//
کدخبر: ۳۸۲۳۷۵ //
از ابتدای مهر‌ماه لغایت هفته پایانی دی‌ماه انجام گرفت؛

 ۱۶‌ هزار و ۸۴۳ کرمانشاهی خون اهدا کردند

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:از ابتدای مهر‌ماه سالجاری لغایت هفته پایانی دی‌ماه ۱۶‌ هزار و ۸۴۳ کرمانشاهی خون خود را اهدا کردند.

 ۱۶‌ هزار و ۸۴۳ کرمانشاهی خون اهدا کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم میرزاده در گفتگویی اختصاصی با فرتاک‌ نیوز اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا هفته پایانی منتهی به دی‌ماه تعداد ۲۰ هزار و ۹۳۹ نفر به اداره‌کل انتقال‌ خون استان مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۴۳ نفر موفق به اهدا خون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر بوده رشد داشته است.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد اهداکننده ۱۶ هزار و ۳۰۲ نفر خون و ۵۴۱ نفر پلاکت اهدا کرده‌اند.

IMG-20221223-WA0042

وی در ادامه با اشاره به اجرای پویش چتر زندگی در راستای اهدا خون در فصل زمستان نیز گفت: از آغاز اجرای این پویش تاکنون ۴۰۰۰ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

 به گفته میرزاده با‌توجه‌ به برودت هوا و شروع فصل سرد و کاهش ذخائر خونی، اداره کل انتقال خون استان نیازمند اهدا همه گروههای خونی و تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

انتقال خون

وی در پایان با اشاره به اینکه اهداکنندگان با هر بار اهدا خون، جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهند از هم استانی‌های عزیز درخواست کرد تا در این عمل خیرخواهانه انتقال خون را یاری دهند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان