//
کدخبر: ۱۴۴۴۸۵ //
به‌مناسبت آغاز هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت؛

ارسال کتاب «رمان‌تیک» برای کتابخانه‌های دارای بخش کودک و نوجوان

کتاب رمان‌تیک مجموعه‌ای شامل معرفی ۱۳۰ عنوان از جذاب‌ترین رمان‌ها و کتاب‌های داستانی برای کودکان و نوجوانان با مضامین تربیتی، همزمان با هفته کتاب به کتابخانه‌های دارای بخش کودک و نوجوان سراسر کشور ارسال خواهد شد.

ارسال کتاب «رمان‌تیک» برای کتابخانه‌های دارای بخش کودک و نوجوان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های مهم، راهبردی و بلند مدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه کودک و نوجوان، توجه به منابع مورد نیاز کتابداران بخش کودک و نوجوان بوده است، اداره کل منابع نهاد همزمان با آغاز هفته کتاب اقدام به تهیه و ارسال کتاب «رمان تیک» به کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک و نوجوان در سراسر کشور کرده است.

سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد در این باره گفت: رمان‌تیک به معرفی داستان‌هایی پرداخته که دارای پیام تربیتی برای نوجوانان است؛ مخاطب اصلی این کتاب تمامی کتابداران به ویژه کتابداران بخش کودک کتابخانه‌ها هستند تا بتوانند به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مخاطبین باشند. از آنجا که رسالت اصلی کتابداران راهنمایی اعضای کتابخانه‌ها و جهت‌دهی به آنان برای ارتقای رفتار کتاب‌خوانی است، امیدواریم که ارسال این‌گونه منابع برای کتابداران و کتابخانه‌ها، به تحقق این هدف یاری رساند.

کتاب «رمان تیک» جلد پنجم از مجموعه «تربیت با کتاب» توسط معاونت پژوهشی موسسه مصباح الهدی در انتشارات شفق منتشر شده است که به معرفی ۱۳۰ رمان و کتاب داستانی مناسب و دارای پیام تربیتی در حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

این رمان‌ها و داستان‌ها در شش بخش «داستان‌های اجتماعی» شامل داستان‌های ایرانی و داستان‌های غیر ایرانی، «داستان‌های مربوط به انقلاب اسلامی»، «داستان‌های تاریخی»، «داستان‌های تخیلی»، «زندگینامه»، «کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس»  شامل کتاب‌های خاطرات و کتاب‌های داستان، برای مخاطبان ارائه شده است.

در معرفی داستان‌های این کتاب ابتدا «شناسنامه کتاب‌ها» شامل اطلاعاتی چون نام کتاب، نام نویسنده، نام مترجم، ناشر، تعداد صفحات زاویه دید، فضای داستان و قطع کتاب ارائه شده است. در ادامه «موضوع کتاب‌ها» با رویکرد تربیتی، یعنی آنچه که می‌تواند از منظر تربیتی خط اصلی و دست‌مایه داستان دانسته شود، آورده شده است. همچنین «پیام اصلی»، «پیام‌های فرعی» و «بهره تربیتی» بخش‌های دیگر معرفی ۱۳۰ داستان ارائه شده در این اثر هستند.

در پایان این کتاب علاوه بر فهرست ناشران کتاب‌های معرفی شده، فهرستی از بهره‌های تربیتی و بینشی این داستان‌ها ارائه شده که به ترتیب در بخش «تربیتی» به چهار حوزه روحیه و استعدادها، احساسات، مهارت‌ها و رفتارها و در بخش «بینشی» به هفت حوزه آموزه‌های دینی و مذهبی، تغییر نگرش به انسان و هستی، خانواده و دوست و مربی، توانمندی‌های مورد نیاز در زندگی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایران اسلامی پرداخته شده است.

ارسال این آثار به کتابخانه‌های عمومی و قرار گرفتن آن در قفسه‌های بخش کودک و نوجوان این کتابخانه‌ها می‌تواند یاری‌رسان فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی کتابداران در سراسر کشور باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان