//
کدخبر: ۶۲۲۲ //

تئاتریها خواهان پایان سخنرانی وزیر ارشاد شدند

هنرمندان حاضر در وحدت در تقدیر از شهید مسعود تواضع یک دقیقه ایستاده این شهید را تشویق کردند اما این استقبال برای وزیر ارشاد مصداق نداشت.

تئاتریها خواهان پایان سخنرانی وزیر ارشاد شدند

به گزارش فرتاک نیوز، رضا صالحی امیری امشب در مراسم اختتامیه جشنواره 35 فجر با تقدیر از دکتر رفیعی و یادی از ایرج راد گفت دولت برای نشاط و مسئولیت و همکاری اجتماعی بیش از همیشه باید به تئاتر توجه کند.

او رویدادهای سه سال گذشته در تئاتر را خوب ارزیابی کرد و گفت: به‌احترام هنرمندان تئاتر وعده داده شد بودجه سال 96 دو برابر خواهد شد.

وی افزود: مهمترین نکته نشاط اجتماعی است که نیاز نسل جوان است و باید بسترهای شادی و شعف را برای جوانان مهیا کرد و تئاتر به‌عنوان مادر هنرها بستر مناسبی برای شادی و مسئولیت پذیری است.

صالحی امیری با بیان آنکه تئاتر نمایش انسانیت در ایران است هنرمندان آن را واجد منزلت والایی برشمرد و تـأکید کرد توسعه با بن و سخنرانی مهیا نمی‌شود و نیاز به زیرساخت است و از تشکیل گروه‌هایی با حضور بانکها خبر داد و وعده تحولات طلایی داد.

او به نظام صنفی هنر و رسمیت بخشیدن به آن انگشت نهاد و مجموعه خانه تئاتر جدید را آغازی برای حرکت جشنهای بعدی خواند و وضعیت موجود سالنهای تئاتر را ناکافی دانست و تأکید کرد امور صنفی را به هنرمندان می‌سپارد و دولت در سیاستگذاری حضور پیدا می‌کند.

سخنرانی وزیر چندان مورد استقبال حضار در تالار وحدت قرار نگرفت و افراد ضمن ترک سالن، چندین بار با دست زدن خواهان اتمام سخنرانی وی شدند.

در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر از مادر و پدر شهید مسعود متواضع با تشویق بی‌امان حضار در جشن تقدیر شد.

از نمایش بزم و رزم به‌کارگردانی ابوالفضل طبسی با تأکید بر مقاومت، نمایش املت با گوجه ایرانی کار پارسا پاکیزه برای تأکید بر اقتصاد مقاومتی، نمایش بازگشت و هزار سال و یک روز نیز برای مضامین دینی و قرآنی تقدیر شد. نگاه هنری با نشان دادن جلوه زندگی ائمه(ع) به راشین امامی بابت مهرماه عشق تقدیر شد.

در انتهای این بخش از اختتامیه بنیاد روایت از متون و اجرای بعدی نغمه ثمینی، باقر سروش، افشین زمانی، مرجان پورغلامحسین حمایت می‌کند.

بیژن مرادی، بهنام کاوه، شقایق فتحی از جانب بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس تقدیر شدند.

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان