ۱۹۸۸۳۴ //

بیش از ۱۰۰۰ هنرمند از سراسر کشور به کرمانشاه می‌آیند

همه چیز مهیا شده تا کرمانشاه میزبان یک جشنواره ملی باشد، جشنواره ای که قرار است چندروزی حال و هوای استان را عوض کرده و به قول برگزارکنندگان آن موجی از شادی و نشاط در استان راه بیندازد و غبار از چهره زیبای کرمانشاه بگیرد.

بیش از 1000 هنرمند از سراسر کشور به کرمانشاه می‌آیند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزهای 18 تا 20 تیر کرمانشاه میزبان دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی ایران خواهد بود، جشنواره ای که با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در هفت شهرستان استان برگزار می شود.

15 کمیته برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره پای کار آمدند و با نزدیک شدن به روزهای برگزاری این جشنواره همه چیز مهیاست تا کرمانشاه بتواند به نحوی شایسته میزبان بیش از هزار هنرمند از سراسر کشور باشد.

 امروز (12 تیر) نشست خبری برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی ایران با حضور استاندار کرمانشاه و مدیرکل صدا و سیما برگزار شد تا در کنار تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری این جشنواره، از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و آمادگی هرچه بیشتر مردم استان برای میزبانی این جشنواره ملی استفاده شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست از جشنواره پویانمایی به عنوان فرصتی بی نظیر برای معرفی هرچه بهتر چهره زیبای استان یاد کرد و افزود: این جشنواره فرصتی است تا غبار از چهره زیبای استان کنار بزنیم و داشته ها و ثروت ها و ظرفیت های این استان را هرچه بیشتر و بهتر به ایرانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: 32 شبکه استانی قرار است بدون کوچکترین هزینه ظرفیت های استان را به نمایش بگذارند و تمام مدیران و مسئولان استان باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در کنار مسئولان، مردم استان نیز باید برای مشارکت در برپایی هرچه باشکوهتر این جشنواره پای کار بیایند و در این همراه کردن مردم، قطعا رسانه ها می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه استان مسیر پراصطاکی است، گفت: مدیران استان باید بتوانند تا حد توان از اصطکاک این مسیر کم کرده و روند توسعه و پیشرفت استان را تسریع کنند.

بازوند تاکید کرد: فرصت هایی برای کاهش این اصطکاک و تسریع پیشرفت استان ایجاد شده که از جمله آن کلانشهر شدن کرمانشاه، اعلام منطقه جنگی بودن آن که انگیزه ای مضاعف به کارکنان در این منطقه بخشیده و نیز میزبانی کرمانشاه برای برگزاری جشنواره ملی پویانمایی و میزبانی آن برای برگزاری رویداد بین المللی گردشگری روستایی است که باید همه مدیران هماهنگ با هم از این فرصت ها استفاده کنند.

بازوند گریزی هم به میهمانان ویژه این جشنواره و برخی برنامه های جانبی آن داشت و افزود: قرار است رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر بهداشت و وزیر راه و شهرسازی نیز در این جشنواره حضور پیدا کنند که از این فرصت استفاده کرده و برنامه های بازدید و افتتاح نیز در حاشیه سفر آنها لحاظ شده که از جمله آن افتتاح بیمارستان پاوه و تقاطع امام حسین(ع) است.

افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز در این نشست در تشریح جزییات برگزاری این جشنواره، گفت: اولین دوره جشنواره ملی پویانمایی سال گذشته در استان همدان برگزار شد و کرمانشاه میزبان دومین دوره این جشنواره است و در کنار بخش پویانمایی برای اولین بار بخش عروسکی هم به این جشنواره اضافه شده است.

وی افزود: این جشنواره از 18 تا 20 تیر در کرمانشاه برگزار می شود و یک هفته قبل از برگزاری جشنواره کارناوال شادی در شش شهرستان هرسین، سنقر، سرپل ذهاب پاوه، گیلانغرب و صحنه برپا می شود.

امیری تصریح کرد: با اعلام فراخوان جشنواره در مجموع 1530 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت بعد از تفکیک و بررسی اولیه، نهایتا 355 اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافت که آثار برگزیده بعد از نظر هیات داوران مشخص می شود.

وی افزود: در طول مدت برگزاری جشنواره 3500 دقیقه برنامه از قابلیت های استان و ظرفیت های آن در قاب شبکه های ملی و فراملی پخش خواهد شد و علاوه بر این 32 استان با تولید تیزر و مستند به معرفی پتانسیل های استان در جغرافیای ایران خواهند پرداخت.

امیری با اشاره به بخش های متعدد این جشنواره گفت: این جشنواره در شش بخش اصلی مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند، بلند، موشن گرافیکی و جلوه های بصری و عروسکی برگزار می شود.

وی افزود: همچنین شش بخشی موضوعی هم برای این جشنواره در نظر گرفته شده که شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای سیاسی و اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی می باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار بخش های اصلی جشنواره برنامه های جنبی شامل برپایی کارگاه های آموزشی نیز در طول مدت برگزاری جشنواره برای علاقمندان در نظر گرفته شده است.

امیری تصریح کرد: در طول مدت برگزاری جشنواره چهار گروه نمایش عروسکی شامل خانه شادونه، مَل مَل، عمو مهربان و رنگین کمان در سه نقطه شهر کرمانشاه و شش شهرستان مذکور اجرای برنامه خواهند داشت.

وی یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در محل سالن انتظار برگزار می شود و گروه های نمایش عروسکی در محل ورودی تاقبستان  و نیز سالن ورزشی امام (ره) اجرای برنامه خواهند داشت.

امیری افزود: آثار منتخب جشنواره نیز در 35 نقطه استان از جمله سالن های نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در می آید که دیدن این برنامه ها برای عموم رایگان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان