//
کدخبر: ۱۴۰۵۴۲ //

جزءها را روی ها سوی کل است/کربلا امروز مرکز زمین است

امروز اربعین حسینی در کربلا است، زائران از هر نقطه ای خود را به کربلا رسانده اند و زیارت اربعین می خوانند.

جزءها را روی ها سوی کل است/کربلا امروز مرکز زمین است
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز اربعین حسینی در ایران و عراق یک روز است، زائران از هر نقطه ای خود را به کربلا رسانده اند و زیارت اربعین می خوانند.

هر کس زیارت می خواند و به زبان خود با خدا راز و نیاز و مناجات می کند، یکی به زبان پاکستانی، آذربایجانی، ترکیه ای، فارسی و هر کس به زبال حال خاص خود با خدا راز و  نیاز می کند.

در بین راه یک استاد فلسفه را دیدم، به خاطر شلوغی امکان صحبت فراهم نشد، اما به یاد این بیت فلسفی افتادم، جزءها را رویها  سوی کل است/ بلبلان را عشق با روی گل است، دیدم این بهترین وصف برای امروز کربلا و رسیدن زائران یکی یکی از هرجای عالم به کربلا، قبله گاه عشق امام حسین (ع) است.

امروز اندک اندک جمع مستان می رسند، عاشقان امام با پای پیاده از نجف تا کربلا سختی ها را به جان خریده، با پاهای خسته و تاول زده ، سر وروی خاکی و دل پر از عشق و سوز خود را به مرکز عشق عالم رسانده اند.

واقعا هر کس را نگاه می کنی، با همه خستگی و سختی راه می گوید یک سختی خود خواسته و شیرین است، چون در مقابل مصیب اهل بیت (ع) که با غل و زنجیر و کتک از دشمن دین، این مسیر را پابرهنه طی کردند، اما سربلند بودند، لذا این سختی شیرین است.

زائران عراقی به فتوای آیت الله سیستانی برای رعایت حال سایر زائران، خود را به کربلا رسانده، زیارت اربعین را تلاوت کرده دو  رکعت  نماز زیارت می خوانند و بر می گردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان