//
کدخبر: ۳۷۳۲۴۱ //
روانشناسی رنگ

میخوای بدونی همسر ایده آلت کیه؟ رنگ مورد علاقه ات رو بگو تا بهت بگم!

شاید خودتان متوجه نباشید، اما رنگ بر خلق و خو و انتخاب‌هایتان اثر می‌گذارد. در واقع بسیاری از برندهای بزرگ برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان‌شان، از روانشناسی رنگ در برندینگ و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برای مثال رنگ قرمز عموماً تداعی کننده‌ی هیجان، اشتیاق و اضطرار است، به همین دلیل است که فروشندگان از رنگ قرمز برای اعلام کردن حراجی‌هایشان استفاده می‌کنند.

میخوای بدونی همسر ایده آلت کیه؟ رنگ مورد علاقه ات رو بگو تا بهت بگم!
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان بر این باوراند که می‌توانیم اصول روانشناسی را بر روی مسائلی که برایمان مهم هستند، پیاده کنیم.

بنابراین اگر درصدد جذب یک نفر هستید یا می‌خواهید رابطه‌تان را گرم و جذاب نگه دارید، می‌توانید از روانشناسی رنگ کمک بگیرید. روانشناسی رنگ به واکنش‌های ذهنی و هیجانی‌ای می‌پردازد که افراد در مواجهه با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهند.

رنگ بعنوان وسیله‌ای برای انتقال پیام

روانشناسی رنگ

رنگ فرم بدون واسطه‌ای از ارتباط غیرکلامی است. ما انسان‌ها با لباس‌ها و زیورآلاتی که انتخاب می‌کنیم، همواره از رنگ برای انتقال پیام عشق و گیرایی استفاده می‌کنیم.

این انتخاب‌ها گاهی اوقات مبتنی بر غریزه است، اما گاهی اوقات رنگ مورد نظر را با فکر و آگاهی بیشتری انتخاب می‌کنیم. اگر می‌خواهید از  روانشناسی رنگ  برای پیشرفت در زندگی عشقی‌تان استفاده کنید، باید بدانید رنگ‌های خاصی وجود دارند که به برقرار شدن حال و هوای عاشقانه کمک می‌کنند.

زمانی که برای نورپردازی، پرده‌ها، رنگ دیوارها و بقیه‌ی دکوراسیون از رنگ‌های خاص در اتاق، احتمالاً در اتاق خواب، استفاده می‌کنید، انرژی ارتعاشی در اتاق افزایش پیدا می‌کند. این پویایی به واکنشی بصری می‌انجامد. چشم‌های ما رنگ را می‌بیند و مغزمان آنچه را که می‌بینیم، به واکنشی شیمیایی تبدیل می‌کند؛ واکنشی که می‌تواند احساسات مثبت تداعی کننده‌ی عشق، هیجان و جذابیت را تولید کند.

روانشناسی رنگ در رابطه  

در ایم بخش با توصیه‌های کارشناسان برای استفاده از روانشناسی رنگ در روابط عاشقانه آشنا می‌شوید.

۱- رنگ آبی می‌تواند راه ارتباطی را باز کند

شاید در وهله‌ی اول فکر کنید که آبی رنگ مناسبی برای جذب عشق نیست، اما آبی رنگ فوق‌العاده‌ای برای رابطه‌های عاشقانه است. آبی نمایانگر ارتباط است و راه‌های ارتباطی را برای کشف تمام احتمالات باز می‌کند. به علاوه رنگ آبی نماد وفاداری، اعتماد و قوه‌ی درک است. احاطه شدن با رنگ آبی بستر مناسبی را برای برقراری یک ارتباط شفاف و صادقانه فراهم می‌سازد.

۲ـ از رنگ سبز می‌توانید برای پردازش احساسات و ترمیم رابطه استفاده کنید

رنگ سبز برای بسیاری یادآور حسادت است. اما رنگ سبز می‌تواند در پردازش احساساتی که درباره عشق و رابطه‌تان دارید، به شما کمک کند. پوشیدن لباس سبز یا به رنگ سبز درآوردن اتاق خواب ً  کمک به جبران گذشته و ترمیم رابطه‌تان می‌کند تا با پشت سر گذاشتن گذشته بتوانید به آینده‌تان فکر کنید. ضمناً رنگ سبز آرامش را القاء  می‌کند.

۳ـ بنفش می‌تواند آرامش‌بخش باشد

وقتی رنگ بنفش را در لباس یا محیط اطراف‌تان به کار می‌برید، این رنگ احساس آرامش و وفاداری را در شما ایجاد می‌کند. بنفش رنگ فوق‌العاده‌ای برای به کار بردن در اتاق خواب است، به خصوص اگر می‌خواهید قبل از خواب با همسرتان رابطه برقرار کنید. این رنگ آرامش‌بخش گفتگوهای صمیمانه را بسیار راحت‌تر می‌کند. همچنین اگر مدیتیشن انجام می‌دهید یا می‌خواهید عشق‌تان را ابراز کنید، بنفش رنگ مناسبی برای مدیریت کردن احساسات معنوی‌تان خواهد بود.

۴ـ کرم و خرمایی برای یک شروع تازه به شما و عشق‌تان کمک می‌کند

با استفاده از رنگ‌های مناسب می‌توانید خودتان یا فرد دیگری را آماده کنید. اگر دوران سختی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اید، رنگ کرم می‌تواند بیانگر این باشد که خواستار شروع تازه‌ای هستید و رنگ خرمایی دوستانه و خوش‌برخورد بودن‌تان را نشان می‌دهد. با این هدف که آمادگی خود و همسرتان را برای یک شروع تازه اعلام کنید، از این رنگ‌ها استفاده کنید. البته رنگ‌ها معجزه نمی‌کنند، خودتان هم باید تلاش کنید تا پیامی که از رنگ‌ها دریافت می‌کنید، تحقق پیدا کند.

۵ـ صورتی و سرخابی مهر و محبت بیشتری را به رابطه‌تان تزریق می‌کند

فکر کردن درباره‌ی یک رنگ خاص می‌تواند احساسات و افکار خاصی را تولید کند. برای مثال صورتی نرمی، محبت و ملایمت را به یاد می‌آورد. وقتی به رنگ صورتی فکر می‌کنید، این احساسات در شما بیدار می‌شود و می‌تواند شما را وادار به حرکت کند. همچنین صورتی به شما کمک می‌کند که خودتان و همسرتان را در حال و هوای عاشقانه‌ای قرار دهید و به این ترتیب تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی را برای هم رقم بزنید. به علاوه صورتی ملایم به رسیدن به تعادل کمک می‌کند.

۶ـ محیط‌های نارنجی و زرد به گفتگوهای عاشقانه‌ی پرشور دامن می‌زند

وقتی با همسر یا نامزدتان قرار می‌گذارید، سعی کنید محلی را انتخاب کنید که سایه‌های گرم و زنده‌ای از رنگ‌های زرد و نارنجی در آن به کار رفته باشد. این رنگ‌های زنده جرقه‌ی گفتگوهای خاطره‌انگیزی را روشن می‌کنند. ضمناً نارنجی حس شیطنت و بازیگوشی را بیدار می‌کند. نارنجی رنگ فوق‌العاده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا چشمان عشق‌تان را با درخشش شخصیت دوست‌داشتنی‌تان خیره کنید.

۷ـ قرمز جنبه‌ی هیجانی‌تر و جذاب‌تر رابطه‌تان را آشکار می‌کند

همه می‌دانند که رنگ قرمز تداعی کننده‌ی جذابیت و شور و اشتیاق آتشین است. به علاوه قرمز نمایانگر اعتماد به نفس، سرزندگی، هیجان و انرژی است. بنابراین اگر می‌خواهید تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده را به رابطه‌تان تزریق کنید، رنگ قرمز را در اطراف‌تان فراموش نکنید که غوغا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان