//
کدخبر: ۱۹۵۸۴۶ //
در نشست خبری رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه مطرح شد؛

نام گذاری یک خیابان به نام یارمحمدخان در کرمانشاه / اختصاص دو میلیارد تومان برای احداث خانه مشروطه

نشست خبری رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد

نام گذاری یک خیابان به نام یارمحمدخان در کرمانشاه / اختصاص دو میلیارد تومان برای احداث خانه مشروطه
به گزارش فرتاک نیوز،

صبح امروز نشست خبری مهدی عبدالمالکی معاونت فرهنگی،اجتماعی ورزشی  شهرداری کرمانشاه و مازیار رضایی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته فرهنگی در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مازیار رضایی عضو شورای شهر کرمانشاه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه گفت: رویکرد شهرداری در کل کشور و توقع مردم از این نهاد عمرانی و خدماتی است،و این رویکرد در شهرهای پیشرو از شهرسازی به شهروند سازی و توسعه فکری رسیده و از یک نهاد عمرانی و خدمات شهری به سمت نهاد فرهنگی سوق داده شده است و در کنار وظایف قبلی بخش فرهنگی و اجتماعی نمود یافته و پر رنگ تر شده است.

رضایی اولین و اصلی ترین هدف حوزه معاونت فرهنگی شهرداری را ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید و علاقه مندی مردم شهر و تعهد و تعصب مردم  دانست و افزود: در این زمینه ایجاد پارک مفاخرو نشان دادن منزلت افراد فاخر کرمانشاهی، جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز، احیاء آرامگاه یار محمد خان،ایجادشهر خلاق موسیقی، حس تعلق خاطر و نشاط را در مردم شهر ایجاد می کند و به عنوان مطالبه اجتماعی هر موضوعی را که شهروندان به عنوان مطالبه جمعی در خواست کنند به نتیجه خواهیم رساند.

وی با اشاره به احیا آرامگاه یار محمد خان گفت: از سوی مهندس بازوند استاندار کرمانشاه ۲میلیارد تومان از بودجه عمرانی به این امر اختصاص داده شده است و این محل را یا با نام ساختمان مشروطه یا با نام خانه تاریخی یار محمد خان به ثبت خواهیم رساند وقرار است در این زمینه تقاطع خیابان مادر تا میدان جمهوری اسلامی هم به نام یار محمد خان کرمانشاهی نامگذاری شود که توافق در این زمینه انجام شده در اولین جلسه شورا مصوب خواهد شد.

رضایی در مورد شهر خلاق موسیقی هم گفت:ساز تنبور از قدیمی ترین سازهای جهان است و کرمانشاه از گذشته قابلیت ویژه ای در نواختن این ساز داشته است که می خواهیم در سازمان یونسکو ودر پروژه شهرهای خلاق، کرمانشاه را به عنوان برترین شهری که در این زمینه حرفی برای گفتن دارد معرفی کنیم.

نماینده شورای شهر کرمانشاه افزود:هفته فرهنگی از چهارم تیر ماه آغاز و سلسه مراسم نکوداشت و بزرگداشتی را از چند نفر از بزرگان شهر من جمله دکترسلطانی از مشاهیر تاریخ کرمانشاه خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: ما متولی اصلی فرهنگ ورزش و گردشگری نیستیم ولی  از همه متولیان فرهنگی ورزشی و گردشگری میخواهیم که ما را تنها نگذارند و در این امر ما را یاری کنند.

در ادامه این جلسه مهدی عبدالمالکی معاونت فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت:رسالت اصلی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری توجه به مقوله فرهنگ شهروندی و ارتقا نوع رفتار و گفتار شهروندان کرمانشاهی و حرکت به سمت شهروند سازی است.

عبدالمالکی از رخداد همایش سرمایه گذاری که دیروز برگزار شد به عنوان نگاه ویژه به نقش حوزه فرهنگ وهنردر تحقق گردشگری اشاره کرد و افزود:در شهر کرمانشاه ۲۳ مجموعه فرهنگی وجود دارد که در ارائه خدمات فرهنگی نیاز به هم افزایی با این سازمانهای متولی فرهنگ داریم

وی تعداد برنامه های فرهنگی در روز فرهنگی را ۴برنامه اعلام کرد و گفت: برگزاری برنامه های متنوع با جنبه عمومی در روز چهارم تیر ماه در پارک معلم،بزرگداشت دکتر محمد علی سلطانی از مفاخر تاریخ نگار کرمانشاه در روز پنجم تیر ماه و سخنرانی پروفسور کزازی و اساتید برجسته دیگر،و افتتاح فرهنگسرایی بنام پروفسور کزازی دربعدازظهر همان روز در محله کارمندان کرمانشاه و  برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با همکاری دانشگاه فرهنگیان در نگارخانه شهر  را خواهیم داشت.

وی از دیگر برنامه های دردست اجرای معاونت فرهنگی را گذر فرهنگی کرمانشاه،ایجاد بام فرهنگ شهر در طبقه فوقانی نگارخانه شهر، ایجادپارک های موضوعی در مجموعه معاونت اجتماعی، ایجاد سرای علم و خلاقیت،سرای محله دولت آباد به عنوان اولین سرای محله و افتتاح آن در تیر ماه،توسعه ایستگاه مطالعه،آموزش دوره های مهارتی و دوره های توانمند سازی منطبق با نیاز مخاطبان، نام برد و اظهار داشت:تفاهم نامه ای هم با جهاد دانشگاهی با ۱۸ عنوان دوره آموزشی تعریف شده و با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه و صدور گواهی معتبر این دوره ها انجام خواهد شد.

وی در حوزه ورزش از شناسایی ۱۵پارک و احیا زمین های قابل استفاده با مساعدت استانداری خبر داد و گفت: در۲۱تیر ماه و در دهه کرامت همایش پیاده روی خانوادگی را خواهیم داشت و جشنواره ورزشی محلات شهر کرمانشاه را در غالب تعاملی با استانداری و سازمان ورزش و جوانان  و اداره اوقاف و امور خیریه خواهیم داشت.

عبدالمالکی در ادامه گفت: درحوزه گردشگری هم طرح سفیران گردشگری را با ۵۰۰ مخاطب دانش آموز و مهد کودک آغاز کردیم که در توسعه این طرح و رسیدن به رونق اقتصادی شهربه واسطه گردشگری برنامه های داریم.

معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه همچنین از اتوبوس های گردشگری به عنوان طرحی در توسعه  گردشگری نام برد و تصریح کرد: در راستای طرح های تابستانه برگزاری ۸جشنواره از جمله جشنواره خانه های گلی و برگزاری کلاس های قرآنی در سه رده سنی  و طرح مسجد محوری در ۵مسجد را خواهی داشت

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان