//
کدخبر: ۴۴۳۸۱۱ //

خرید و فروش گوشت سگ در این کشور ممنوع شد!

پارلمان کره جنوبی روز سه شنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، خرید و فروش گوشت سگ برای مصرف انسان در این کشور ممنوع می‌شود.

خرید و فروش گوشت سگ در این کشور ممنوع شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

مطابق با قانونی که به تصویب پارلمان کره جنوبی رسیده از سال ۲۰۲۷ هر نوع کشتار، پرورش، تجارت و فروش گوشت سگ برای مصرف انسان ممنوع می‌شود.

این قانون در نهایت به دلیل کمپین‌های گسترده مردمی و گروه‌های حقوق حیوانات و نگرانی در مورد وجهه بین‌المللی کره جنوبی به تصویب پارلمان این کشور رسید.

این لایحه همچنین خرید و فروش و توزیع گوشت سگ برای اهداف تجاری را نیز ممنوع کرده است.

براساس این لایحه که هم‌اکنون به قانون بدل شده است، سلاخی سگ برای مصرف گوشت با محکومیت سه سال زندان یا جریمه نقدی ۳۰ میلیون وون (۲۲ هزار و ۸۰۰ دلاری) روبه‌رو خواهد شد. همچنین برای اعمال جریمه‌های ناشی از این قانون، ضرب‌الاجلی سه ساله تعیین شده است.

با این حال، در این قانون برای مصرف گوشت سگ هیچ جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است. ۲۰۸ قانونگذار در پارلمان کره جنوبی به این لایحه رای موافق و دو نفر نیز رای ممتنع دادند.

این قانون می‌گوید: «این قانون برای کمک به تحقق ارزش‌های حقوق حیوانات که هدف آن احترام به زندگی و همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوان است، تنظیم شده است.»

براساس اعلام مقامات کره جنوبی، حدود ۳ هزار ۵۰۰ مزرعه پرورش سگ، ۳۴ کشتارگاه و تقریباً یک هزار و ۶۰۰ کیترینگ عمومی عرضه‌کننده گوشت سگ در این کشور دایر است.

برخی از پرورش دهندگان گوشت سگ از تصویب این قانون ناراحت بودند و اعلام کردند که با راهپیمایی و تظاهرات به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهند کرد.

خوردن گوشت سگ یک غذای سنتی و قدیمی در شبه جزیره کره است که سال هاست در کره جنوبی به صراحت ممنوع یا قانونی نشده است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که افراد بیشتری خواهان ممنوعیت آن هستند و اکثریت مردم کره جنوبی دیگر گوشت سگ نمی‌خورند. اما نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که از هر سه کره جنوبی، یک نفر با وجود اینکه گوشت سگ نمی خورد، همچنان با این ممنوعیت مخالف است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان