//
کدخبر: ۱۱۸۹۷۵ //
تیغ تیز شهرداری تهران روی گردن تئاتر شهر

فضاسازی ناهنرمندانه شهرداری در اطراف تئاتر شهر

شهرداری تهران در یک پروسه زنجیره‌وار علیه تئاتر تهران رفتار می‌کند و در آخرین اقدام خود در برابر تئاتر شهر چند چادر به بهانه جشنواره اقوام علم کرده است.

فضاسازی ناهنرمندانه شهرداری در اطراف تئاتر شهر
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرداری تهران پس از برپایی غرفه‌های عرضه غذا و خوراکی در پارک هنرمندان که البته پس از انتشار مطلبی در خبرگزاری تسنیم(اینجا) برچیده شد، این بار به سراغ تئاتر شهر رفته است تا در برابر یک اثر ثبت شده در میراث فرهنگی کشور، اقدام به برپایی جشنواره اقوام کند. جشنواره‌ای که شامل چند چادر از عشایر مختلف کشور با بوی کباب و طعم آش و صدای موسیقی است. فضاسازی ناهنرمندانه شهرداری در اطراف تئاتر شهر هیچ تناسبی با بافت فرهنگی و هنری این سازه ندارد و کج‌سلیقگی مدیران شهرداری بر مخاطبان تئاتر شهر مشهود است.

جالب آن است که شهرداری این فرایند را با عنوان پروژه شادسازی جامعه راه انداخته است و این در حالی است که تئاتر شهر خود میزبان چند نمایش کمدی است.

سعید اسدی، مدیریت تئاتر شهر گفته است او اطلاعی از برنامه شهرداری در این باره نداشته است و زمان برپایی این بساط به او گفته‌اند که شهرداری قصد دارد در برابر تئاتر شهر جشنواره راه بیاندازد.

این در حالی است که تا یک هفته دیگر تئاتر شهر میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی خواهد بود.

نکته فاجعه‌بار آن است که طبق قوانین میراث فرهنگی این رویداد نازیبا در حریم تاریخی تئاتر شهر در حال رخ دادن است. کما اینکه چادرها با پوشاندن فضای تبلیغاتی تئاتر شهر و در اصلی آن، امکانات تبلیغی تئاترها را نیز محدود کرده است.

طبق مشاهدات هر شب در محوطه تئاتر شهر موسیقی نواحی و اقوام اجرا می‌شود که در نهایت تعداد 100 صندلی به این امر اختصاص داده شده است و این در حالی است که هر شب 2000 هزار صندلی در تئاتر شهر چشم انتظار مخاطبان است.

فقدان حریم تئاتر شهر در سال‌های گذشته از لحاظ فیزیکی به ساختمان تئاتر شهر و از لحاظ اقتصادی به نمایش‌ها آسیب رسانده است.

در سوی دیگر شهرداری تهران هیچ علاقه‌ای به ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر از خود نشان نداده است و شواهد و قراین نشان می‌دهد شرایط اطراف تئاتر شهر توسط شهرداری تهران چندان اهمیتی ندارد. صحبت‌ها و گلایه‌های مرضیه برومند در نشست خبری جشنواره تهران مبارک نیز نشان می‌داد تلاش‌های او در حوزه شهرداری در ماه‌های اخیر راه به جای نبرده است.

OGb6KQaQTj5N

شهرداری به گفته حسن جودکی، مدیر اجرایی تئاتر شهر، در حوزه فضای اطراف تئاتر شهر به هیچ عنوان با مدیریت تئاتر شهر هماهنگ نیست و همواره رفتارها و برنامه‌ها با مخالفت هنرمندان روبه‌رو شده است.

سعید اسدی نیز با اشاره به برنامه گذر فرهنگ مابین چهارراه ولیعصر و خیابان نوفل‌لوشاتو تأکید می‌کند کلید حل معمای حریم تئاتر شهر در دست شورای شهر تهران است. شورای شهر تهران در این روزها قول‌هایی به هنرمندان داده است که سال‌ها پیش توسط دیگر اعضای این شورا نیز داده شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان