//
کدخبر: ۱۱۸۱۹۹ //
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فیلم کوتاه در سرپل‌ذهاب از ۳۱ مرداد اکران می‌شود

بخش ویژه این جشنواره با موضوع دوباره زندگی با محوریت زلزله استان کرمانشاه در جشنواره مذکور در نظر گرفته شده است.

فیلم کوتاه در سرپل‌ذهاب از 31 مرداد اکران می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست تخصصی فیلم کوتاه مطبوعاتی حجت‌السلام‌والمسلمین رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و مهدی بساطی با خبرنگاران خبرگزاری‌ها در محل دفتر امدیرکل این اداره کل ارشاد تشکیل شد.

v1 (2)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: یکی از اولویت در سطح کشور بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی است و چند آسیب بیکاری، طلاق و اعتیاد و حاشیه نسینی مطرح شد و  وزارت کشور  با وزارت فرهنگ و ارشاد به دنبال برگزاری جشنواره‌ها و ظریب این آسیب‌ها را کاهش دهد

او افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور داریم در خصوص کاهش اعتیاد و مواد مخدر در فضای مجازی است با چند محور اساسی شروع شده و دیجتال کشور  و استان کرمنشاه کار به اتمام رساند و تحویل داده و جز پنج استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک میلیارد تومان اعتبار داشته که 200 میلیون تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافته است.

جعفری ادامه داد: مناظق زلزله‌زده با آثار طبیعی و این آسیب‌ها را دیده‌ایم و در این راستا در دو بخش در مناطق فعالیت‌های جاری به مناسبت‌های  150برنامه مهم گروه‌های فرهنگی و هنری انجام داده است یک بخش فستیوال در فرهنگ‌و هنر به دستور وزیر راه‌اندازی شد که این فستیوال کشور یاست با 32 برنامه با برنامه بنام هر استان هنرمندان آنان باید اجرا نمایند.

او افزود: هنرمندان هشت استان برنامه‌هاشان را انجام داده‌اند و تا پایان سال همه استان‌ها برنامه‌هایشان را اجرا خواهند کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کنار این دو بخش جشنواره‌های تخصصی را پیش‌بینی کردیم که جشنواره فیلم کوتاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی«ریشه و تراشه» و بخش ویژه دوباره زندگی در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار خواهد شد.

جعفری ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های آسیب‌های اجتماعی در محورهای اعتیاد، طلاق و کودکان کار و آسیب‌‌های روانشناختی (خشنوت، افسردگی و ...)  که شامل تکدی‌گری و خودکشی و خودسوزی می‌باشد و آسیب‌های نو پدید( ماهواره، فضای مجازی و ...) که شامل؛ بی‌خانمان‌ها و سرقت در سه بخش «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» می‌شود به رقابت می‌پردازند.

او افزود: بخش ویژه این جشنواره با موضوع دوباره زندگی با محوریت زلزله استان کرمانشاه در جشنواره مذکور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرکت تمام نهادها، فیلم‌سازان و تهیه کنندگان بخش خصوصی در این جشنواره آزاد بوده و این آثار ارسالی باید در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشند و رتبه‌ای کسب نکرده باشد.

جعفری ادامه داد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 31 تیر 1397 بوده و زمان آن خاتمه یافته و این جشنواره آواخر مرداد به میزبانی سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره از مورخ 31 مرداد امسال در چهار نقطه شهر این فیلم‌ها از ساعت 21 تا 23 اکران شبانه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتتاحیه به مناسبت جشن عید قربان در 31 مرداد آغاز می‌شود و اختتامیه آن نیز دوم شهریور برگزار خواهد شد.

جعفری ادامه داد: این جشنواره فضای نشاط و امیدواری برای افرادی ایجاد کرده که بر اثر زلزله 21 آبان پارسال آسیب‌پدیر شده‌اند، ایجاد خواهد کرد.

او افزود: حداکثر زمان فیلمی که در این جشنواره به نمایش دراید تا 25 دقیقه است ولی ساخته فیلم کوتاه 15 دقیقه می‌باشد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 47 اثر  تاکنون به دبیرخانه رسیده است که 18 اثر مستند و 21 فیلم کوتاه داستانی و  9 اثر انیمیشین است.

خبرنگار: سمانه امیری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان