//
کدخبر: ۳۸۱۳۵۵ //

قول رئیس سازمان سنجش به خانواده ها | زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور اعلام شد | قطع اینترنت آخرین گزینه ماست

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ۲۹ و ۳۰ دی ماه گفت: اختیار نحوه قطع اینترنت در روزهای کنکور با وزارت ارتباطات است.

قول رئیس سازمان سنجش به خانواده ها | زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور اعلام شد | قطع اینترنت آخرین گزینه ماست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر عبدالرسول پورعباس امروز ۱۷ دی‌ماه در نشست خبری در محل سازمان سنجش افزود: آزمون در پایان دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: کنکور سراسری در تیرماه هم برگزار می‌شود و این آزمون تقریبا حالت آزمایشی دارد و اگر نمره‌اش خوب شد که چه بهتر و اگر نه هم داوطلبان فرصت دوباره‌ای دارند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: آزمون سراسری از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به تاثیر قطعی معدل در ادامه راه فرد تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: سنجش امانت آزمون را حفاظت می‌کند. از همین رو شورای امنیت کشور برای تمام دستگاه‌ها موضوع کنکور را تعیین تکلیف کرد که امر آزمون سراسری را امر ملی تلقی شود.

پورعباس با اشاره به قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت: آخرین حلقه حفاظت و امنیت کنکور به بحث اینترنت مربوط می‌شود و در دستور العمل شورای امنیت نیز آمده است قطع سراسری یا نقطه‌ای. درخواست ما به دبیرخانه شورای امنیت می‌رود در صورت تصویب ابلاغ می‌شود. نحوه اجرای این موضوع نیز با وزارت ارتباطات است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این موضوع مطالبه داوطلبان است. بین ۸ تا ۹ میلیون درگیر آزمون هستند. سازمان سنجش تمام تلاش خود را کرده تا امنیت را به نقطه کمال برساند اما محدود کردن اینترنت بسته به تصمیم وزارت ارتباطات است. ما می‌خواهیم عکس یا فایلی ارسال و دریافت نشود. نمی‌خواهیم به طور مطلق قطع شود. نحوه اجرای این موضوع در اختیار وزارت ارتباطات است.

اتخاذ سه تصمیم مهم برای کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتخاذ سه تصمیم مهم برای کنکور گفت: بر اساس مصوبه وزارت علوم، روسای دانشگاه های معین هر استان به عنوان نماینده تام الاختیار و رئیس ستاد برگزاری آزمون در هر استان تعیین شدند.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه ۷۶۵ جلسه شورای امنیت کشور تمامی دستگاه‌های کشور برای کنکور همانند انتخابات تعیین تکلیف شدند. تفاوت موضوع با انتخابات در این است که در انتخابات اوراق خام هستند اما در کنکور اوراق شخصی سازی شده‌اند و از یک چاپخانه هوشمند سر جلسه آزمون ارسال می‌شوند.

پورعباس اظهار کرد: موضوع دیگر ارتقاء‌بخشی آزمون است. اکنون شبکه‌هایی سازماندهی شده‌اند که ما برای مقابله با آنها با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان کاری کردیم که هیچ یک از متخلفان نتواستند پا در دانشگاه بگذارند. با مکانیزم‌هایی که قبل، حین و بعد از آزمون انجام دادیم، سامانه‌هایی طراحی کردیم که جلوی ورودی غیر علمی به دانشگاه را بگیریم.

وی افزود: خانواده‌هایی داشتیم که برای پرداخت پول به این شبکه‌های تقلب و تبانی زندگی خود را فروخته‌اند. ما درک می‌کنیم که سه سال آخر تحصیل دانش‌آموز تحت تاثیر کنکور است و خانواده‌ها درگیر موضوع هستند. قول می‌دهیم امنیت آزمون را حفظ کنیم و خانواده‌ها نگران نباشند ضمن اینکه مراقبت کنند فریب این شبکه‌ها را نخورند که ممکن است تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون داشته باشند.

دستگاه‌های تقلب یاب پیشرفته‌تر شده‌اند

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: به طور طبیعی دستگاه‌های تقلب‌یاب پیشرفته‌تر شده‌اند و کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند و ما هم شبکه ها را رصد کرده ایم و اشراف اطلاعاتی داریم و لیست تمامی افرادی که حتی یک تماس اولیه یا ثانویه با آن شبکه ها داشته اند را داریم. حتی اگر پولی رد و بدل نشده باشد. از خانواده ها هم می خواهیم که جلوی این کار را بگیرند برخی مواقع داوطلب علاقه ای ندارد اما خانواده با این شبکه‌ها ارتباط می‌گیرند که دلیل آن هم علاقه به تحصیل فرزند در یک رشته خاص است.

نقطه آخر قطعی اینترنت است

وی افزود: ما همه موارد را پیش‌بینی کرده‌ایم و نقطه آخر قطعی اینترنت است. ما نمی‌خواهیم عکسی برود و بیاید. از نظر فنی این موضوع در اختیار وزارت ارتباطات است. نمی‌خواهیم کسی بتواند عکسی بگیرند چرا که در یک ثانیه آن را ارسال می‌کنند. افرادی توسط شبکه‌های متقلب استخدام شده‌اند که در جلسه کنکور شرکت کنند و این کار را انجام دهند. ما در سال گذشته راه برگشت فایل را مطلقا بستیم.

پورعباس اظهار کرد: ما می‌دانیم که شبکه اینترنت بسیار حساس است و بسیاری از فعالیت‌های مردم به آن بستگی دارد اما تقاضای ما سه ساعت برگزاری کنکور و قطعی شبکه اینترنت تلفن همراه است و به موضوع اینترنت ثابت ربطی ندارد. ضمن اینکه مسئله فنی موضوع مهم است.

به زودی آزمون‌های الکترونیک را اجرایی می‌کنیم

پورعباس اضافه کرد: به زودی آزمون‌های الکترونیک را اجرایی می‌کنیم تا اگر تست‌ها را موفقیت‌آمیز طی کرد آن را اجرایی کنیم. برای استانداردسازی حوزه‌های آزمونی فقط مراکز استان‌ها مدنظر نیست بلکه باید در هر شهرستان زیرساخت‌ها را تامین کنیم که این کار با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در حال انجام است.

وی درباره سوابق تحصیلی رشته‌های هنر گفت: مجوز گرفته‌ایم که برای رشته‌های هنر اگر سوابق تحصیلی ایجاد نشده بود از نمره کنکور استفاده شود.

آغاز توزیع کارت کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان توزیع کارت اولین مرتبه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲، روز یکشنبه ۲۵ دی ماه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان‌سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان با توجه به اطلاعات روی کارت خود می‌توانند از محل و زمان برگزاری آزمون مطلع شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان