//
کدخبر: ۳۶۳۱۰۳ //

۷ درمان خانگی برای تقویت رگ های خونی

تقویت رگ های خونی از اختلالات گردش خون جلوگیری می کند.

7 درمان خانگی برای تقویت رگ های خونی
به گزارش فرتاک نیوز،

سیستم گردش خون باید تمیز و قوی باشد تا از بیماری های خاص جلوگیری کند که از کلسترول بالا گرفته تا لخته شدن خون یا حملات قلبی را شامل می شود.

رگ های خونی ما بخش بسیار مهمی از بدن ما هستند و ارزش مراقبت از آنها را دارد. 

304c458f-4258-43b3-b890-16dc997b37da

رگ های خونی چیست؟

رگ‌های خونی ساختارهای توخالی و لوله‌ای هستند که خون را از قلب حمل می‌کنند و آن را در سراسر بدن جمع می‌کنند. آنها به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

شریان ها

شریان ها خون را از قلب به اندام ها می برند و اکسیژن و مواد مغذی را حمل می کنند . آنها ضخیم و الاستیک هستند زیرا باید فشار زیادی از خون اکسیژن دار را تحمل کنند.

ماهیچه های دیواره ها منقبض و منبسط می شوند تا فشار خون و میزان خونی که به هر اندام می رسد را کنترل کنند.

مویرگ ها

این رگ ها دارای دیواره بسیار نازک هستند و می توانند بین شریان ها و سیاهرگ ها ارتباط برقرار کنند . آنها مواد را بین بافت ها و خون جابه جا می کنند.

رگها

سیاهرگ ها رگ های خونی هستند. سیاهرگ‌ها خون را برعکس از شریان‌ها، از اندام‌ها به قلب و سپس به ریه‌ها می‌برند تا دی اکسید کربن را با اکسیژن مبادله کنند .

آنها دریچه های یک طرفه دارند که از جریان خون به عقب جلوگیری می کند.

بنابراین، به طور خلاصه، مسیری که خون طی می کند قلب، شریان ها، مویرگ ها، سیاهرگ ها و دوباره قلب است.

غذاهای تقویت کننده رگ های خونی

یک رژیم غذایی سالم برای اینکه بدن ما در شرایط عالی قرار گیرد ضروری است. این در مورد رگ های خونی نیز صدق می کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را قوی و سالم نگه دارید و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی معمولی خودداری کنید، توصیه می‌شود از غذاهای زیر استفاده کنید:

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار  از ویتامین E است و می تواند از تشکیل لخته جلوگیری کند و سطح لخته های خون را کاهش دهد . علاوه بر این، کلم بروکلی به جلوگیری از  لخته شدن خون و  کلسترول در خون کمک می کند.

به علاوه، این سبزی متعلق به گروه چلیپایی حاوی لوتئین است، ماده ای که از زوال زودرس بافت های نرم چشم جلوگیری می کند. بنابراین، به جلوگیری از ایجاد آب مروارید کمک می کند.

انار

آنتی اکسیدان های این میوه برای از بین بردن هر چیزی که به بدن آسیب می زند کمک می کند. در واقع نوشیدن نصف فنجان از آب این میوه در روز ممکن است به جلوگیری از تجمع مواد مضر در رگ های خونی کمک کند.

برای کسانی که از فشار خون بالا و دیابت رنج می برند توصیه می شود . با این حال، بهتر است آب انار را بلافاصله برای مصرف آماده کنید، زیرا با گذشت زمان، مواد مغذی خود را از دست می دهد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که عصاره انار با افزایش سنتز اسیدهای صفراوی به کاهش کلسترول پلاسما و کبد کمک می کند.

پیاز

پیاز خواص بسیار مفیدی برای سلامتی ما دارد. ترکیبات سولفوریک آنها ضد انعقاد کاملی است که کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد.

به نوبه خود، آنها ضد التهاب هستند و به جلوگیری از تشکیل پلاک هایی که باعث تصلب شرایین می شود، کمک می کنند. مصرف کافی از این گیاه به سلامت و انعطاف پذیری رگ های خونی شما کمک می کند.

به علاوه، مصرف پیاز در بیماران دیابتی نیز توصیه می شود. خواص آنها در صورت مصرف خام بیشتر است.

گوجه فرنگی

آنها منبع بسیار خوبی از مواد مغذی هستند که از سیاهرگ ها و شریان ها محافظت می کنند و عملکرد رادیکال های آزاد را خنثی می کنند . این به دلیل مقادیر بالای لیکوپن آنها است که خطر ایجاد انسداد در سیستم گردش خون را کاهش می دهد.

گوجه فرنگی سطح کلسترول اکسید شده را کاهش می دهد و به عنوان عوامل ضد التهابی غیر استروئیدی عمل می کند. آنها را می توان به صورت خام، پخته یا سرخ شده مصرف کرد.

چغندر

ترکیب اصلی آنها، بتائین، برای خنثی کردن هموسیستئین ، یک آمینو اسید مرتبط با بیماری عروق مغزی و قلبی عمل می کند. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در چغندر اسید فولیک است که همین کار را انجام می دهد.

آب این سبزی باعث پاکسازی سلول ها و بهبود فعالیت آنزیم های کبدی می شود . علاوه بر این، به لطف فیبر بالایی که دارد، به مبارزه با یبوست و متعادل کردن سطح قند خون کمک می کند.

سایر غذاهایی که برای رگ های خونی شما مفید هستند

• پرتقال 

• گیلاس

• مخمر ابجو

• هندوانه

• توت فرنگی

اگر سطح کلسترول شما خیلی بالا است، اگر دیابت دارید یا اگر سابقه مشکلات قلبی در خانواده خود دارید، درمان با موارد ذکر شده برای شما عالی است. 

عادات بد روزانه مانند ورزش نکردن و رژیم غذایی پر از چربی و قند و کم تحرکی منجر به بیماری قلبی می شود.

علاوه بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم، مهم است که به طور منظم ورزش کنید . 

عادات خوبی که به تقویت رگ های خونی کمک می کند.

غذاها و داروهایی که در بالا ذکر شد به تقویت رگ‌های خونی و بهبود گردش خون کمک می‌کنند. با این حال، برخی توصیه های کلی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت قلب و عروق خود به کار ببرید.

علاوه بر ورزش منظم و حفظ یک رژیم غذایی متعادل، اگر سیگاری هستید، باید سیگار را ترک کنید . سیگار حاوی مواد مضری است که بر اندام های مختلف از جمله رگ های خونی تأثیر می گذارد.

فعالیت هایی مانند دویدن، یوگا و افزایش مصرف ماهی نیز می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. به این ترتیب خون شما تمیزتر می شود و چربی انباشته شده کاهش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان