//
کدخبر: ۸۳۱۳۳ //

آتش سوزی جنگل های بخش مرزن آباد چالوس همچنان ادامه دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس با اشاره به دشواری در مهار آتش سوزی و شعله ور شدن دوباره آتش به دلیل وزش باد شدید گرم در منطقه گفت : برای مهار این اتش سوزی در منطقه صعب العبور برای صبح فردا درخواست بالگرد شد.

 آتش سوزی جنگل های بخش مرزن آباد چالوس همچنان ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

آتش سوزی که ظهر امروز (شنبه) در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از 700 متری از سطح دریا آغاز شده بود با وجود تلاش نیروهای امدادی و محلی به دلیل وزش باد شدید گرم همچنان ادامه دارد.

مهرداد خزایی گفت : با توجه به وضعیت منطقه و وزش باد شدید که اطفای آتش را در منطقه غیرممکن کرده است درخواست بالگرد شده تا با کمک بالگرد بتوان آتش سوزی بالادست روستای برار بخش مرزن آباد شهرستان چالوس را خاموش کرد.

وی تصریح کرد: از بامداد فردا نیز تمامی نیروها منابع طبیعی، بسیج و اهالی منطقه به منطقه اعزام خواهند شد تا همزمان با ورود بالگرد آتش سوزی جنگل حفاظت شده را بتوان خاموش کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس در خصوص میزان آتش سوزی منطقه گفت : هنوز میزان آتش سوزی جنگل این منطقه مشخص نشده است.

به گفته وی، پس از وقوع آتش سوزی حوالی ظهر امروز چهار اکیپ از نیروهای منابع طبیعی به همراه ماموران آتش نشانی مرزن آباد ، بسیج و نیروهای مردمی به محل آتش سوزی اعزام شدند و موفق شدند آتش را بعد از ساعتی خاموش کنند ولی به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتا تند و گرم آتش مجددا شعله ور شد.

گونه های درختان مناطق جنگلی مرزن آباد چالوس بلوط ، افرا و ممرز است.

پیش از این هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش محسوس دمای هوا ، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها هشدار داده و از شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی خواسته بودند روز یکشنبه به هیچ وجه در حاشیه جنگل ها و مراتع آتش روشن نکنند .

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۱۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان