//
کدخبر: ۴۰۴۴۸۴ //
خیانت زناشویی|خیانت

به همسرم مشکوک هستم؛چطور متوجه بشم خیانت میکنه؟

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا امتحان کردن یا تست خیانت شریک عاطفی، کار اشتباهی است؟ با توجه به اینکه نباید به این روش‌ها تست کنید، پس از چه روش‌هایی باید استفاده کنید تا متوجه متعهد بودن یا نبودن شریک عاطفی‌تان شوید؟

به همسرم مشکوک هستم؛چطور متوجه بشم خیانت میکنه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید شما نیز در فضای مجازی فیلم‌هایی را دیده باشید که برخی از افراد توسط یک شخص دیگر، شریک عاطفی‌شان را امتحان می‌کنند تا مطمئن شوند که آیا او خیانت خواهد کرد یا خیر. برخی از افراد این روش را روش خوبی می‌دانند، اما در کل امتحان کردن شریک عاطفی به هر روشی اشتباه است و پیامدهایی دارد که می‌تواند رابطه را خراب کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا امتحان کردن یا تست خیانت شریک عاطفی، کار اشتباهی است؟ با توجه به اینکه نباید به این روش‌ها تست کنید، پس از چه روش‌هایی باید استفاده کنید تا متوجه متعهد بودن یا نبودن شریک عاطفی‌تان شوید؟ همچنین به این موضوع می‌پردازیم که چرا برخی از زنان و مردان خیانت می‌کنند؟

چرا تست یا امتحان کردن شریک عاطفی، اشتباه است؟

نباید به هیچ کس برای امتحان کردن شریک عاطفی‌تان اعتماد کنید

برخی از افراد دوست صمیمی‌شان را می‌فرستند تا شریک عاطفی‌شان توسط او امتحان شود، یا در فیلم‌هایی که در فضای مجازی پخش شد، خودِ افرادی که این تست را انجام می‌دادند از طرف خودشان یک خانم یا آقایی را برای امتجان کردن شریک عاطفی شخص می‌فرستادند. هیچ کدام از این افراد، خواه دوست صمیمی‌تان باشد، خواه یک فرد قابل اعتماد از طرف یک تیم حرفه‌ای باشد، قابل اعتماد نیستند. برخی از زوجین که این کار را با صمیمی‌ترین دوست‌شان یا یک فرد دیگر انجام دادند، بعد از مدتی متوجه شدند که آن افراد با شریک عاطفی‌شان وارد رابطه شده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در امتحان کردن شریک عاطفی یا همسرتان، به هیچ فردی اعتماد نکنید چون این خطر وجود دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که آن شخص، کارش را به درستی انجام دهد و قصد و نیت بدی نداشته باشد.

از فیلم‌ها الگوبرداری نکنید!

فیلم‌ها می‌توانند ساختگی باشند چون هیچ کدام از ما در آنجا نبوده‌ایم که مطمئن شویم درست است یا خیر. ممکن است قسمت‌هایی از فیلم کات شده باشد یا حتی شخصی که خیانت می‌کند، شاید در حال نقش بازی کردن باشد. به هر حال به هیچ فیلمی نمی‌توان اعتماد کرد چون با از پشت پرده و باطن آن مطلع نیستیم و فقط ظاهر را می‌بینیم.

خودتان زمینه خیانت را فراهم می‌کنید

امتحان کردن شریک عاطفی با یک شخص دیگر یعنی خودتان زمینه خیانت را در رابطه‌تان فراهم می‌کنید چون آن شخص از طرف شما است و سرِ صحبت را با شریک عاطفی‌تان باز می‌کند و… بنابراین هرگز به صورت عمد و یا برای امتحان کردن او، زمینه خیانت را در رابطه‌تان ایجاد نکنید.

اگر او متوجه شود که شما امتحان می‌کردید، رابطه‌تان به شدت آسیب می‌بیند

برخی از افرادی که توسط پیج فیک به شریک عاطفی‌شان پیام می‌دهند و با او شروع به صحبت می‌کنند تا ببینند آیا جواب‌شان را می‌دهد یا ابراز علاقه می‌کند یا خیر، یا حتی آن افرادی که دوست صمیمی یا یک فرد دیگر را حضورا می‌فرستند تا شریک عاطفی‌شان را محک بزنند، اگر از طریقی او متوجه شود که شما این کار را کردید و به خاطر اینکه اعتماد نداشتید، خواستید او را تست کنید، رابطه‌تان به شدت آسیب خواهد دید یا حتی ممکن است منجر به جدایی شود.

اگر از امتحان سربلند بیرون نیاید، فقط حال شما بد می‌شود و فایده دیگری ندارد!

اگر شریک عاطفی‌تان از این تست‌ها سربلند بیرون نیاید، فقط حال شما بد می‌شود و زمانی که او را ملاقات کنید، قطعا واکنش بسیار بد و شدیدی را نشان خواهید داد. آن وقت او متوجه خواهد شد که کارِ شما بوده و این بحث و دعوا بیشتر بالا می‌گیرد. بنابراین بهتر است اگر به او به هر دلیلی اعتماد ندارید یا در کل فردی هستید که نمی‌توانید اعتماد کنید، به جای تست کردن، از راهکارهایی که در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

معمولا کسانی اقدام به امتحان کردن شریک عاطفی‌شان می‌کنند، که مهارت ارتباطی ضعیف و مهارت حل مسئله کمی دارند

افرادی که نمی‌توانند درباره شک و نگرانی‌شان با شریک عاطفی یا همسرشان به درستی در شرایط مناسب صحبت کنند یا کسانی که نمی‌توانند مشکلات رابطه را حل کنند یا احساس می‌کنند نتوانستند در این مدت، طرف مقابل را به خوبی بشناسند، از راه اشتباه یعنی امتحان کردن او استفاده می‌کنند. این افراد، مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و مهارت شناختن طرف مقابل را بلد نیستند، به همین خاطر از این راه پرخطر و اشتباه کمک می‌گیرند.

دلایل خیانت زنان و مردان

در رابطه‌تان ارتباط و صحبت واقعی و جدی وجود ندارد

زوج‌هایی که مدت‌ها است از رابطه یا ازدواج‌شان می‌گذرد، ممکن است دچار این مشکل شوند که دیگر حرف زیادی برای گفتن با هم ندارند. به عنوان مثال با هم درباره بچه‌ها، خرج و مخارج خانه و بیمه و… صحبت می‌کنند اما درباره آرزوها، اهداف و زندگی مشترک‌شان صحبت نمی‌کنند. این مورد یک زنگ خطر است و کم کم رابطه را رو به سردی می‌برد و می‌تواند یکی از دلایل خیانت باشد.

نداشتن رابطه جنسی خوب و رضایت‌بخش

نداشتن رابطه جنسی خوب و لذت‌بخش که باعث رضایت زوجین شود، می‌تواند یکی از دلایل خیانت باشد چون میل جنسی در زنان و مردان وجود دارد و در صورتی که به اندازه کافی و به درستی ارضاء نشود، می‌تواند زمینه‌ساز روابط فرازناشویی شود.

برای دریافت عشق و احساس دوست داشته شدن

احساس دوست داشته شدن و دریافت عشق، یکی از دلایل خیانت می‌تواند باشد. هر فردی چه مرد باشد و چه زن، نیاز به محبت و دوست داشته شدن دارد. اگر در رابطه و زندگی مشترک این نیاز برآورده نشود، می‌تواند منجر به خیانت شود چون شخص از جای دیگری سعی می‌کند این عشق و احساس را دریافت کند.

برای شنیده شدن

اگر زوجین برای یکدیگر گوش شنوا نباشند، یکدیگر را درک نکنند و مدام حرف‌های یکدیگر را قضاوت کنند و یا اجازه ندهند شخص از لحاظ احساسی تخلیه شود و درد و دل کند، این موارد می‌تواند زمینه‌ساز خیانت باشد.

برای شاد بودن در زندگی مشترک و داشتن شور و هیجان

اگر در زندگی مشترک و رابطه، شور و اشتیاق و عشق وجود نداشته باشد، زوجین کم کم  دل مرده می‌شود و رابطه به تدریج به سمت طلاق عاطفی می‌رود و می‌تواند منجر به خیانت شود.

برای تمام کردن رابطه

برخی از افراد به دلیل وابستگی که نسبت به شریک عاطفی فعلی دارند، نمی‌توانند به صورت مستقیم رابطه را تمام کنند، به همین دلیل خیانت می‌کنند یا رفتارهای بدی نشان می‌دهند تا شریک عاطفی‌شان رابطه را تمام کند. حالت دوم این موضوع این است که شخص ترس از تنهایی دارد و فکر می‌کند که اگر رابطه فعلی‌اش را تمام کند، تنها خواهد ماند، قبل از تمام کردن آن، با شخص دیگری وارد رابطه می‌شود و خیانت می‌کند تا تنها نباشد.

عدم توانایی در حل مشکلات

زوجینی که نمی‌توانند به درستی مشکلات‌شان را حل کنند و مهارت حل مسئله کمی دارند، مشکلات بر روی هم انباشته شده و بحث و دعوا و کشمکش زیاد می‌شود. همین موضوع که ناآرامی را در رابطه ایجاد می‌کند، می‌تواند زمینه‌ساز خیانت شود چون هر فردی به دنبال آرامش در رابطه است و اگر رابطه به اندازه کافی آرامش‌بخش و نقطه امن نباشد، شخص به دنبال نقطه امن دیگری می‌گردد.

چطور متوجه خیانت شریک عاطفی شوید؟

در بخش اول مقاله توضیح دادیم که تست و امتحان کردن شریک عاطفی برای اینکه مطمئن شوید که به شما خیانت می‌کند یا خیر، کار اشتباه و مخربی است. به جای آن می‌توانید سوالات زیر را از خودتان بپرسید تا مطمئن شوید که طرف مقابل به شما خیانت می‌کند یا خیر:

آیا سند و مدرک موجهی برای ثابت کردن خیانت او دارید؟

برای اینکه به شما ثابت شود که طرف مقابل‌تان به شما خیانت کرده است یا خیر، باید سند و مدرک معتبر داشته باشید. به عنوان مثال اگر صفحه چت او با یک شخص دیگر را با چشمان خودتان دیدید یا خودتان به صورت مستقیم دیدید که با یک نفر چقدر صمیمی شده است و روابط و حرف‌هایشان خارج از کار و درس و… است، می‌توانید مطمئنا بگویید که شک دارید و طرف مقابل به شما خیانت کرده است. در مقابل سند و مدرک‌هایی مثل گفته‌های دوستان، حتی اگر بگویند که با چشمان خودشان دیده‌اند یا فیلم گرفتن و… اصلا سند و مدرک معتبری نیستند. بنابراین تا زمانی که خودتان نشانه‌های درست و معتبری را ندیده‌اید، نباید شک کنید.

آیا قبلا سابقه خیانت داشته است؟

اگر شریک عاطفی‌تان قبلا هم سابقه خیانت داشته است، ممکن است دوباره تکرار شود اما صرفا فقط این دلیل، نمی‌تواند دلیل موجهی برای شک کردن باشد.

آیا موبایلش را از شما پنهان می‌کند؟

یکی از نشانه‌های خیانت این است که شخص موبایلش را پنهان می‌کند و اگر به آن نزدیک نشوید یا بخواهید قفل صفحه را باز کنید، شریک عاطفی‌تان عصبانی می‌شود یا اصرار دارد که موبایل یک وسیله شخصی است اما او به خودش اجازه می‌دهد که وارد اپلیکیشن‌های موبایل‌تان شود. البته این مورد در شرایطی صدق می‌کند که ازدواج کردید یا رابطه‌تان جدی شده است چون تا زمانی که رابطه جدی نباشد، او حق دارد که اجازه ندهد موبایلش را چک کنید چون هنوز مطمئن نیست که با شما ازدواج خواهد کرد یا خیر.

آیا او به سوالات جزئی‌تان پاسخ نمی‌دهد؟

اگر وقتی از او می‌پرسید که کجا بوده یا خوش گذشت یا خیر یا چرا دیر آمده است، اما او جوابی به شما نمی‌دهد و طفره می‌رود، می‌تواند یک زنگ خطر باشد.

آیا همیشه ادعا می‌کند که سرش شلوغ است و حتی وقت ندارد یک پیام برایتان بفرستد؟

اگر همیشه و هر روز شریک عاطفی‌تان ادعا می‌کند که آنقدر سرش شلوغ است و آنقدر وقت ندارد که حتی یک پیام سلام و احوال‌پرسی در طول روز به شما بدهد، می‌تواند نشانه عدم علاقه یا خیانت باشد. البته شرایط طرف مقابل را بسنجید. شاید به دلیل کار و تحصیل همزمان یا به دلیل مشکلات حاد، نمی‌تواند برایتان آنطور که انتظار دارید وقت بگذارد. بنابراین این نشانه به تنهایی نمی‌تواند به صورت قطعی نشانه خیانت باشد.

آیا موبایلش را همه جا با خود می‌برد؟

یکی از نشانه‌ها می‌تواند این باعث که او موبایلش را همه جا، حتی در سرویس بهداشتی یا حمام با خود می‌برد.

در اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های دوست‌یابی یا همسریابی، فعالیت دارد

اگر متوجه شدید که شریک عاطفی‌تان اخیرا در این اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کند و با افراد دیگر آشنا می‌شود، یکی از نشانه‌های واضح خیانت است.

افراد دیگر به او پیام می‌دهند

اگر روی صفحه موبایلش پیام‌های زنان یا مردان ناآشنایی را می‌بینید که حرف‌های رمانتیک یا بیش از حد صمیمانه به شریک عاطفی‌تان گفته است، می‌تواند نشانه خیانت باشد، مخصوصا اگر بارها تکرار شود.

سابقه دروغگویی و پنهان‌کاری دارد

این مورد هم می‌تواند باعث خیانت شود چون کسی که می‌تواند دروغ بگوید یا پنهان‌کاری کند، ممکن است خیانت کند و بتواند به صورت ماهرانه‌ای آن را مخفی کند.

سخن پایانی

اگر نشانه‌هایی را در شریک عاطفی‌تان دیدید و به او شک کردید که ممکن است در حال خیانت کردن به شما باشد، شاید به ذهن‌تان برسد که برای مطمئن شدن، شریک عاطفی‌تان را امتحان کنید. امتحان کردن خیانت، در برخی از فیلم‌های فضای مجازی دیده شده است و پیامدها و آسیب‌های زیادی دارد. هرگز رو به امتحان کردن شریک عاطفی‌تان نیاورید چون برای این کار، حتی دوستان صمیمی‌تان نیز قابل اعتماد نیستند و هیچ تضمینی در آن وجود ندارد. همچنین اگر شریک عاطفی‌تان متوجه شود که او را امتحان کردید، قطعا رابطه‌تان آسیب زیادی خواهد دید. به همین دلیل بهتر است با صحبت با روانشناس و بازگو کردن نشانه‌هایی که باعث شک شما شده است، روانشناس برایتان توضیح دهد و شما را مطمئن کند که آیا خیانتی رخ داده است یا خیر و اگر خیانت رخ داده است، چه کار باید بکنید؟ چگونه باید این موضوع را به شریک عاطفی‌تان بگویید که متوجه خیانت او شده‌اید و آیا به صلاح‌تان است که او را ببخشید و رابطه را ادامه دهید یا باید جدا شوید؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان