//
کدخبر: ۴۱۴۵۳۱ //
رابطه جنسی در دوران قاعدگی

چرا رابطه جنسی در دوران قاعدگی از نظر اسلام حرام است؟

به چه دلایلی رابطه جنسی در دوران قاعدگی از نظر اسلام حرام است؟

چرا رابطه جنسی در دوران قاعدگی از نظر اسلام حرام است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برقراری رابطه جنسی در زمانهایی که زن عادت ماهیانه یا دوران قاعدگی “menstruation” را پشت سر می گذارد در دین اسلام حرام است و حتی برخی از عالمان وفقهای ما قائل به کفاره برای آن هستند.

  • بیشتر بخوانید:

اگر زن ارضا نشود غسل واجب است؟ حکم شرعی چه می‌گوید؟

 

در این مقاله، دلایل حرام بودن رابطه زناشویی در این دوران را برای شما شرح می دهیم:

شاید برایتان جالب باشد که هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام درباره ازدواج و رابطه زناشویی، احکام و قوانین وضع نکرده است. تا حدود 50 سال پیش، تنها ارضای نیاز جنسی مردان مورد توجه قرار می گرفت اما دین اسلام از همان ابتدا برای جایگاه و نیاز زنان اهمیت ویژه ای قائل بوده است و از آن جا که برقراری رابطه جنسی در این دوره باعث ایجاد صدمه روحی به خانم‌ها می‌شود، اسلام آن را حرام کرده است.

از نظر علمی در این دوران سطح هورمون استروژن بشدت کاهش پیدا می کند و میل جنسی خانم‌ها نزدیک به صفر می شود. اگر مرد دراین حالت بخواهد با همسرش رابطه برقرار کند این کار برای خانم مطلوب نیست و باعث رنجش ذهنی و جسمی وی می‌گردد و خاطره‌ی ناخوشایندی در ذهن او شکل می گیرد. همچنین ممکن است که در آینده خانم را سرد مزاج کند.

یکی از علل اختلال جنسی و انزجار جنسی همین مسئله است. خانم‌ها دراین دوران از نظر جسمی وضعیت نامناسبی دارند از جمله آنها می‌توان به ضعف جسمی و خستگی زودرس و درد اشاره کرد. خانم‌ها بخاطر این مشکلات بی‌حوصله هستند و خیلی زود رنج می شوند.

گاهی خانم در این ایام حوصله‌ی بچه‌ها را هم ندارد. این حالت در خانم ها بقدری تاثیرگذار است که بیش از نیمی از جرایم خانمها در این ایام صورت می‌گیرد. همچنین بیشترین مراجعه خانم‌ها به دادگاه‌ها برای تقاضای طلاق در همین دوران است. پس با احتساب همه این موارد متوجه می‌شویم که تمام محدودیت‌های دین اسلام برای مصونیت خود انسان است و همه این‌ها نشان می‌دهد که اسلام چقدر برای مقام زن احترام ویژه‌ای قائل شده است.

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مقاله اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان