//
کدخبر: ۳۶۷۳۰۲ //
ترشی | ترشی لیته | ترشی لیته مخلوط

ترشی لیته مخلوط خوشمزه و تند فوری به روش بازاری را این طوری درست کن

ترشی لیته مخلوط یکی از ترشی های خوشمزه و لذیذی است که می توانید در منزل درست کنید و در کنار انواع غذاها آن را سرو کنید.

ترشی لیته مخلوط خوشمزه و تند فوری به روش بازاری را این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

ترشی لیته مخلوط را به روش های مختلف و با مواد مختلفی درست می کنند. این ترشی را می توانید هم به شکل ریز خرد کنید، هم با چرخ گوشت آن را چرخ کنید.

ترشی لیته مخلوط

مراحل دستور تهیه ترشی لیته مخلوط

مرحله اول

برای درست کردن این ترشی، ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و به شکل ریز خرد می کنیم. بعد آن را در یک قابلمه ریخته و حدود 2 لیوان سرکه و 2 لیوان آب بهش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا حدود 5 دقیقه ای بجوشد و بادمجان ها نرم و پخته شوند. بعد از پخته شدن بادمجان، آن را داخل آبکش می ریزیم تا آب و سرکه اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

در ادامه هویج ها را پوست گرفته و به شکل نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ظرف دیگری کلم را هم خیلی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

فلفل های تند و شیرین را هم به صورت ریز خرد می کنیم و بعد سیرها را هم پوست گرفته و داخل دستگاه میکسر پوره می کنیم و آن ها را هم کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

وقتى بادمجان کاملا خنک شد، آن را داخل ظرف بزرگی می ریزیم و به ترتیب مواد خرد شده را بهش اضافه می کنیم. بعد سیاهدانه، زردچوبه، نعناع خشک، سبزى خشک معطر و پودر گلپر را هم به مواد ترشی اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در انتها در یک ظرف حدود یک لیتر آب و یک و نیم لیتر سرکه را با مقدار لازم نمک مخلوط می کنیم و وقتی نمک و سرکه آن مناسب بود، آن را به ترشی اضافه کرده و مواد ترشی را به خوبی هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

مرحله هفتم

ترشی آماده شده را در ظرف های شیشه ای یا پلاستیکی می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در محیط آشپزخانه می گذاریم تا برسد. بعد از چند روز ترشی را در یخچال نگهداری و استفاده می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان