//
کدخبر: ۱۱۷۵۷۱ //
استاندار کرمانشاه:

قلم و بیان و اعتماد سرمایه بزرگ رسانه‌هاست

قلم و بیان و اعتماد سرمایه بزرگ رسانه‌هاست و برای این که صحت را قربانی سرعت نکنید پس دقت کنید.

قلم و بیان و اعتماد سرمایه بزرگ رسانه‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

پاسداشت روز خبرنگار با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، الهی‌تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، مهندس سالاری معاون عمرانی و الیاسی مدیرت برنامه و بوجه استانداری، حجت‌السلام والمسلیمن رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و اصحاب رسانه، خبرنگاران نشریانت محلی و سرپرستی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌های در سالن شهدای دولت برگزار شد.

a4f43273-59be-48ef-8173-e4accf3290f2

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت: زلزله به یک انسجام ملی تبدیل شد شروع آن توسط خبرنگاران استان آغاز که در نهایت تبدیل به انسجام ملی شد.

او افزود: شهدای خبرنگاران در طول دفاع مقدس جان خودشان را نثار کردند تا بتوانند رشات‌‌ها و ایثار را به تصویر و اطلاع‌رسانی کنید.

استاندارکرمانشاه گفت: اگر بتوانیم یک انسجام استانی تشکیل دهیم بر چالش‌ها غلیه خواهیم کرد و با همدلی می‌توانیم گام برای توسعه برداریم.

بازوند ادامه داد: خبرنگار و رسانه یک تابلو نمایی از جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی است هر چه این تابلو دلپذیرتر و بهتر باشد و بریم در باب توسعه سرعت توسعه و پیشرفت بیشتر می‌شود مشروط بر این که یک خبرنگار رسالت خودش را شفاف‌تر انجام دهد.

او افزود: استان کرمانشاه استانی ثروتمند است چرا باید فقیر داشته باشد، اورمانات در حوزه گردشگری همانند نفت می‌تواند در بخش اقتصاد استان کرمانشاه را به شکوفایی برساند.

استاندارکرمانشاه گفت: ظرفیت‌ها و پتانسل‌های کرمانشاه را به کشور ارائه دهیم و این وظیفه همه خبرنگاران و مسئولان است و مردم هم می‌توانستند کمک کنند تا این ظرفیت‎‌ها معرفی شوند.

بازوند ادامه داد: اطلاع دقیق و درست وظیفه خبرنگار است و باید نقدها و نواقص گفته شود و دوستان هم مطالبه‌گر باشند.

او افزود: شاخص  کسب و کار  استان کرمانشاه در کشور سی‌ویکم است و کرمانشاه از لحاظ بیکاری استان اول کشور می‌باشد.

استاندارکرمانشاه گفت: مسئول تنظیم کسب و کار در کشور کیست؟ من بدرستی نمی‌دانم ولی فقط می‌دانم که بخش خصوصی انجام می‌دهد و رتبه کرمانشاه از 31 به 28 کاهش یافته است تا مقداری وضعیت بهبود یابد بهبود یابد و انتظار نداشته باشید که ظرف یک سال نرخ بیکاری را برداریم در یک سال و ملزم زمان است و اگر مطبوعات به توانمندی‌ها بپردازد شرایط و بستر را برای سرمایه‌گذاری فراهم خواهی کرد و در غیر این صورت سرمایه‌گذار حاضر نیست در استانی که شاخصه بیکاری آن بالاست سرمایه‌گذاری نماید.

بازوند ادامه داد: قلم و بیان و اعتماد سرمایه بزرگ رسانه‌هاست و برای این که صحت را قربانی سرعت نکنید پس دقت کنید.

او افزود: خبر باید صحت و درست منتشر شود در این زلزله خیلی کمک کردند ولی به منفی‌ها بیشتر پرداختند هنوز به 9 ماه نرسیده ولی ماهیانه 1500 خانه می‌سازیم ولی نشریات به این سرعت در بازسازی کمتر پرداختند.

استاندارکرمانشاه گفت: اعتمادی که مردم به رسانه دارند نباید به راحتی از دست برود و با یک خبری که درست نیست، بپردازید این اعتماد از بین رود ولی مردم انتظار دارند حرف راست را بشنوند و شفاف سازی شود.

بازوند ادامه داد: مدیر که پاسخگو نیست نمی‌داند که خبرنگار و رسانه یک ظرفیت برای توسعه است و مدیران باید پاسخگو باشند و من خودم از روز زلزله تاکنون 41 یکبار به رسانه‌های ملی جوابگو بودم.

او ادامه داد: 7500 کانسک نصب کردیم و از صداو سیما استان و ملی هم تشکر دارم بابت انعکاس اخبار به موقع.

استاندارکرمانشاه گفت: من پاسخگو به رسانه‌ها را یک فرصت می‌دانم و برخی مشکلات و اختلافات را با رسانه‌ها حل کرده‌ام و لذا مدیر باید رسانه و خبرنگار را برای پیشرفت خودش بدانند.

بازوند ادامه داد: خبرنگاران ور سانه موانع توسعه استان را شناسایی کنید و اعلام کنید و موانع را بردارید با پول دولتی نمی‌توانیم مشکل استان را برداریم باید به بخش خصوصی را بیاریم و باید موانع سر راه سرمایه‌گذار را برداشت تا سرمایه‌گذار جذب شود.

او افزود: تولید ثروت را باید ارزش دهیم و به سرایه‌گذاران بها دهیم و در ورزش که علاقه دارم یک باشگاه راه‌اندازی کنم ولی در استان سالیانه 32میلیارد تومان هزینه ورطش می‌کند اگر بخش خصوصی بیاد استان متحول می‌شود و سرمایه‌گذار نیاز به لینک نخبگان دارد و شما خبرنگاران می‌توانید مشاوران خوبی برای سرمایه‌گذاران باشید.

استاندارکرمانشاه گفت: سرمایه‌گذار حساب و کتاب می‌کند و دنبال استانی که نرخ بیکاری آن بالاست نمی‌رود و در استانی که نرخ بیکاریش پایین باست، سرمایه‌گذاری می‌کند با ترحم به توسعه نخواهیم رسید و کمکی نمی‌شود و این را تجربه نشان داده است.

بازوند ادامه داد: خودباوری یک ابزار مناسب برای توسعه است و این را می‌توانیم نهادینه کنیم و یا فرهنگ ایثار و شهادت را باید نهادینه کنیم و اگر مدیران اجرایی برنامه ندهند ما الزام می‌کنیم که مدیران برنامه‌هایشان را باید در اختیار شما قرار دهند و خبرنگاران وظیفه دارند که نقد کنند و ما هم کمک خواهیم کرد.

او افزود: ظرفیت‌های بزرگی در استان کرمانشاه هستتند یک دانش‌آموز در کرمانشاه تفکر دارد  و این دانش‌آموزان سرمایه استان کرمانشاه هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر ما مسئولان سرانه درآمدی شهروندان را افزایش دادیم هنر کرده‌ایم  در غیر این صورت اگر گاهش دادیم هیچ منفعتی برای مردم نداشته است.

بازوند ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی خدمات و کارهای بسیاری انجام داده و خبرنگاران این را  به دهه هفتادی‌ها منعکس کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان