//
کدخبر: ۳۶۳۷۴۱ //

والدین جدی بگیرند / سه سوال مهم از کودکان قبل از خواب شبانه

کودکان وقتی که شروع به ارتباط برقرار کردن با محیط خود می‌کنند، در واقع شروع به کسب تجربه های نه چندان بزرگ اما مهم خواهند کرد. در مسیر کسب تجربه باید والدین همراه آنها باشند. تا به آنها کمک کنند آنچه را که تجربه میکنند درک کنند.

والدین جدی بگیرند / سه سوال مهم از کودکان قبل از خواب شبانه
به گزارش فرتاک نیوز،

کودکان وقتی که شروع به ارتباط برقرار کردن با محیط خود می‌کنند، در واقع شروع به کسب تجربه های نه چندان بزرگ اما مهم خواهند کرد. در مسیر کسب تجربه باید والدین همراه آنها باشند. تا به آنها کمک کنند آنچه را که تجربه میکنند درک کنند و شیوه برخورد با آنها را نیز یاد گرفته و دچار ناکامی و ناراحتی در دوره کودکی خود نشوند.

در اینجا 3 سوال مهم که در پایان روز و قبل از خواب باید از فرزندتان بپرسید را برای شما آماده کرده ایم :

1- امروز برای اولین بار چه چیزی را یاد گرفتی ؟

جواب این سوال در واقع اشتیاق فرزند شما را برای کنجکاوی و جست و جو و یادگرفتن و خلاق بودن افزایش می‌کند. به این صورت که کودک در روز های بعدی به دنبال یادگیری چیز های جدید خواهد بود. در طولانی مدت نیز توانانی این را پیدا خواهد کرد که چه چیزی برای یادگیری لازم است و در آینده به او کمک خواهد کرد.

2- امروز چه چیزی باعث خوشحالی تو شد ؟

جواب این سوال باعث می‌شود که فرزندتان به زبیایی های زندگی فکر کند و اتفاق های کوچک و بزرگی که باعث شادی او می‌شود را بشناسد. همچنین این سوال به فرزندن شما می‌آموزد که شکرگذار باشد و نسبت به آنچه که هر روز به او امید و شادی میدهد شکرگذار باشد. البته برای یادگیری هرچه بهتر شکرگذاری باید والدین نیز در این مسیر همراه آن ها باشند و به آنها کمک کنند.

3- چه چیزی امروز باعث ناراحتی تو شد ؟

جواب این سوال به فرزندتان یاد می‌دهد که غم ها و ناراحتی ها بالاخره تمام خواهد شد و همیشه پایدار نخواهد بود. همچنین کودکان به این نکته پی خواهند برد که غم و ناراحتی جزئی از زندگی انسان هستند و باید سعی کرد با آنها کنار آمد و یا در جهت حل آنها قدم برداشت. همین سوال نیز به نوبه خود ضرورت یادگیری فرایند حل مسئله را به کودکان روشن می‌کند که والدین باید در یاد دادن آن تلاش کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان