//
کدخبر: ۳۶۳۸۹۵ //

۷ فرودگاه خطرناک جهان ! + تصاویر باورنکردنی

از آنجایی که معمولا فرودگاه ها در خارج از شهر و در مناطق کوهستانی ساخته می شوند، به کار بردن اصول امنیتی در فرودگاه کار سختی به شمار می آید.

7 فرودگاه خطرناک جهان ! + تصاویر باورنکردنی
به گزارش فرتاک نیوز،

در بین فرودگاه های ساخته شده در جهان، تعداد فرودگاه خطرناک و یا با معماری عجیب کم نیست. وقتی نام فرودگاه برده می شود مسافران به نهایت خطری که فکر می کنند سقوط هواپیماست اما هیچ کس از خطری که فرودگاه ها می توانند داشته باشند خبر ندارد.

یک فرودگاه خطرناک می تواند باند فرودی از جنس یخ و شن داشته باشد و یا در دامنه یک کوه قرار گرفته باشد که فرود و پرواز در این فرودگاه ها یکی از چالش های بزرگ برای خلبان هاست. در این خبر شما با لیستی از 7 فرودگاه خطرناک جهان آشنا می شوید.

۱. فرودگاه لوکلا، نپال

فرودگاه لوکلا در نپال که در خومبو، منطقه سولوخومبو واقع شده است، در ژانویه ۲۰۰۸ به افتخار دو نفر اول که قله اورست را فتح کردند، به فرودگاه تنزینگ هیلاری تغییر نام داد. افرادی که از کوه اورست بازدید می‌کنند اغلب از این فرودگاه نپال استفاده می‌کنند. این فرودگاه برای بیش از ۲۰ سال متوالی به عنوان خطرناک‌ترین فرودگاه جهان رتبه بندی شده است. این فرودگاه در ارتفاع (۲۴۳۸ متری) قرار دارد. نوارهای فرود و برخاست بسیار کوتاه هستند و فرودگاه برق بسیار کمتری دارد و عملا هیچ ویژگی مدرن کنترل ترافیک هوایی وجود ندارد. فرود دشوار است، زیرا خلبان باید در منطقه تپه‌ای در بادهای تند با کاهش دید حرکت کند. گفته می‌شود که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کمپ اصلی کوه اورست، مرتفع‌ترین فرودگاه است، فرودگاه لوکلا قطعا رتبه دوم را دارد!

9O8RKNk72Zan

۲. فرودگاه کورشول، فرانسه

این فرودگاه در فرانسه با تنها ۵۳۷ متر یکی از کوتاه‌ترین باندهای جهان شناخته می‌شود. این فرودگاه برای افرادی است که می‌خواهند در کوه‌های آلپ اسکی کنند و از این رو در میان کوه‌ها قرار دارد. خلبانان علاوه بر پیمایش در این کوه‌ها باید هواپیما را در زوایای تند فرود بیاورند تا سرعت هواپیما کاهش یابد.

xvk8MjuPLF0p

۳. فرودگاه بین المللی تونکانتین، هندوراس

فرودگاه بین المللی تونکانتین در ۶ کیلومتری مرکز تگوسیگالپا، هندوراس واقع شده است. این فرودگاه یک فرودگاه مدنی و نظامی است. این فرودگاه خطرناک در برنامه «اکستریم‌ترین فرودگاه‌ها» به لیست خطرناک‌ترین فرودگاه‌ها اضافه شد. از آنجایی که فرودگاه در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، خلبان باید تمهیدات خاصی را برای جلوگیری از برخورد با کوه‌ها انجام دهد. باند فرودگاه نیز بسیار کوتاه است و باعث توقف ناگهانی هواپیما می‌شود.

WB7IVjlDWatD

۴. فرودگاه بین‌المللی بارا، اسکاتلند

فرودگاه بین‌المللی بارا که به نام فرودگاه بارا ائولگاری نیز شناخته می‌شود، در اسکاتلند در شمالی‌ترین نقطه جزیره بارا در خلیج ترایگ مور واقع شده است. این فرودگاه منحصربه‌فرد خطرناک با باندی کوتاه، از ساحل به عنوان باند خود نیز استفاده می‌کند و بدون شک تنها فرودگاهی در جهان است که این کار را انجام می‌دهد.

xSqj0cQPtQTg

۵. فرودگاه آگاتی، لاکشادویپ، هند

فرودگاه آگاتی که در قلمرو اتحادیه لاکشادویپ، در انتهای جنوبی جزیره آگاتی واقع شده است، تنها فرودگاه در لاکشادویپ است که به ۳۶ جزیره توریستی محلی هند خدمات رسانی می‌کند که فرودگاه آگاتی نواری از زمین است که در آب‌های آبی وجود دارد. طول این نوار فقط ۴۰۰۰ فوت است که آن را به منطقه‌ای پرخطر تبدیل می‌کند.

9JEP6Vb0yxjp

۶. فرودگاه کای تاک، هنگ کنگ

کای تاک تا سال ۱۹۹۸ فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ بود و پس از آن بسته شد و فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ جایگزین آن شد.

این یکی از ترسناک‌ترین فرودگاه‌ها با فرود و برخاستن خطرناک به دلیل بادهای متقاطع است که به طور مداوم می‌وزد. این واقعیت که فرودگاه توسط یک منطقه تپه‌ای احاطه شده است، آن را ترسناک‌تر و همچنین یک نقطه شایسته در لیست خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان می‌کند!

0zzlUhyj1PS5

۷. فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا

فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا فرودگاه اصلی جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب است. این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در جهان است. قبل از فرود، هواپیماها بر فراز یک ساحل و برخی جاده‌ها پرواز می‌کنند که به سختی از دسترس زمین دور هستند. یک هواپیمای معمولی تا سایز بزرگ به حداقل ۸۰۰۰ فوت باند فرود نیاز دارد که این فرودگاه تنها ۷۰۰۰ دارد و آن را به یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل می‌کند.

FBhHOlt5TdL3

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان