//
کدخبر: ۱۸۸۸۶۵ //

اهدای نخل طلای حاشیه‌سازِ آقای بازیگر

روز گذشته، با وجود حضور معترضان در فرش قرمز جشنواره کن آلن دلون جایزه افتخاری خود را دریافت کرد.

 اهدای نخل طلای حاشیه‌سازِ آقای بازیگر
به گزارش فرتاک نیوز،

روز گذشته جشنواره فیلم کن آماده جایزه دادن به آلن دلون بود؛ اما «سند ون روی» بازیگر بلژیکی فرانسوی که سال گذشته به دلیل تعرض لوک بیسون شکایت کرده بود، پیام اعتراض آمیز خود را به این جشنواره رساند.

ون روی که در فیلم «والِریان و شهر هزار سیاره» به کارگردانی بیسون بازی کرده بود، برای فیلم سینمایی «آقای کلین» در فرش قرمز کن حاضر شد و با اعلام پیامی خواستار توقف خشونت و عدم اهدای جایزه به آلن دلون شد.

او اظهار کرد به این دلیل اعتراض می‌کند که این صنعت و افرادش از هنر به عنوان یک بهانه استفاده می‌کنند تا بر قوانین ارجحیت پیدا کنند. او همچنین اضافه کرد بدون تفاوت بودن به معنای یک دست بودن است.

این بازیگر به طور مستقیم به اظهارات گذشته آلن دلون که تایید کرده بود یک زن را زده است، اشاره کرد. ون روی سال گذشته به اتهام تعرض، علیه بیسون طرح دعوی دادگاه کرده بود که باعث شد تحقیقات مقدماتی در این موضوع صورت بگیرد، اما در ماه دسامبر به دلیل کمبود شواهد، بیسون محاکمه نشد.

با این وجود که دلون هیچگاه به ناهنجاری و ارتکاب جرم متهم نشده است، تصمیم جشنواره کن برای دادن جایزه افتخاری به وی توسط سازمان‌های دفاع از حقوق زنان در فرانسه و تی هالیوود آمریکا نقد شد. هفته اخیر نیز یک نامه درخواست برای منصرف کردن جشنواره کن از جایزه دادن به دلون به این جشنواره ارسال شده بود که در حدود ۲۰ هزار نفر آن را به امضا رسانده بودند. در نهایت با همه این کش و قوس‌ها، آلن دلون ۸۳ ساله ، روز گذشته جایزه افتخاری خود را از این جشنواره دریافت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان