//
کدخبر: ۱۴۴۳۸۸ //
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه :

۱۰۰ نفر از انشاء‌نویسان سرپل‌ذهابی تسهیلات با سود صفر درصد دریافت می‌کنند

شهریار سعیدپور مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت کرمانشاه گفت: به 100 نفر از دانش‌آموزان سرپل‌ذهابی که با موضوع زلزله انشاء نوشته‌اند وام هشت میلیونی با سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

100 نفر از انشاء‌نویسان  سرپل‌ذهابی تسهیلات با سود صفر درصد دریافت می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

سعیدپور مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت کرمانشاه گفت: شبکه توسعه اجتماعی رسالت پس از وقوع زلزله دلخراش سرپل‌ذهاب به این منطقه وارد شد.

او افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی اقدامات اولیه خود را شروع کرد، در ابتدا تسهیلگر از سوی انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و شبکه، وارد روستاهای هدف شد.

مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت کرمانشاه گفت: با همکاری خانم نرگس کلباسی خیر اجتماعی در راستای توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی فعالیت خود را شروع کرد، و در منطقه فضایی را ایجاد نمود که علاوه بر شناسایی استعداد مردم منطقه در خصوص پرورش دام و مهارت‌آموزی در تولید پوشاک مردم را با کسب و کارهای خانگی آشنا سازد.

سعیدپور ادامه داد:خوشبختانه پس از استقرار تسهیل‌گر گام‌هایی برداشته شد و کارگاه‌های مهارت‌آموزی در چهار روستا با حضور 65 نفر از بانوان شروع به فعالیت کرد و تسهیلاتی جهت ساخت جایگاه دام و پرورش دام سبک به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پرداخت می‌شود.

او افزود: قطعاً توسعه و اقدامات شبکه روستاهای رشید آباد، امام عباس سفلی و امام عباس علیا، و تپه‌کبود علیا و سفلی شهرستان سرپل‌ذهاب باعث تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و از مهاجرت افراد به شهرها جلوگیری کرده و زمینه‌ای را برای کار وفعالیت زنان در کنار مردان ایجاد خواهد کرد.

مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان کرمانشاه گفت: 65  نفر از بانوان دوره مهارت‌آموزی را گذرانده و در حال حاضر 36 نفر با شعار (هر خانه یک کارخانه آماده) شروع فعالیت در منزل با استفاده از چرخ خیاطی‌هایی که توسط شبکه توسعه اجتماعی رسالت با وام قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد تهیه شده آماده فعالیت و تهیه محصولات مختلف هستند

سعیدپور ادامه داد:محصولات تهیه شده توسط هسته‌های پوشاک در سامانه اینترنتی بازار اعضا درج شده و قابلیت فروش به تمام کشور را داراست.

مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان کرمانشاه گفت: فعالیت‌های اشتغال‌زایی در دو بخش دامداری و پوشاک همچنان زیر نظر شبکه توسعه اجتماعی رسالت پیگیری می‌شود و بازسازی جایگاه‌های دام دیگری هم به زودی به اتمام می‌رسد.

سعیدپور ادامه داد: در بخش خیاطی پرونده 36 هسته پوشاک برای دریافت وام قرض‌الحسنه تکمیل و وام آنان آزاد شده و با استفاده از این تجهیزات خیاطی مورد نیاز به تشخیص کارشناسان شبکه خریداری خواهد شد.

او افزود: وکلیه کیف‌های پارچه‌ای تولید شده در کارگاه‌های خیاطی با هماهنگی تسهیل‌گر شبکه در بِستَر بازار اعضاء شبکه به فروش رفته‌اند این کیف‌ها از قبل با سفارش شبکه دوخته‌ شده‌اند و در سامانه بازار اعضا عرضه می‌شوند.

 مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان کرمانشاه گفت: زنجیره تولید در بخش پوشاک به صورت کامل از تهیه مواد اولیه تا فروش محصولات؛ توسط شبکه توسعه اجتماعی رسالت سازماندهی و مدیریت می‌شود و همه اجناسی که در این بخش تولید وبا سفارش انجام شده برای آنان برنامه‌ریزی می‌شود.

سعیدپور ادامه داد: معرفی افراد دارای ایده به بانک قرض‌الحسنه رسالت برای دریافت وام قرض‌الحسنه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی است.

او افزود: خوشبختانه تا امروز به هفت‌ نفر وام اشتغالزایی داده شده است و ایده‌ این افراد عملی شده است‌.

 مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان کرمانشاه گفت: اشتغال بانوان و حضور آنان در تولید، کلید توسعه کشور است و مورد توجه پویش یاران عشق قرار دارد.

سعیدپور افزود: با برپایی کارگاه‌های مهارت افزایی خیاطی در روستاها تکمیل شده است و بزودی تولیدات خانگی آنان سیستمی و اشتغال آنها دائمی خواهد شد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان