//
کدخبر: ۱۹۸۰۵۲ //

درخواست نامتعارف تهیه‌کننده کلاه‌قرمزی، عامل توقف محبوب‌ترین برنامه کودک شد

خبر توقف مجموعه کلاه قرمزی بار دیگر دست به دست در فضای مجازی چرخید تا همه از خداحافظی محبوب‌ترین عروسک‌های تاریخ تلویزیون ایران خبر دهند، این خداحافظی در حالی رخ می‌دهد که براساس شنیده‌ها، درخواست مبلغ هنگفت و نامتعارف تهیه کننده کلاه قرمزی، از صدا و سیما، مهم‌ترین عامل توقف یکی از محبوب ترین برنامه های طنز تلویزیونی است.

 درخواست نامتعارف تهیه‌کننده کلاه‌قرمزی، عامل توقف محبوب‌ترین برنامه کودک شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مجموعه تلویزیونی "کلاه قرمزی" یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بعد از انقلاب اسلامی ایران در عرصه کودک و نوجوان بوده است، این برنامه از سال ۱۳۷۱ با نام "کلاه قرمزی" آغاز به کار کرد.

از آن پس مجموعه کلاه قرمزی یکی از پایه‌های ثابت اعیاد، جشن‌ها و ویژه برنامه‌های تلویزیون بود، استقبال مردمی از مجموعه کلاه قرمزی تا جایی پیش رفت که در همان سال‌ها ایرج طهماسب و حمید جبلی تصمیم به ساخت نسخه سینمایی "کلاه قرمزی و پسرخاله" گرفتند.

این فیلم سینمایی در سال ۱۳۷۳ با بلیتی معادل ۸۰ تومان توانست ۱۷۱ میلیون تومان بفروشد، آمار‌ها نشان می‌دهد که این فیلم با همان تعداد مخاطب اگر در سال ۱۳۹۸ و با بلیت ۱۰ هزار تومانی به فروش می‌رسید مبلغی معادل ۴۰ میلیارد تومان را به ثبت می‌رساند، همچنان بسیاری از اهالی سینمای این فیلم را پرمخاطب و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران می‌دانند.

استقبال مردمی از کلاه قرمزی و پسرخاله در دو نسخه بعدی سینمایی اثر هم تکرار شد و کار به آنجا رسید که سازندگان اثر تصمیم به تولید سالانه مجموعه گرفتند، اثری به نام "کلاه قرمزی" که از سال ۸۸ به صورت نوروزی راهی خانه‌ها و آنتن تلویزیون شد.

این مجموعه تلویزیونی از سال ۸۸ به صورت مداوم و سالانه تا سال ۹۴ روی آنتن رفت، اما با استقبال بیشتر مردم حواشی حول و محور این اثر شدت گرفت، اتفاقاتی که باعث شد یکی از مهمترین تولیدات سیما در سال‌های اخیر طی دو سال روی آنتن نرود.

رسانه ملی همواره یکی از طرفداران اصلی ساخت سریال «کلاه قرمزی» بوده و هست، اما نگاه پر حاشیه مالی تهیه کننده این مجموعه باعث شد تا «کلاه قرمزی» بعد از پخش موفقیت آمیز در سال ۹۴ برای سال بعد رنگ آنتن را نبیند، این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از مسئولین سیما علاقمند به ساخت این مجموعه بودند و حتی در نشست خبری برنامه های نوروزی سال ۹۸ رسانه ملی میرباقری معاون سیما اعلام کرد که ما با عوامل مجموعه کلاه قرمزی مذاکره کرده و به آنها سفارش ساخت سری جدید این مجموعه را داده ایم.

حاشیه های مالی این اثر تا آنجا پیش رفت که حمید جبلی به عنوان یکی از پایه‌های ثابت این مجموعه دوست داشتنی از بروز این حواشی ابراز ناامیدی و یاس کرده و از ادامه همکاری در این مجموعه کنار کشید، اتفاقی که بدون شک برای این مجموعه ضربه مهلکی بود، در این بین درگذشت دنیا فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی بر اثر بیماری ناراحتی‌های جبلی را دو چندان کرد تا وی برای کناره گیری از اثر مصمم‌تر شود.

در این میان، اما تهیه کننده بدون توجه به خالق اثر و همچنین نگاه مخاطبان همچنان به دریافت هزینه‌ها بالا از صدا و سیما اصرار داشت، با وجود تمامی حواشی کلاه قرمزی که در سال ۹۶ ساخته شد با تاخیر یک ساله در سال ۹۷ بار دیگر راهی آنتن شد.

با این وجود بازگشت کلاه قرمزی در سال ۹۸ نویدبخش حضور دوباره یکی از محبوب‌ترین آثار تلویزیونی در سال‌های اخیر بود، همه در این میان انتظار اخباری تازه در مورد ساخت مجموعه جدید کلاه قرمزی را می‌کشیدند که بار دیگر مشکلات درون گروهی این مجموعه و همچنین درخواست مالی دوباره تهیه کننده از صدا و سیما ساخت این پروژه در سال ۹۸ را متوقف کرد.

چندی پیش اخباری مبنی بر اتمام ساخت مجموعه کلاه قرمزی و پسرخاله در شبکه‌های مجازی منتشر شد، خبری که نشان می‌داد این مجموعه به طور کامل متوقف شده و حتی دکور آن نیز کاملاً تخریب شده است، در پی این حاشیه حمید مدرسی با انتشار یادداشتی از خود اعلام کرد: اینجانب با تسلط به مجموعه "کلاه قرمزی" و تولید نشدن سه سال این سریال، آماده ارائه مستنداتی هستم که بیش از ۵۰ میلیارد تومان به صداوسیما ضرر و زیان وارد کردید.

توقف کلاه قرمزی باعث شد نام "مرضیه برومند" به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه نمایش عروسکی به میان آید، وی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه نمایش عروسکی به عنوان میانجی قصد داشت تا مشکلات بوجود آمده را بهبود بخشد.

برومند به عنوان میانجی قصد حل مشکلات را داشت، اما با وجود صحبت‌هایی که با ایرج طهماسب انجام داد، کارگردان اثر ساخت مجموعه برای سال نوروز ۹۹ را نپذیرفت تا همچنان مشکلات کلاه قرمزی ادامه داشته باشد.

خبر توقف مجموعه کلاه قرمزی بار دیگر دست به دست در فضای مجازی چرخید تا همه از خداحافظی محبوب‌ترین عروسک‌های تاریخ تلویزیون ایران خبر دهند، این خداحافظی در حالی رخ می‌دهد که براساس شنیده‌ها، درخواست مبلغ هنگفت و نامتعارف تهیه کننده کلاه قرمزی، از صدا و سیما، مهم‌ترین عامل توقف یکی از محبوب ترین برنامه های طنز تلویزیونی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان