//
کدخبر: ۱۳۷۷۹ //
آیت الله سبحانی:

معارف و مسائل قرآنی در جامعه به ویژه برای نسل جوان گسترش داده شود

«معارف و مسائل قرآنی را باید در جامعه به ویژه در نسل جوان گسترش داد، این انس با قرآن کریم سبب می‌شود که جوانان ما مبتلا به گناه نشوند و یک نوع مصونیت پیدا کنند.»

معارف و مسائل قرآنی در جامعه به ویژه برای نسل جوان گسترش داده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با رییس سازمان اوقاف و دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن با تقدیر از فعالیت‌های سازمان اوقاف گفت: مایه خوشحالی است که اوقاف در نظام جمهوری اسلامی به وظایف واقعی خود عمل کند.

وی افزود: در کشورهای عربی وزارت اوقاف مبدأ کارهای دینی بوده و تمام مسائل شرعی مربوط به آن‌ها می‌شود، از جمله کارهای آنان اعزام مبلغ و تعلیم قرآن است یعنی در حقیقت این وزارت جانشین حوزه علمیه و مرجعیت در آنجا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: هرکس به هر مقداری که با قرآن انس دارد و آشنا است به همان مقدار به فضائل نزدیک تر و از رذائل دور می‌شود، خواسته شرع این است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و این یکی از طرق آن است.

آیت الله سبحانی با تاکید بر تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: توسعه و اجرای برنامه‌های قرآنی آبروی شیعه و نظام است، هر چه بتوانیم قرآن را تعلیم کرده، حافظ و عالم قرآن تربیت کنیم بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان