//
کدخبر: ۱۷۹۴ //

شب سینما و هنر ایران'در آتن برگزار شد/ استقبال مردم و هنرمندان یونان

برنامه ' شبی با فرهنگ و سینمای ایران ' شامگاه جمعه در تالار سینمای شهرداری منطقه ' پتروپولیس' واقع در شرق آتن با استقبال هنرمندان و علاقه مندان به هنر و فرهنگی ایران برگزار شده است.

 شب سینما و هنر ایران'در آتن برگزار شد/ استقبال مردم و هنرمندان یونان

به گزارش فرتاک نیوز ، علی محمد حلمی'رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی پیرامون فرهنگ و هنر ایران و نیز نقش سینما و فیلم در ارتباطات بین فرهنگی ملت ها و جهان گفت: فیلم و سینما امروزه بیش از گذشته می تواند در بیداری و آگاهی بخشی به ملت ها، توسعه عدالت و صلح، ایجاد همبستگی در مقابله با استکبار و حمایت از اقشار آسیب پذیر و مظلومین نقش آفرین و تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به ویژگی های هنرمندان و فیلمسازان کشورمان ادامه داد: فیلمنامه و قدرت تخیل و انتقال پیام به بیننده، ایده پردازی، تدوین، طراحی صحنه و لباس، دکور و گریم و موسیقی متن و همچنین شخصیت پردازی و معنویت گرا بودن هنرمندان و فیلم سازان ایران باعث شده تا فیلم های ساخت ایران موقعیت ویژه ای در جهان کسب نمایند و برای بسیاری از مردم جهان جذاب و الهام بخش باشند.

وی افزود: امشب با آثار تاریخی و هنری ایران و هم با ایران امروز و مدرن که جلوه های مختلف طبیعی، فرهنگی، اماکن مذهبی، کویر و جنگل، صنعت و کشاورزی را به تصویر کشیده آشنا خواهید شد و همچنین یکی از فیلم های جذاب سینمایی که سادگی، نشاط و صمیمیت میان خانواده های ایرانی را نشان می دهد، بنام 'یک حبه قند' برای شما به نمایش در خواهد آمد و از آن لذت خواهید برد.

'اونگلوس دیمتروپلوس' شهردار منطقه پتروپولیس طی سخنانی گفت: از همکاری صمیمانه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که موجب بر پایی شب سینما و هنر ایران برای آشنایی مردم این منطقه با فرهنگ و هنر ایران شد، تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود : ایران کشوری بزرگ است که تاریخ و تمدن هزاران ساله دارد و مردم یونان علاقه مند به این فرهنگ هستند. ملت یونان در برخی زمینه های فرهنگی و اجتماعی امروز نیز مشترکاتی میان خود و مردم ایران احساس می کند که می تواند موجب نزدیکی و تعامل بیشتر دو کشور شود.

اونگلوس شهردار منطقه پتروپولیس همچنین گفت که امشب با دیدن دو فیلم از ایران احساس خواهید کرد که چقدر دو ملت ایران و یونان به هم نزدیک هستند.

پس از سخنان شهردار، فیلم بسیار زیبای به نام 'باد بهاری' پخش شد که باعث تحسین بینندگان گردید و پس از آن فیلم 'یک حبه قند' سید رضا میر کریمی به نمایش در آمد و مورد استقبال بینندگان و حاضرین قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان