//
کدخبر: ۱۳۷۰۱۰ //

دانشگاه سوره هفته آینده ۲۵ ساله می‌شود

دانشگاه سوره هفته آینده 25 ساله می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشگاه سوره دوشنبه هفته آینده 25 ساله می‌شود. در ربع قرن فعالیت این دانشگاه  یک‌هزار و 60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 11 هزار و 635 نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند و چهار هزار و 280 دانشجو نیز الان در مقاطع ارشد و کارشناسی در آن مشغول به تحصیل هستند.

 میهمانان مراسم ویژه سالروز بنیانگذاری دانشگاه سوره، مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های دانشگاهی و فرهنگی و هنری و دانش آموختکان و دانشجویان دانشگاه خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسملین "محمد قمی"رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که دانشگاه سوره زیر مجموعه آن محسوب می‌شود، سخنران این مراسم است.

 دکتر "جواد  محمد پورقاضی" معاون پژوهشی دانشگاه سوره درگفت‌وگویی اختصاصی با "سرویس دانشگاه " ایرنا گفت که در آن مراسم از برخی استادان دانشگاه هم تقدیر خواهد شد .

 جشن‌های بیست و پنج سالگی دانشگاه سوره از این هفته با اجراهای نمایشی دانشجویان رشته تئاتر دانشکده هنر دانشگاه شروع شده، و نمایشگاهی از فعالیت‌های دانشگاه هم در بیرون از محوطه دانشگاه برای اطلاع و آگاهی عموم دایر است.

 در نمایشگاه نمونه‌هایی از فعالیت‌های دانشجویان سوره در قالب صنایع‌دستی، فیلم، انیمیشن، عکس و نقاشی و کتاب و نشریات تخصصی منتشره توسط دانشکده‌های مختلف دانشگاه ارایه شده است.

 این نمایشگاه در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه در دوشنبه هفته آینده نیز دایر می‌شود تا میهمانان مراسم هم با فعالیت‌های گسترده دانشگاه آشنا شوند.

  به گفته دکتر پورقاضی هفته آینده از پوستر بیست و پنج سالگی دانشگاه سوره که طراحی و اجرای آن کار دانشجویان رشته‌های طراحی و گرافیک دانشگاه است نیز رونمایی می‌شود.

 به مناسبت 25 سالگی دانشگاه سوره از تمبر ویژه این مناسبت هم رو نمایی خواهد شد و فیلم و انیمیشن ویژه‌ای که در گرامی داشت این مناسبت توسط دانشجویان دانشگاه ساخته شده، به نمایش در می‌آید.

 دانشگاه سوره سه دانشکده هنر ، فرهنگ وارتباطات و معماری و شهرسازی دارد.

 دانشگاه سوره در سال 1372با هدف "احیای حکمت دینی و معنوی به وسیله هنر، شناسایی، احیا و اعتلای هنرهای ملی و مذهبی، مردمی کردن هنر در جامعه اسلامی تجلی هر چه بیشتر اندیشه دینی در آثار هنری" در قالب یک موسسه آموزشی غیر دولتی و غیر انتفاعی بنیان گذاشته شد و از اسفند 1392 به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

 دکتر "محمد روشن" رئیس دانشگاه سوره اخیراً در یک مصاحبه گفت که دانشگاه تحت مدیریت او از وزارت علوم درخواست دایر کردن دوره دکتری هم برای چند رشته کرده است که درخواست دوره دکتری "پژوهش هنر"  آن  در دست بررسی و اقدامات کارشناسی است.

 دانشکده هنر دانشگاه سوره در حال حاضر  در 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 10 رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته کارشناسی ناپیوسته دانشجو دارد.

 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره هم اکنون دانشجویان در سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی  و در مقطع کارشناسی ناپیوسته در یک رشته به تحصیل ادامه می‌دهند.

 دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان