//
کدخبر: ۱۲۶۴۵۸ //
با محوریت شناخت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛

دوره‌های آموزشی «بهتر زندگی کنیم» در استان همدان برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی «بهتر زندگی کنیم» با محوریت پرداختن به مسائل ازدواج، همسری و فرزندپروی، ویژه کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان همدان، برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی «بهتر زندگی کنیم» در استان همدان برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، با هدف استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور،  دوره آموزشی «بهتر زندگی کنیم» شامل مجموعه کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره و سخنرانی را با محوریت مسائل ازدواج، همسری و فرزندپروی، ویژه کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌کند.

بر این اساس کارگاه آموزشی «مهارت‌های همسرگزینی و انتخاب همسر»، ۲۰ و ۲۱ شهریورماه با تدریس محمود گلزاری، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد؛  محمود گلزاری در این کارگاه به بیان مباحثی همچون اهمیت نهاد خانواده، نقد روابط با جنس مخالف، روش‌های انتخاب همسر و مراحل انتخاب همسر می‌پردازد. همچنین کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی برای همسران جوان» نیز در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه با تدریس انوشه امین زاده، روان شناس و زوج درمانگر، با پرداختن به مباحثی همچون ارتباط، اختلافات، خانواده همسر، ‌ حقوق متقابل و مسائل جنسی برگزار می‌شود.

در ادامه این دوره آموزشی، کارگاه «فرزندپروری کودکان (۲ تا ۱۲ سال)» نیز با تدریس آزاده وزیری، روان شناس کودک نیز در ۲۰ و ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شودکه طی آن مباحثی همچون روان‌شناسی رشد کودک، مبانی تربیتی، کودکان پر ماجرا و کودک و آموزش برای حاضران ارائه می‌شود. همچنین کارگاه آموزشی «فرزندپروری نوجوان» نیز در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه برگزار می شود که مهدی ملک محمد، روان‌شناس کودک و نوجوان طی برگزاری این کارگاه به ارائه و بررسی مباحثی چون مهارت خودآگاهی، مهارت مدیریت استرس، مهارت تصمیم­گیری، مهارت حل مسئله، تفکر خلاقانه، تفکر نقادانه، مهارت­های ارتباطی، مهارت همدلی و مهارت مدیریت احساسات خواهد پرداخت.

یادآور می‌شود اولین دوره برگزاری دوره ‌های آموزشی «بهتر زندگی کنیم»  با هدف توانمند سازی افراد و کاهش مشکلات اجتماعی، در مرداد ماه سال جاری به میزبانی کتابخانه عمومی پیروزی در تهران برگزار شد و برگزاری این دوره‌های آموزشی در استان همدان، دومین گام از اجرای این طرح است. همچنین گفتنی است که ضبط ویدئویی این دوره‌ها و ارائه آن به صورت مجازی برای کتابداران سراسر کشور، گام بعدی از اجرای این طرح خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان