//
کدخبر: ۳۸۲۰۲۷ //

سازمان سنجش خبر داد: توقف آزمون آیلتس از اول اسفندماه

با اعلام سازمان سنجش شرکت در آزمون آیلتس از اول اسفند ماه امسال متوقف می‌شود. حال باید دید توقف این آزمون تا چه زمانی ادامه داد؟

سازمان سنجش خبر داد: توقف آزمون آیلتس از اول اسفندماه
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان سنجش دلیل توقف آزمون آیلتس را نگرانی از تقلب و سازمان‌دهی مراکز برگزاری آزمون آیلتس اعلام کرد. بر این اساس ثبت نام برای شرکت در آزمون آیلتس از اول اسفند ماه امسال متوقف خواهد شد.

روابط‌ عمومی سازمان سنجش درباره حاشیه‌های برگزاری آیلتس توضیح داده است که به دلیل نگرانی از تقلب و همچنین برای سازمان‌دهی مراکز برگزاری آزمون آیلتس ثبت نام برای شرکت در آزمون آیلتس از اول اسفند ماه امسال متوقف خواهد شد. البته به گفته سازمان سنجش آزمون‌های ثبت‌نام شده تا پایان بهمن طبق برنامه برگزار می‌شوند.

واکنش‌ها به لغو برگزاری آزمون آیلتس

رئیس مرکز امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور گفته است: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت و ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس از اول اسفند ماه ۱۴۰۱ «به صورت موقت» متوقف شده است.

وی ادامه داد: آزمون‌‌های ثبت‌نام شده تا پایان بهمن ماه مطابق برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود. امیدواریم قبل از موعد ثبت‌نام جدید اقدامات پیش‌بینی شده به نتیجه برسد.

هزینه ثبت‌نام آیلتس

مسئول یکی از موسسات زبان‌آموزی که داوطلبان را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنند، می‌گوید: «اگر افراد پیش از این برای دی و بهمن ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند. در غیر این صورت ثبت‌نامی جدید صورت نمی‌گیرد.»

او ادامه می‌دهد: «فعلا و بر اساس آنچه به ما گفته‌اند ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت. باید منتظر اعلام رسمی سازمان سنجش و جزئیات بیشتر باشیم. با توجه به قیمت دلار احتمالا هزینه آزمون آیلتس افزایش پیدا کند.»

اما هزینه جدید آزمون آیلتس چقدر است؟ او در پاسخ به این سوال می‌گوید: «در حال حاضر هزینه آیلتس حدود 6 میلیون تومان است اما اگر تعرفه‌ها تغییر کند ممکن است هزینه جدید آزمون آیلتس تا سقف 11 میلیون تومان افزایش پیدا کند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان