//
کدخبر: ۴۴۴۹۴۱ //

اگر دنبال آرامش هستید، از این هفت نژاد سگ دوری کنید!

سگ‌‌ها از دیرباز به عنوان بهترین دوست انسان و یار وفادار او شناخته شده‌اند؛ اما برخی نژادها بیش از دیگران پرخاشگر و تهاجمی هستند و شاید بهتر باشد هنگام خرید یا قبول سرپرستی آنها، از چند نژاد بخصوص دوری کنیم.

 اگر دنبال آرامش هستید، از این هفت نژاد سگ دوری کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

چیواوا، ژرمن شپرد، کین کورسو، پرود پرسا کاناریو، پیت بول تریر آمریکایی، داشهوند و آکیتا از جمله نژادهای سگی هستند که بیش از سایر نژادها رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی از خود نشان می‌دهند.

البته هرکدام از این نژادها دلایل مختلفی برای رفتار تهاجمی خود دارند.

به عنوان مثال چیواوا به دلیل اندازه کوچکش دچار سندرم سگ کوچک شده و تلاش می‌کند با رفتار پرخاشگرانه این موضوع را جبران کند. ژرمن شپرد نیز بیشتر برای دفاع از خانواده خود رفتار تهاجمی نشان می‌دهد.

در مورد پرو د پرسا کاناریو نیز باید گفت که ریشه پرخاشگری آنها به زمان استفاده از این نژاد به عنوان سگ جنگی برمی‌گردد.

 پیت بول تریر نیز از جفت‌گیری دو نژاد تریر و بولداگ به وجود آمده است.

در مورد داشهوند باید گفت که این سگ به دلیل سرسختی ذاتی و نقش تاریخی‌اش به عنوان شکارچی، رفتار پرخاشگرانه‌ای دارد. در نهایت آکیتا نیز که یک نژاد محافظتی است، در برابر غریبه‌ها بسیار پرخاشگر عمل می‌کند.

در مجموع باید گفت هرچند این نژادها ذاتاً پرخاشگر هستند اما با آموزش و تربیت صحیح می‌توان رفتارشان را کنترل کرد. پس توصیه می‌شود صاحبان این نژادهای سگ، برای پیشگیری از بروز رفتارهای نامطلوب، حتماً آموزش‌های لازم را به سگ خود بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان