//
کدخبر: ۹۷۸۴۹ //

آزار جنسی پسربچه‌ها؛ همین است که هست!

آزار جنسی  پسربچه‌ها؛ همین است که هست!
به گزارش فرتاک نیوز،

آساره کیانی؛ صدای نازک و دخترانه پسران به بلوغ نرسیده با الفاظ و کلمات جنسی که به کار می‌برند و سطح اطلاعات‌شان در این زمینه نمی‌خواند.

مشخص نیست که چرا دانش‌آموزان از این گفت و گویشان با معاون آموزشی مدرسه، فیلم گرفته‌اند؛ آیا می‌خواستند این فیلم را به هم و سن و سال‌هایشان نشان بدهند و از آن به عنوان یک برتری استفاده کنند؟

هرچه که باشد حالا این فیلم در شهرهای مختلف ایران دست به دست می‌چرخد با این توضیح که «یکی از مسئولان دوره اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی، با آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان، باعث شکایت پدر ومادر این بچه‌ها شده.»

حالا یک فیلم دیگر را می‌بینید:«به دست‌های آقای معاون، دستبند زده‌اند و 40 پدر و مادری که از او شکایت کرده‌اند، با سوال‌ها و بازخواست‌های بلند و عصبی‌شان او را به صلابه کشیده‌اند؛ صدای آقای معاون می‌لرزد، هول شده؛ می‌گوید « دانش‌آموزها چهار پنج نفر آمده بودند در اتاق من برای آخر سال بوده؛ بعد عید؛ من در گوشی‌ام متاسفانه فیلم مستهجن داشتم؛ فیلم را دیدند و بعد هم (دست‌هایش را پایین می‌برد اندازه قد بچه‌ها) در بحث شوخی بوده؛ در حد رابطه لمسی بوده».

مردی که مشخص نیست مامور است یا خیر؛ می‌پرسد:«بچه‌ها جلوی هم و شما رابطه داشتند، نبوده؟» و او می‌گوید که نه نبوده و دیگر با بلوای مادرها صداها به وضوح قابل شنیدن نیستند.

همزمان با خبر بازداشت  ناظم مدرسه که همان معاون آموزشی است، مدیر مدرسه هم اخراج می‌شود و بعضی خبرها می‌گویند که آموزش و پرورش منطقه دو حدود یک هفته کوشش کرده این رابطه‌های جنسی رخ داده در این دبیرستان غیرانتفاعی واقع در خیابان مرزداران تهران را لاپوشانی کنند.

بلافاصله سایت‌ها پر می‌شوند از نکاتی که می‌توان با آموزش به کودکان از آزار جنسی آن‌ها جلوگیری کرد؛ درباره لباس‌های زیر بچه و بخش‌های خاصی از بدنش که کسی حق دست زدن به آن‌ها را ندارد  و این که کودک باید کمک بخواهد؛ البته که این آموزش‌ها درست و اساسی و مفید هم هستند و شاید در مورد کودکی‌های جوانان امروز که در دوران دانشجویی صاحب گوشی همراه آن هم از نوع ساده‌اش شده‌اند مصداق داشته باشد اما نه در مورد دانش‌آموزان پسری که ریز روابط جنسی را از بزرگ‌ترهای خود بهتر بلدند.

آموزش و پرورش می‌گوید ناظمی که دانش‌آموزان را آزارد و اذیت جنسی داده بود، بازداشت شده و پرونده‌اش در مجتمع قضایی بعثت در حال بررسی است؛ آن‌ها می‌گویند که خودشان هم در غم والدین شریکند و شکایت کرده‌اند.

بی‌هیچ دلیلی شکایت‌هایی که سال 95 از آقای سعید طوسی معلم قرآن در همین زمینه شد در ذهن، یادآوری می‌شود و سطح آموزش دانش‌آموزان و هم خوانی آن با سطح اجتماعی و ارتباطی جامعه، بحث تکراری تابوی مسائل جنسی نزد والدین، بحث کهنه و نخ نمای نبودن کتاب‌های درسی در خصوص آموزش مسائل جنسی و... به دنبال آقای طوسی و حالا این آقا ناظم جدید رژه می‌روند. تکرار اتفاقات این چنین می‌گوید که شرایط همین است که هست و در این چنین فضایی اگر بشود کاری مثمر ثمر کرد، کار است.

در این شهر اگر اراده ای برای تهیه اخباری  نظیر همین تجاوز ناظم به 16 دانش‌آموزش، باشد؛ تهیه کننده خبر، زیاد هم قرار نیست به زحمت بیافتد و شاید این امر آن چنان که تیترهای روزنام‌های امروز به آن پرداخته‌اند یا رسانه و خبرگزاری‌ها پررنگ‌اش کرده‌اند غیرعادی هم نباشد.

گشتی و گذاری کوتاه در میان اقشار گوناگون جامعه برعادی بودن بسیاری از مسائل آسیب زا تاکید دارند ازسویی رسیدگی‌های صوری مدام به عادی‌سازی آسیب امدادرسانی می‌کنند.

شاید در قضیه نسبتاً عادی شده آسیب تجاوز معلم به دانش‌آموز خود، یکی از کارهایی که از دست برمی‌آید، دقت بیشتر در انتخاب معلم باشد؛ البته اگر همه بحث های سفارشی و گزینشی و... را تا اطلاع ثانوی در نظر نگیریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان