//
کدخبر: ۱۴۷۴۵ //

وزیر ارشاد: عده ای نام و نانشان در تخریب دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عده ای نام و نانشان در تخریب دولت است گفت:با تخریب و تخریب گری مخالف هستیم چراکه تخریب و هدف تخریب گر ایجاد یاس و ناامیدی است.

 وزیر ارشاد: عده ای نام و نانشان در تخریب دولت است

به گزارش فرتاک نیوز،  سید رضا صالحی امیری روز سه شنبه در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همدان افزود: رسانه ها حلقه ارتباط بین نظام و مردم هستند و رسانه ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: نقد با هدف آگاهی بخشی است و نقد با رعایت انصاف و عدالت است و نقد با هدف ارایه راه حل های بهتر است و ما معتقدیم نقد با درک واقعیت های موجود خواهد بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقد یک عمل اخلاقی اما تخریب یک عمل غیر اخلاقی است گفت که نقد از اصول سیاست ورزی و تخریب از اصول سیاسی بازی است .

 

وی تصریح کرد: دولت روحانی نقد را به عنوان یک حرکت سازنده در چنین فضایی استفاده می کند اما عده ای تلاش دارند همه واقعیت های کشور را تخریب کنند و عده ای تلاش دارند واقعیت های دولت را انکار کنند و نادیده بگیرند.

 

وی بیان کرد: عده ای نام و نانشان در تخریب دولت است و واقعیت ها را انکار کنند و واقعیت های دولت را نادیده بگیرند اما اگر کشور در روند حرکت خود نبود امروز کجا بودیم ؟

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته نزاع سیاسی در عالی ترین سطح کشور رخ داده بود گفت: این دولت حداقل کاری که انجام داد روند ناصحیح گذشته را متوقف کرد و این ضرورت ملی برای نجات ملی بود .

 

*امروز زنجیر تحقیر و تحریم علیه ایران پاره شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز زنجیر تحقیر و تحریم پاره شده است و ملت احساس تحقیر نمی کند؛ دولت روحانی با هدف بود که ایرانیان در دنیا سرشان را بالا بگیرند.

 

صالحی امیری افزود: ما جز منافع ملی به چیزی فکر نمی کنیم چرا عده ای اصرار دارند خدمات را نادیده بگیرند؟ چه سودی می برند؟نا امید کردن ملت چه سودی دارد؟

 

وی بیان کرد: چرا اصرار داریم کام ملت را تلخ کنیم که اگر ما مسیر گذشته را دنبال می کردیم امروز پس از چهار سال کجا بودیم ؟

 

وی با بیان اینکه بسیاری از گفته هارا نمی توانیم بگوییم افزود: در سال 91 درآمد نفتی کشور 143 میلیارد دلار بود و در سال 94 این درآمد 23 میلیارد دلار ، و در سال 95، 33 میلیارد دلار بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این شرایط کشور اداره شده است با همین شرایط همه شاخص های اقتصادی رو به رشد است .

امیری صالحی افزود: بنا نیست کشوری را که تحویل گرفتیم مخروبه تحویل دهیم آنها مخروبه تحویل دادند و امروز در حال آوار برداری هستیم .

 

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته رئیس جمهوری با کمک و تدبیر رهبری و هنرمندان و دانشگاهیان توانسته آوار برداری انجام دهد و بستر لازم را برای جهش اقتصادی انجام دهد افزود: اگر دولت توانسته برجام را به سامان برساند نه اینکه نمی دانست صلاح ایران چیست بلکه باید با انتخاب راه عقلانی و نگاه به مصالح مردم حرکت می کردیم.

 

وی ادامه داد: تدبیر رهبری انقلاب و حمایت نیروهای مسلح و توان دولت در مذاکره موجب موفقیت ها شده است و امروز دشمن اعلام می کند کلید امنیت خاورمیانه در ایران است .

 

وی بیان کرد: دولت مسیری صحیحی را به سمت اهداف متعالی انتخاب کرده است و به دنبال ایجاد نظام کارآمد است و راه دولت راه سیاست بازی نیست و راه دولت نفی حقایق نیست چرا که ما به دنبال تنش و تنش زایی نیستیم و عده ای احساس می کنند نام و نانشان در تخریب دولت است.

 

وی اضافه کرد: ما منکر ناکامی ها و مشکلات نیستیم از همه کارگران و معلمان پوزش می خواهیم .

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم کار فرهنگی کنیم باید گفتمان فرهنگی داشته باشیم که مجموعه باورهای نهادینه شده است و گفتمان فرهنگی در نظام فرهنگی مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری است و کج اندیشی و ولنگاری نیست.

 

صالحی امیری گفت: از این منظر در تحلیل گفتمان در دولت اعتدال مبتنی بر چهار اصل انسجام فرهنگی و تنوع فرهنگی عقلانیت فرهنگی و دیانت فرهنگی تعریف می کنیم.

 

وی ادامه داد: ما براساس گفتمان روشن و شفاف نظام فرهنگی را مدیریت می کنیم .

 

وی تصریح کرد: انسجام به معنای همگرایی همه ظرفیت های فرهنگی به سمت اهداف متعالی است امروز مهمترین نیاز جامعه انسجام است اما انسجام به معنی ادغام و شبیه شدن نیست بلکه به معنای هماهنگ کردن همه ظرفیت های فرهنگی است .

 

وی تصریح کرد: برای اینکه مجموعه فعالیت های فرهنگی به سامان برسد مهمترین نیاز آن انسجام فرهنگی در بین اصحاب فرهنگ و رسانه است و نقطه مقابل انسجام ،انشقاق و روزمرگی و رفتار سلیقگی است .

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حق طبیعی انسان است که آزاد بیندیشد آزاد بنویسد و آزاد بگوید و دولت روحانی تنوع فرهنگی را در دایره انقلاب اسلامی و گفتمان و فرهنگی به رسمیت می شناسد.

 

صالحی امیری گفت: در این سرزمین دیگرانی هم هستند که حقی برای بیان و قلم دارند و ما باید بپذیریم در جامعه ای زیست می کنیم که در آن اقوام و طوایف فرهنگی با 6 هزار گویش زیست می کنند و در این جامعه همه هویت دارند .

 

وی ادامه داد: نظام فرهنگی بر مبنای اجرا و دستور اداره نخواهد شد بلکه نظام فرهنگی بر اساس عقلانیتی در جامعه و بر اساس واقعیت ها شکل گرفته است .

 

صالحی امیری گفت: عقل از فطرت طبیعی انسان جوشش می کند و هرکسی عمل غیر عقلانی انجام دهد در برابر فطرت طبیعی انسان صف کشیده است.

 

وی ادامه داد: در جایی زندگی می کنیم که مبتنی بر ارزش های دینی است و این سرزمین و جغرافیا در دایره دین و رهبریت دینی بوده است و هر حرکتی در این جامعه باید در چارچوب های دینی باشد و اعتدال دینی و عقلانیت دینی را دنبال کند و این نقطه اصلی بحث است .

 

وی افزود: باید به تدریج کل فعالیت های فرهنگی را به نهادهای فرهنگی انجمن های فرهنگی و خانه های فرهنگی واگذار کنیم و وظیفه دولت در حوزه فرهنگ شامل سیاستگذاری فرهنگی، حمایت فرهنگ و نظارت فرهنگی است و دولت مسئولیت دیگری ندارد ما باید سیاست را در بستر برنامه های وزارت فرهنگ کشور جاری کنیم .

 

وی افزود: به تدریج همه فعالیت های فرهنگی از جمله جشنواره های فرهنگی و نمایشگاه ها و هدایت همه به انجمن ها واگذار می شود.

 

وی با بیان اینکه رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و در استان سه مفهوم سیاست گذاری است بیان کرد: آنچه که مهم است و باید آن را بپذیریم باور به جامعه فرهنگی است و باید اعتماد کنیم و مسئولیت را واگذار کنیم .

 

صالحی امیری افزود: در این راستا اولین اقدام مثبت را انجام دادیم سازمان نظام رسانه ای در کمسیون فرهنگی دولت تصویب شد و فردا در دولت تصویب خواهد شد و به مجلس خواهد رفت.

 

وی گفت: این اولین حرکت برای مسئولیت اداره رسانه کشور است و دولت شهامت مساله را داشت که اعلام کند بهترین انسانها برای مدیریت رسانه اصحاب رسانه است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به دنبال تدوین نظام سازمان هنر کشور هستیم و فرآیند جدیدی در کشور شکل می گیرد .

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 نمایشگاه کتاب برگزار شده است گفت: نمایشگاه کتاب توسط ناشران اداره خواهد شد و این مبتنی بر گفتمان و باور فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: نکته سوم عدالت فرهنگی است شعار ما این است 'تهران ایران نیست ' کار را از تهران به استانها منتقل کنیم ما باید به عدالت فرهنگی باور داشته باشیم.

 

صالحی امیری افزود: عدالت فرهنگی یعنی دسترسی و رفع تبعیض فرهنگی و یارانه ها برای همه یکسان توزیع شود .

 

وی افزود: در سال 96 جهشی در رفتار ما در حوزه استانها شکل می گیرد و منابع را از تهران به استانها سوق می دهیم و تمام منابعی که در حوزه قرآنی امور مساجد داریم.

 

وی ادامه داد: 23 هزار کانون مساجد در کشور و 2 هزار و 500 موسس قرآنی زیر پوشش است مطبوعات استان امتیاز بالاتری از مطبوعات کشوری دارند و نظام شفافی در حوزه مطبوعات مشخص شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای بسته ای در ارشاد وجود نخواهد داشت افزود: ارشاد محیط شفافی است که همگان می توانند در آن حضور داشته باشند.

 

صالحی امیری با تاکید بر اینکه جهت گیری دولت صحیح است افزود: در روز روشن واقعیت جامعه را انکار می کنند و این بی عدالتی است.

 

وی با بیان اینکه نیازمند گسترش سرانه فرهنگی هستیم افزود: برای کاهش معضلات باید مصرف فرهنگی افزایش یاید که شامل کتاب ،فیلم ، مسجد و منبر است که متناسب با نیاز و ذائقه در جامعه مصرف ایجاد کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به همدان علاوه بر شرکت در همایش سیدجمال الدین اسدآبادی و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان در شورای اداری این استان حضور می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان