//
کدخبر: ۱۸۹۴۲۶ //

انعقاد تفاهم نامه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با سازمان کتابخانه های عمومی

انس با کتاب زمینه های ارتکاب اولیه جرم یا تکرار آن را کاهش می دهد

انعقاد تفاهم نامه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با سازمان کتابخانه های عمومی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه و مدیریت کتابخانه های عمومی با موضوع انعقاد تفاهم نامه فیمابین در جهت ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندانها امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در این خصوص گفت: جرم زاییده استعداد در جامعه نیست و عوامل محیطی هم تاثیر فراوانی بر ارتکاب جرم و بزهکاری در جامعه دارند.

وی افزود:موقعیت زندانیان به گونه ای است که اگر بتوانیم مجرمین را  با کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم گام مهمی در راستای کاهش و بازگشت به زندان و تکرار جرم برداشته ایم.

مدعی العموم کرمانشاه تصریح کرد: در یک بازه زمانی ۳تا ۶ ماهه به تناسب رفتارهای زندانیان و آسیب شناسی رفتاری کارشناسانی در حوزه کتاب،کتابهایی را در اختیار زندانیان قرار می دهیم  تا انس با کتاب باعث شود زمینه های ارتکاب اولیه جرم و تکرار آن  کاهش یابد و در صورت یادگیری کتاب زندانیان از سیاست های تشویقی بهره مند می گردند.

در ادامه جلسه معصومه حسنی خوانسار مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه نیز گفت: این تفاهم نامه برای اولین بار  مابین دادسرا و کتابخانه های عمومی با هدف هم اندیشی و گسترش همکاری علمی و پژوهشی و پیشگیری از وقوع جرم منعقد می شود.

خوانسار افزود: سال گذشته در ۸ زندان کتابخانه مشارکتی ایجاد کردیم و در مسابقات رضوی ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در سطح استان شرکت کردند و با وجود این تفاهم نامه قطعا افراد بیشتری به کتابخوانی در زندان ها روی می آورند و زمینه های بزهکاری را در جامعه کاهش خواهیم داد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان