//
کدخبر: ۸۹۱۳ //

مذاکرات ۵ اسفند تعیین کننده حضور ایرانیان در مراسم حج خواهد بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مذاکرات 5 اسفند هیئت ایرانی با مقامات عربستان تعیین خواهد کرد که ایرانیان می توانند در مراسم حج حضور داشته باشند.

مذاکرات 5 اسفند تعیین کننده حضور ایرانیان در مراسم حج خواهد بود

 حجت الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره شرایط ایرانیان برای حضور در مراسم حج تمتع اظهار کرد: هیئتی از ایران قرار است که 5 اسفند برای رایزنی با مقامات عربستان به این کشور سفر کند که امیدواریم اقدامات لازم در جریان این سفر صورت گیرد.

وی افزود: البته هنوز ما اطلاع دقیقی از این موضوع نداریم که حضور هیئت ایرانی برای مذاکره با مقامات عربستان پیرامون مراسم حج فراهم شده است یا خیر.

نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هیئت ایرانی برای حضور در عربستان آماده است، تاکید کرد: درحال حاضر قضاوت درباره اینکه سرنوشت مذاکرات حج به کجا می رسد امکان پذیر نیست و ما نمی دانیم نتیجه این نشست با عربستان سعودی چه خواهد بود.

وی گفت: بدون شک ایرانیان درشرایطی در مراسم حج  حضور پیدا خواهند کرد که عزت و اقتدار آنها از سوی  مورد پذیرش قرار گیرد و اگر عربستان شرایط جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات 5 اسفند بپذیرد می توان درباره حضور درحج تمتع تصمیم گیری کرد.

سالک افزود: اما آنچه حائز اهمیت است توجه به این نکته است که همه مردم و دستگاه های ذیربط برای حضور در مراسم حج آمادگی دارند اما عربستان باید بدون شک شرایطی را برای حجاج ایرانی فراهم کند که جان و امنیت  آنها در مراسم حج تامین شود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان