//
کدخبر: ۱۲۶۱۴۰ //

همه چیز درباره «ابراهیم» و «چاوشی»

ابراهیم نهمین آلبوم استودیویی محسن چاوشی است که با ترانه‌های حسین صفا و نیز تنظیم‌های محسن چاوشی، فرشاد حسامی و شهاب اکبری و با نوازندگی عادل روحنواز و میثم مروستی و توحید نوری، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ منتشر شد.

 همه چیز درباره «ابراهیم» و «چاوشی»
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابراهیم نهمین آلبوم استودیویی محسن چاوشی است که با ترانه‌های حسین صفا و نیز تنظیم‌های محسن چاوشی، فرشاد حسامی و شهاب اکبری و با نوازندگی عادل روحنواز و میثم مروستی و توحید نوری، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ منتشر شد.

این آلبوم دارای هشت قطعه می‌باشد.

محسن چاوشی در این آلبوم فضاهای جدید را تجربه کرده است. ابراهیم به لحاظ فضای هنری متفاوت با آلبوم‌های گذشته چاوشی می باشد و فضایی اجتماعی ندارد.

حواشی

آلبوم ابراهیم از تاریخ ۲ آبان ۱۳۹۶ تا مرداد ۱۳۹۷ در صف دریافت مجوز از سوی سازمان ارشاد اسلامی قرار داشت و پس از گذشت ۹ ماه در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ محسن چاوشی با انتشار متنی در صفحه ی شخصی خود توجه هنرمندان و مردم را به خود جلب کرد.

با سلام؛

در ابتدای فعالیتم بعد از شش سال تلاش برای دریافت مجوز و فعالیت به صورت رسمی در چهارچوب معیّن همیشه تلاش کرده ام در اصول و قوانین حالا یا موافق یا بعضاً مخالف سلایق شخصی ام جهت احترام قدم بردارم اما حالا...

“من از مفصل این نکته مجملی گفتم”

“تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل”

نظر به پیگیری های مکرر تهیه کننده و مدیر اجرایی آلبوم “ابراهیم” تا این لحظه موفق به دریافت مجوزات از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم.

با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم.

بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر میمانیم در غیر اینصورت با احترام تقدیم خواهد شد.

شایان ذکر است آلبوم دارای کپی رایت بین‌المللی است و قوانین حق و حقوق مولفین و مصنفین رعایت خواهد شد.

من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است...

ساعتی بعد با انتشار کامنتی در پیج یکی از دوستانش با این مضمون شائبهٔ مهاجرتش از ایران را ایجاد کرد:

وقتی خونه ت کوچیک شد عوضش کن، وقتی محله ات خستت کرد عوضش کن، وقتی شهر، کشورت خفه ت کرد عوضش کن.

عده ی کثیری گمان می‌کردند که این آلبوم دارای اشعار سیاسی است و به خاطر همین موضوع مجوز نگرفته، اما پس از گذشت دو روز محمدعلی بهمنی، رییس شورای سانسور دفتر موسیقی، در مصاحبه ای اعلام کرد که اشعار آلبوم ابراهیم مشکل عریانی دارد نه مشکل سیاسی!

بهمنی در پاسخ به این پرسش که مشکل ترانه‌های آلبوم «ابراهیم» چیست؟ گفت: چند واژه در این ترانه‌ها مشکل عریانی دارد، مانند «آغوش» که ممنوع است. از این کلمات در این ترانه‌ها وجود داشت، اما تا جایی که به‌خاطر دارم، کلمات سیاسی نبوده است.

در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، محسن چاوشی در پست دیگری خبر از دریافت مجوز برای این آلبوم داد.

علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۲۲ مرداد در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر گفت: روز گذشته نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است. البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم سه قطعه ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و دو قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدام‌های لازم انجام شود.

پیش فروش آلبوم از تاریخ ۲۶ مرداد به شیوه ای نو یعنی به صورت اینترنتی و USSD و به چهار صورت دیجیتالی، فیزیکی، دیجی پک، و VIP آغاز شد.

سید هادی حسینی (تهیه کننده ی آلبوم) تاریخ انتشار آلبوم را ۵ شهریور ۱۳۹۷ اعلام کرد. اما به دلیل نبود مواد اولیه تولید، چاپ و بسته‌بندی، زمان انشار آن به ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ به تعویق افتاد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان