//
کدخبر: ۳۶۳۶۱۲ //

آیا گوش دادن به موسیقی به شما در مطالعه کمک می کند؟

گوش دادن به موسیقی ابزاری است که می تواند عملکرد را هنگام مطالعه افزایش دهد

آیا گوش دادن به موسیقی به شما در مطالعه کمک می کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گوش دادن به موسیقی در ساعات مطالعه برای بسیاری از افراد عادی است، اما باید در نظر داشته باشید که همه افراد به یک شکل به محرک های شنیداری پاسخ نمی دهند.

به عنوان مثال، برخی از افراد برای تمرکز بر مطالعات خود به محیطی آرام نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر برای بهبود حافظه خود به موسیقی ملایم نیاز دارند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، توانایی تمرکز است. یعنی همه افراد نمی توانند در یک سطح این کار را انجام دهند. طبیعی است که برخی بتوانند در یک محیط شلوغ مطالعه کنند در حالی که در برخی کوچکترین صدا تمرکز آن ها را مختل می کند.

گوش دادن به موسیقی در هنگام مطالعه

1. گوش دادن به موسیقی با صدای متوسط

هنگام گوش دادن به موسیقی با صدای متوسط، مغز می تواند بر مطالعه تمرکز کند. در این مورد، یک اثر آرامش بخش نیز ایجاد می کند. بنابراین، سطح فرسودگی ذهنی کاهش می یابد.

2. موسیقی کلاسیک

علم انواع خاصی از ملودی ها را ترویج می کند، بنابراین می توانید با موسیقی کلاسیک شروع کنید و نتایج را خودتان ببینید.

3. یک لیست پخش داشته باشید

داشتن یک لیست پخش طولانی یا به اصطلاح پادکست برای جلوگیری از اتلاف وقت شما بسیار موثر خواهد بود. 

دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد طی مطالعاتی که انجام داد مزایای موسیقی کلاسیک برای مغز را در سال 2007 به اثبات رساند و موارد زیر را آشکار کرد:

این نوع موسیقی باعث حفظ و تفسیر اطلاعات می شود. این به این دلیل است که ملودی های موزون با صدای متوسط باعث افزایش تمرکز فرد می شود.

موسیقی کلاسیک مانند تمرین روی مغز تأثیر می گذارد. بنابراین، گوش دادن به موسیقی کلاسیک در طول زمان مطالعه، نواحی مغز را که شامل توجه، تفسیر و پیش‌بینی رویداد است، تقویت می‌کند.

این یافته ها حاکی از آن است که افرادی که در حین تحصیل به این نوع موسیقی گوش می دهند در زمینه تحصیلی عملکرد بهتری خواهند داشت. این به این دلیل است که مغز آنها توانایی تفسیر بهتر اطلاعات جدید را به دست می آورد .

یک مطالعه جدیدتر که در سال 2019 انجام شد، نشان داد که موسیقی مراکز لذت عصبی را فعال می کند. همچنین نشان می دهد که موسیقی مورد علاقه مردم انگیزه آنها را افزایش می دهد.

این نکات موثر به شما در بهبود تمرکز کمک می کند:

نوعی از موسیقی را انتخاب کنید که توانایی‌های فکری شما را افزایش دهد.

با تلفن همراه خود موسیقی پخش نکنید زیرا شما را مجبور می کند آن را نزدیک خود نگه دارید که موجب حواس پرتی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان