//
کدخبر: ۱۲۵۹۸۳ //
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

صنایع‌دستی کرمانشاه نیازمند نوآوری دارد

زمینه ورود تعدادی از هنرمندان صنعت‌گر استان کرمانشاه به بازارهای جهانی را با گرفتن کارت بازرگانی و تجاری فراهم کرده‌ایم.

صنایع‌دستی کرمانشاه نیازمند نوآوری دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

تجلیل از هنرمندان صنعت‌گر برتر صنایع دستی در کرمانشاه

طی مراسمی از هنرمندان صنعت‌گر برتر، دریافت‌کنندگان نشان ملی و پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه تجلیل شد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه امروز یکشنبه 18 شهریور در مراسم تجلیل از هنرمندان صنعت‌گر برتر استان کرمانشاه که در هتل پارسیان برگزار شد، گفت: صنایع‌دستی تنها درصورتی می‌تواند پایدار بماند که آن را اقتصادی کنیم.

وی به راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی کرمانشاه در پارسال اشاره کرد و افزود: امروزه شاهدیم در کنار نمایشگاه‌هایی که با موضوع‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، غرفه‌های صنایع‌دستی نیز حضوری پر رنگ دارند که این اتفاقات نشان می‌دهد صنایع‌دستی در کشور در حال بیرون آمدن از حاشیه و قرار گرفتن در متن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه به نامگذاری سال 97 به نام سال"حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اشاره  کردو گفت: امسال فرصتی است که صنایع‌دستی استان کرمانشاه را به عنوان کالای اصیل ایرانی معرفی کرده و برای آن بازاریابی داشته باشیم.

بالایی ادامه داد: پارسال هزار و 200 تن آموزش مهارتی صنایع‌دستی را در استان کرمانشاه داشتیم که این عدد تنها در فاصله چندماه رقم خورد و به اندازه چند سال آموزش صنایع‌دستی درکرمانشاه بود.

وی افزود: صنایع‌دستی به مرور به عنوان یک اولویت در استان کرمانشاه مطرح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: درحوزه بسته‌بندی، بازاریابی و طراحی صنایع‌دستی از جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه که به اجرای فعالیت‌های نو‌آوری می‌پردازد، کمک گرفته‌ایم.

بالایی ادامه داد: برقراری ارتباط بیشتر بین هنرمندان صنعت‌گر و جهاددانشگاهی کرمانشاه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه قرار گرفته است.

گردهمایی پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه در هتل پارسیان

وی افزود: همچنین درتلاشیم تا با راه‌اندازی کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، زمینه ورود تعدادی از هنرمندان صنعت‌گر استان کرمانشاه به بازارهای جهانی را با گرفتن کارت بازرگانی و تجاری فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنایع‌دستی کرمانشاه نیازمند نوآوری است.

بالایی ادامه داد: هنر صنایع‌دستی نسل‌به‌نسل در کرمانشاه منتقل شده و رسالت کنونی ما این است که برای احیاء، معرفی و به روز رسانی آن تلاش کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم صنایع‌دستی پایداری داشته باشد، باید آن را اقتصادی کنیم، در غیر این صورت تنها کسانی می‌توانند در این پیشه باقی بمانند که شغل دومی در کنار صنایع‌دستی داشته باشند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان