//
کدخبر: ۱۷۷۲۶۲ //
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس سیل زده به تصمیم ستاد مدیریت بحران بستگی دارد

قائم ‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: بازگشایی مدارس در نقاط سیل زده پس از پایان تعطیلات، منوط به تصمیم و نظر ستاد مدیریت بحران کشور است.

 بازگشایی مدارس سیل زده به تصمیم ستاد مدیریت بحران بستگی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«امیرعلی نعمت‌اللهی» اظهار داشت: با توجه به موج بارش ها و طغیان رودخانه ها در استان های غرب و جنوب غرب کشور این وزارتخانه تابع تصمیمات ستاد مدیریت بحران های هر استان با ریاست استاندار است.

وی افزود: در صورتی که ستادهای بحران استان ها اعلام کنند که کلاس ها و مدارس مناطق سیل زده دایر شود فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش تلاش می کنند تا مشکلات حل شود.

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش ادامه داد: با همت جهادی همکاران حوزه ستادی و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها آمادگی داریم در صورتی که ستاد مدیریت بحران استان گلستان تائید کند، کلاس های درس را با استفاده از ظرفیت های مختلف همچون کانکس و مدارس شبانه روزی در نقاط امن دایر می کنیم.

نعمت اللهی اضافه کرد: به خانواده ها و دانش آموزان مناطق سیل زده اطمینان می دهیم که اگر شرایط برای دایر شدن کلاس های درس مهیا نشود، همکاران آموزشی تمهیداتی می اندیشند تا بتوانند در کمترین زمان، آموزش دروس عقب افتاده به دانش آموزان جبران شود.

وی گفت: خانواده ها در این رابطه دغدغه ای نداشته باشند. آنچه در شرایط فعلی مهم است حفظ جان دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان در مناطق سیل زده است از این رو به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اختیار تام داده شده تا از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات سیل زدگان استفاده کنند.

نعمت اللهی بیان داشت: همچنین مراکز اسکان فرهنگیان در استان های لرستان و خوزستان که برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده بود به دلیل کاهش مسافر در اختیار سیل زدگان 2 استان قرار گرفته است.

به گفته وی هیات هایی متشکل از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت فضاهای آموزشی به استان های چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام عازم شده اند تا با همفکری استانداران و نمایندگان ویژه در ستادهای مدیریت بحران از ظرفیت استان های همجوار برای رفع مشکلات استفاده کنند.

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: به خاطر لطمات روحی به دانش آموزان در استان های سیل زده معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موظف شدند تا با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی، فضای شاد برای آنها فراهم کنند.

نعمت اللهی تصریح کرد: مقرر شد تا نمایندگان ویژه آموزش و پرورش مستقر در استان ها با هماهنگی ستادهای مدیریت بحران خسارت های وارد شده و وسایل مورد نیاز را برآورد کرده و در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار دهند.

وی در خصوص میزان خسارت وارد شده به مدارس در حادثه سیل اخیر نیز گفت: خسارت های جدی به برخی مدارس از جمله پل دختر وارد شده اما اکنون به دلیل تداوم بارش ها و این مساله که مدیران کل و روسا در مناطق مختلف مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند، امکان ارزیابی میزان خسارت ها وجود ندارد و در صورتی که شرایط برای بررسی ها مهیا شود در این رابطه اطلاع رسانی خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش یادآور شد: جامعه فرهنگیان همواره در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند و در حادثه اخیر سیل نیز در کار امداد و نجات خودجوش وارد عمل شدند که از تلاش های آنها قدردانی می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان