//
کدخبر: ۱۶۱۳۲۳ //

بر شهرزاد در دادگاه چه گذشت؟

جلسه دادگاهی متهمان پرونده بانک سرمایه با حضور تهیه‌کنندگان سریال «شهرزاد» برگزار شد.

بر شهرزاد در دادگاه چه گذشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اعتراض هنرمندان سینما و به خصوص تهیه‌کنندگان به ورود پول‌های مشکوک به سینما شاید امروز بتواند با دادگاهی شدن یکی از متهمان بانک سرمایه، که ردپایی مشخص در برخی تولیدات اخیر سینما داشته، شکل و شمایل جدی‌تری پیدا کند.

تعداد آثاری که محمد امامی در سینما، تئاتر و شبکه نمایش خانگی تولید کرده حتی اگر به اندازه انگشتان دو دست نباشند یکی از مهم‌ترین آثار او که سریال «شهرزاد» خواهد بود که مطمئناً اثری است که تأثیر بزرگی بر اقتصاد دنیای هنرهای نمایشی ایران در سال‌های اخیر گذاشته است.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی، که یکی از بهترین سریال‌سازهای تلویزیون به حساب می‌آید، پرفروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی بوده که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و تا حد زیادی مخاطبان خود را راضی نگه داشت اما تنها مخاطبانی که این سریال را می‌دیدند از دیدن آن خوشحال بوده و لذت می‌بردند. پس از اینکه در سال 1395 هادی رضوی، تهیه‌کننده این سریال، به دلیل فساد صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شد حواشی شکل گرفته برای «شهرزاد» قوت گرفت و این اتفاق باعث شد ترانه علیدوستی برای حمایت از عوامل ساخت این مجموعه واکنش نشان دهد و از طرفی حمایت علیدوستی باعث شد کمپینی علیه این سریال با عنوان «نه به شهرزاد» در فضای مجازی راه‌اندازی شود که پیگیری‌های مؤسس این کمپین باعث شد طی دادگاهی‌های متعدد بارها حواشی ساخت این سریال توسط محمد امامی و هادی رضوی قوت بگیرد.

سریال «شهرزاد» با استفاده از بازیگران مطرح و شناخته شده‌ای چون علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، رضا کیانیان و... به سریالی پرستاره تبدیل شد که موفقیت این سریال و دستمزدهای پرداخت شده در آن باعث شد دستمزدها در سینما دچار تحولی مخرب شود که در نتیجه همین مسأله باعث سخت‌تر شدن کار تلویزیون در جذب و حفظ کارگردان و بازیگران خود شد.

آن چیز که واضح است متهم بودن دو تهیه‌کننده این سریال در پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان (بانک سرمایه) است و حال امروز با جلسه دادگاهی که برگزار شد تأکیدی بر اتهامات وارد شده بر این دو تهیه‌کننده صورت گرفت.

در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه که ۲۵ دی برگزار شد، چند بار به نام و اتهامات محمد امامی، تهیه کننده سریال «شهرزاد» و محمدهادی رضوی که در فصل اول این سریال به عنوان سرمایه‌گذار حضور داشت، اشاره شد. نماینده دادستان علاوه بر اشاره به برخی موارد مربوط به امامی گفت به اتهامات او در پرونده دیگری به شکل جداگانه رسیدگی خواهد شد.

با وجود اینکه امید است در جلسات دادگاهی به این پرونده رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد مطمئنا آسیب‌هایی که از طریق پروژه‌هایی از قبیل پروژه «شهرزاد» به سینما، تئاتر و تلویزیون وارد شد به راحتی قابل ترمیم نیست اما با رسیدگی‌های لازم و برخوردی مناسب مطمئنا از بیشتر شدن عمق فاجعه جلوگیری خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان