//
کدخبر: ۳۷۶۹۰۸ //

مهارت هایی که هر نویسنده ی محتوا باید داشته باشد

یکی از مشاغلی که در بازار کار امروز موردتوجه کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفته است، شغل نویسندگی است.

مهارت هایی که هر نویسنده ی محتوا باید داشته باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای معرفی محصولات و خدمات خود، نیاز به تولید محتوای متنی دارند. به شکلی که هم‌اکنون می‌توان آگهی‌های استخدام تولید محتوا دورکاری، تمام‌وقت، پروژه‌ای و پاره‌وقت را جزء پر تقاضاترین آگهی‌های استخدامی در کشور دانست. 

یک نویسنده برای وبلاگ نویسی و تولید محتوای خوب باید مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها را به کار گیرد. با شناخت و تقویت مهارت های نویسندگی، شما هم می‌توانید یک محتوای خوب و اثربخش تولید کنید. در این مقاله، به بررسی مهارت‌هایی که هر نویسنده محتوا باید داشته باشد خواهیم پرداخت. 

معرفی شغل نویسندگی و تولید محتوا 

با مراجعه به سایت‌های مختلف، احتمالا با نوشته‌ها و توضیحات مختلفی مواجه می‌شوید. متون مورداستفاده در وب‌سایت‌ها، عموما به ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدمات شرکت‌ها پرداخته یا جنبه آموزشی دارند. در حقیقت بدون ارائه یک محتوای خوب، فروش محصولات یا خدمات کار بسیار دشواری خواهد بود. همچنین تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی، می‌تواند آمار بازدید از سایت‌ها را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. 

به همین دلیل است که سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف اقدام به انتشار آگهی‌های استخدام تولید محتوا دورکاری، تمام‌وقت یا پاره‌وقت می‌کنند. یک نویسنده ی خوب با تولید محتوای متنی جذاب، آموزنده یا سرگرم‌کننده، مسئول ارائه اطلاعات موردنظر شرکت‌ها و سازمان‌ها در وب‌سایت‌ها، شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها است. 

یک کارشناس تولید محتوا با تولید محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی، رسانه‌های دیجیتال و سنتی، می‌کوشد تا نظر مخاطبان موردنظر شرکت را جلب نماید. امروزه کسب‌وکارها با استخدام تولید محتوا دورکاری، تمام‌وقت یا پاره‌وقت، به دنبال تعامل بیشتر با مشتریان بالقوه و فعلی خود هستند. 

در شغل نویسندگی و تولید محتوا، تولید محتوا برای صفحات سایت شرکت‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌ها و شبکه های اجتماعی شرکت، موردتوجه کارفرمایان قرار دارند. برای کار در شغل نویسندگی باید با مهارت های نویسندگی و مهارت‌های موردنیاز بازار کار آشنایی لازم را داشته باشید. در ادامه این مقاله، به ارائه توضیحات بیشتر درباره مهارت‌های موردتوجه برای استخدام کارشناس تولید محتوا به‌صورت دورکاری، تمام‌وقت، پاره‌وقت یا پروژه‌ای خواهیم پرداخت. 

شرایط و مهارت‌های موردتوجه برای استخدام تولید محتوا دورکاری 

شغل نویسندگی با روحیه جستجوگری و کنجکاوی گره‌خورده است. به‌عنوان یک نویسنده ی خوب، آگاهی از اخبار و اطلاعات دنیای پیرامون در حوزه‌های مختلف، موضوعی ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای شما خواهد بود. 

در شغل نویسندگی به تولید محتوا برای فروش محصولات یا خدمات شرکت پرداخته یا با ارائه مطالب آموزشی یا سرگرم‌کننده، آمار بازدید از سایت را افزایش خواهید داد. برای این منظور یک نویسنده ی خوب باید ضمن آشنایی با حوزه کاری موردنظر شرکت، از جدیدترین اخبار روز مطلع باشد. 

تنها در این صورت است که به‌عنوان یک نویسنده می‌توانید با وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای رسانه‌های مختلف، در جهت اهداف شرکت حرکت کرده و نظر کارفرما را جلب نمایید. به همین دلیل است که شرکت‌ها برای استخدام تولید محتوا دورکاری، تمام‌وقت یا پاره‌وقت، به روحیه جستجوگری کارجویان توجه ویژه‌ای دارند. در ادامه برخی دیگر از مهم‌ترین شرایط و مهارت‌های موردتوجه در شغل نویسندگی آورده شده است: 

آشنایی به زبان انگلیسی 

خلاقیت و ایده‌پردازی 

توانایی تولید محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو 

آشنایی با اصول نگارش 

مدیریت زمان 

آشنایی با مفاهیم بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا 

مسئولیت‌پذیری 

آشنایی با نحوه انتشار محتوا در وب‌سایت و شبکه های اجتماعی 

تجربه کاری مرتبط در شغل نویسندگی 

آشنایی به زبان انگلیسی 

یک نویسنده ی خوب برای تولید محتوا، نیاز به جمع‌آوری اطلاعات درباره موضوع موردنظر خود دارد. این اطلاعات می‌تواند از منابع داخلی یا خارجی جمع‌آوری‌شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد. درنتیجه آشنایی به زبان انگلیسی، می‌تواند کمک فراوانی به تولید محتوا برای سایت‌ و شبکه های اجتماعی شرکت نماید. 

خلاقیت و ایده‌پردازی 

بدون تردید خلاقیت یکی از مهم‌ترین مهارت های نویسندگی است. همچنین خلاقیت یکی از فاکتورهای موردتوجه برای تبدیل مخاطب به مشتری است. یک نویسنده ی خوب با استفاده از تکنیک‌های خلاقیت و ایده‌پردازی در محتوای خود، می‌تواند محتوایی جذاب و منحصربه‌فرد را برای مخاطبان تولید کرده و میزان تعامل مخاطبان با محتوای تولیدشده را افزایش دهد. به شکلی که با افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، اهداف شرکت در حوزه فروش برآورده خواهند شد. 

در حقیقت استفاده از تکنیک خلاقیت در تولید محتوا، کاربرد فراوانی در مقاصد تجاری و تبلیغاتی شرکت دارد. خلاقیت در استفاده از کلمات برای تولید متن‌ها، شعارها و تیترهای جذاب، موضوعی است که از آن با عنوان کپی رایتینگ (Copywriting) یاد می‌شود. 

معمولا در آگهی‌های استخدام تولید محتوا دورکاری، تمام‌وقت یا پاره‌وقت جهت کپی رایتینگ، علاوه بر خلاقیت به مواردی مانند توانایی شناخت مخاطب و آگاهی از حوزه کاری موردنظر شرکت، اشاره می‌شود. 

توانایی تولید محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو 

معمولا این‌طور تصور می‌شود که در شغل نویسندگی، تنها معیار برای تولید محتوا مخاطبان هستند. هرچند هدف اصلی از تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها جذب مشتریان بیشتر و تبدیل مخاطب به مشتری است، اما امروزه محتوای خوب به محتوایی گفته می‌شود که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. 

به همین دلیل است که در هنگام استخدام نویسنده یا کارشناس تولید محتوا، به آشنایی کارجویان با اصول سئو توجه ویژه‌ای می‌شود. به‌عنوان یک نویسنده ی خوب باید توانایی جستجوی کلمات کلیدی برای موضوع موردنظر خود را داشته باشید. همچنین نحوه استفاده از کلمات کلیدی در متن، لینک سازی داخلی و خارجی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، می‌تواند به تولید محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو کمک فراوانی نماید. 

فراموش نکنید که محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، می‌تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجویی مانند گوگل افزایش دهد. به شکلی که محتوای بهینه سازی شده، تأثیر مستقیم و پایداری بر میزان بازدید مخاطبان از سایت خواهد گذاشت. درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام کارشناس تولید محتوا، حتما به یادگیری روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بپردازید. 

آشنایی با اصول نگارش متن: شرط لازم برای استخدام تولید محتوا دورکاری 

یکی از مهم‌ترین مهارت های نویسندگی، آشنایی با اصول نگارشی است. به‌عنوان یک نویسنده ی خوب می‌توانید با رعایت اصول نگارش در متن، جملاتی واضح، قابل درک و روان را به مخاطبان خود ارائه دهید. اگرچه استفاده از تکنیک خلاقیت و ارائه اطلاعات جدید، می‌تواند متن شما را به محتوای خوب تبدیل نماید، اما بدون رعایت اصول نگارشی، متن شما جذابیت خود را برای مخاطبان از دست خواهد داد. 

رعایت اصول نگارش مانند کاربرد صحیح ویرگول، نقطه و علامت تعجب در متن، نه‌تنها موجب راحت‌تر خوانده شدن جملات می‌شود، بلکه موجب ایجاد تصویری روشن از منظور نویسنده در ذهن مخاطب شده و متن را برای وی به‌یادماندنی خواهد کرد. اگر به اصول خوانایی تسلط داشته باشید و اصول نگارشی را رعایت کنید، قطعا به‌عنوان یک نویسنده‌ حرفه‌ای شناخته خواهید شد. 

جمع‌بندی 

یکی از انواع آگهی‌های استخدامی که روزانه در سایت‌های کاریابی منتشر می‌شود، آگهی استخدام تولید محتوا دورکاری، پاره‌وقت یا تمام‌وقت است. کسب‌وکارها برای تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی جهت انتشار در وب‌سایت‌ها، شبکه های اجتماعی و سایر رسانه‌ها، به استخدام نویسنده و کارشناس تولید محتوا نیاز دارند. 

وبلاگ نویسی حرفه‌ای و تولید محتوای متنی جذاب برای تبلیغات و کپی رایتینگ، نیازمند داشتن مهارت های نویسندگی و تجربه کاری است. در این مقاله با معرفی برخی از مهم‌ترین مهارت‌های موردتوجه در شغل نویسندگی، کوشیدیم تا شما را برای ورود حرفه‌ای به بازار کار این حرفه یاری نماییم. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان