//
کدخبر: ۱۰۳۵۴ //
احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

دیالوگ های فیلم «گشت۲» در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست!

آزادی‌خواه با انتقاد از دو تابعیتی بودن برخی از داورهای جشنواره سی و پنجم، این موضوع را اشکالی جدی برای جشنواره دانسته و گفته:« اگرچه رئیس سازمان سینمایی این مهم را ایرادی برای داوری جشنواره، ندانست اما نمایندگان قانع نشدند و بر این انتقاد خود اصرار ورزیدند.»

دیالوگ های فیلم «گشت۲» در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست!

احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه بررسی رویدادهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، پرداخته است. این نماینده مجلس به رویکرد مجلس در قبال بحث دو تابعیتی بودن داوران اشاره کرده و در بخشی از صحبت های خود، گغته پس از باز بینی فیلم «گشت2» نمایندگان دیالوگ های این فیلم را هم تراز نظام جمهوری اسلامی ایران ندیدند. این گفته آزادی خواه ممکن است پروانه نمایش فیلم سعید سهیلی را با مشکل مواجه کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در باره جلسه امروز این کمیسیون که با حضور برخی مدیران سازمان سینمایی از جمله حجت الله ایوبی ایوبی، حبیب ایل بیگی، محمد حیدری و... برگزار شد به خانه ملت گفته:« اگرچه نقد منتقدان جشنواره فیلم فجر معیار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیست اما اظهارنظرهای منتقدان در جلسات قبلی با اعضای کمیسیون صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر شنیده شده است و امروز نیز توضیحات رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر پس از استماع مورد بررسی قرار گرفت.»

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرده با توجه به مشکلات متعددی که در جشنواره سی و پنجم وجود داشت، این رویداد سینمایی به نحو مطلوب و در راستای جشنی هم تراز با انقلاب اسلامی برگزار شد.

آزادی‌خواه با انتقاد از دو تابعیتی بودن برخی از داورهای جشنواره سی و پنجم، این موضوع  را اشکالی جدی برای جشنواره دانسته و گفته:« اگرچه رئیس سازمان سینمایی این مهم را ایرادی برای داوری جشنواره، ندانست اما نمایندگان قانع نشدند و بر این انتقاد خود اصرار ورزیدند.»

در خلال برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بهروز افخمی بحث دوتابعیتی بودن برخی از داوران جشنواره فجر را مطرح کرد. مجری برنامه «هفت» در پایان جشنواره هم تاکید کرد به دلیل ترس داوران دو تابعیتی از سازمان مجاهدین در خارج کشور، آنها جایزه بهترین کارگردانی و... را به فیلم «ماجرای نیمروز» اهدا نکردند. افخمی در حالی این گفته ها را مطرح کرد که در جشنواره فجر، فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان، چهار سیمرغ بلورین دریافت کرد.

در رابطه با دو تابعیتی بودن داوران جشنواره فجر و اختصاص جوایز به فیلم «ماجرای نیمروز» آزادی خواه  معتقد است:« دو تابعیتی الزاما به معنای ضد نظام بودن نیست و کسی چنین توهینی به داوران نکرده است. در ملی و انقلابی بودن آنها (داوران جشنواره) شکی نیست بلکه نمایندگان به طورکلی در انتخاب داوران با تابعیت محض ایرانی تاکید داشتند.»

این نماینده مجلس در ادامه همچنین به بحث پر حاشیه ای دیالوگ های فیلم «گشت2» اشاره کرده و در رابطه با جدیدترین فیلم سعید سهیلی گفته:« برخی از آثار نمایش داده شده از نظر نمایندگان مقبول نبود و به طور مثال دیالوگ‌های فیلم «گشت ارشاد 2» را در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران ندیدند، ضمن آنکه قاعدتا باید نقش کمیسیون فرهنگی مجلس در اعمال نظر بیشتر شود.»

احد آزادی خواه که در زمان اکران فیلم «فروشنده» هم خواهان اعمال نظر بیشتر کمیسیون فرهنگی مجلس بر فیلم های سینمایی شده بود، در پایان در مورد برنامه های که صداوسیما در ایام جشنواره فیلم فجر در انتقاد به نحوه برگزاری این رویداد سینمایی پخش می کرد، گفت:« از نظر نمایندگان رسانه ملی حق نقد را جشنواره دارد اما باید شرایط دفاع را نیز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کند.»

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان