//
کدخبر: ۱۹۸۷۸۴ //

کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ــ سنندج|احترام به همه اقوام ایرانی واجب است

هنرمند مشهور کُرد با بیان اینکه احترام به همه اقوام ایرانی واجب است گفت: این رسمی است که خدا بنا نهاده و باید این را حفظ کرده تا پروردگار خالق نیز از ما نرنجد.

کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ــ سنندج|احترام به همه اقوام ایرانی واجب است
به گزارش فرتاک نیوز،

مظهر خالقی عصر امروز در اختتامیه کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که با حضور وزیر ارشاد در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد در ابتدا از شنیدن افکار با هم‌زیستن و همدیگر را تحمل‌کردن صحبت کرد و اظهار داشت: این رسمی است که خدا بنا نهاده و باید این را حفظ کرده تا پروردگار خالق نیز از ما نرنجد.

وی افزود: سنندج شهر و ‌زادگاه من است و همه به زادگاه خود افتخار می‌کنند؛ شهرم را با مستوره اردلان نویسنده و شاعر و با آیت‌الله مردوخ می‌شناسم.

هنرمند مشهور کُرد با بیان اینکه آوازه هنر در ایران بلند است، تصریح کرد: امروز مفتخرم که در میان بزرگانی هستم که سال‌‌های سال در دوران زندگی خود تنها صدایشان را در بیرون از شهر و دیارم می‌شنیدم.

وی با بیان اینکه فولکلور ریشه و اساس با هم زندگی کردن است، گفت: فرهنگ همه قوانینی‌ست که ‌توسط انسان‌ها ساخته شده تا بتوانند درکنار هم زندگی کنند.

خالقی بیان کرد: افتخار می‌کنم که پس از سال‌‌های دوری، برای نخستین بار با این حرکت فرهنگی وارد زادگاه خود شده‌ام و از خدا می‌خواهم که این راه فرهنگی پیوسته ادامه داشته باشد.

وی با ذکر اینکه هیچ‌ چیز جز خدمت انسانی و فرهنگ در وجودم تأثیرگذار نیست، اظهار کرد: موسیقی دارای ابعاد کلام تاریخ و سرگذشت یک انسان است اما به‌دلیل برخی مشکلات نتوانستم خواننده همیشگی باشم.

هنرمند مشهور کُرد در پایان سخنان خود از متولیان برگزاری این کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد قدردانی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان