//
کدخبر: ۵۹۳۲۶ //

سیل جمعیت عاشقان حسینی در کربلا

در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به اربعین حسینی (براساس تقویم عراق)، شهر کربلا هم اکنون میزبان جمعیتی میلیونی است.

 سیل جمعیت عاشقان حسینی در کربلا
به گزارش فرتاک نیوز،

موج حضور زائران از کشورهای مختلف به خصوص ایرانی ها از هفته گذشته آغاز شد و امشب در آستانه اربعین به اوج خود خواهد رسید.

هم اکنون جمعیت از شهرهای کاظمین، بغداد، حله، نجف، کوت، سده و سایر شهرها به سمت کربلا در حرکت هستند . به طور قطع با ورود این گروه از زائران به شهر، کربلا بیشترین جمعیت را تا فردا به خود خواهد دید.

در حال حاضر جمعیت در شهر کربلا و به خصوص در خیابانهای اطراف همچون شهدا، جمهوری، باب القبله امام حسین (ع)، باب القبله ابالفضل العباس، امام علی (ع)، صاحب الزمان، سدره المنتها، باب البغداد، علقمه و سایر معابر و خیابانهای اطراف مملو از جمعیت است و شرایط به گونه ای است که راه رفتن را نیز با مشکل مواجه کرده است.

در شب های گذشته با توجه به تعداد زیاد جمعیت و پر شدن موکب ها، زائران از هر جای خالی در خیابانها و معابر عمومی برای استراحت و خوابیدن استفاده می کردند به گونه ای که بخش زیادی از پیاده روها و خیابانهای اطراف حرم و یا گوشه و کنار شهر، مردم با پهن کردن زیراندازهایی شب را صبح می کنند.

بسیاری از زائرانی که به تازگی وارد کربلا شده و یا زائرانی که لحظات آخر حضور در کربلا را سپری می کنند و جمع کثیر دیگری از عاشقان و دلدادگان حسینی در خیابانهای اطراف حرم و بین الحرمین، قصد زیارت را دارند که به دلیل ازدحام جمعیت، ورود و خروج به داخل حرم های مطهر به سختی انجام می شود و این موضوع کار انتظامات را نیز سخت کرده است.

با توجه به شلوغی جمعیت و محدود بودن ظرفیت کفشداری ها، بسیاری از زائران مجبور هستند کفش های خود را مقابل ورودی ها دربیاورند که همین امر باعث شده تعداد بیشماری کفش مقابل درهای ورودی حرم های مطهر انباشته شود و زائران ساعات زیادی را باید برای یافتن کفش خود صرف کنند و یا آنکه موفق به پیدا کردن کفش های خود نمی شوند.

از صبح چهارشنبه دسته های عزاداری از کشورهای مختلف به خصوص عراق و ایران وارد حرم های مطهر شدند و با سینه زنی و زنجیر زنی و ذکر مصیبت آل الله به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند که این روند فردا پنجشنبه (روز اربعین به تقویم ایرانی) و جمعه (روز اربعین به تقویم عراقی) با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

همچنین مسئولان برگزار کننده مراسم اربعین در عراق رینگ های امنیتی مختلفی را در نظر گرفته اند که در تمام خیابانها و ورودی های منتهی به حرم های مطهر، زائران را مورد تفتیش قرار می دهند به طوری که هر زائر برای ورود به داخل حرم باید از 4تا 6 ایستگاه بازرسی بگذرد

به نظر می رسد با توجه به سابقه سالهای گذشته از روز پنجشنبه بسیاری از زائران حاضر در شهر کربلا نسبت به ترک این شهر اقدام کنند و مراسم امسال بدون هیچگونه مشکلی و پرشورتر از سالهای گذشته به پایان برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان